اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنتی درباره «تفکیک جنسیتی» چه گفت؟


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نادرست خواندن موضوع تفکیک جنسیتی در برنامه های هنری گفت: این اقدام باعث حذف معنای خانواده می شود.

ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نادرست خواندن موضوع تفکیک جنسیتی در برنامه های هنری گفت: این اقدام باعث حذف معنای خانواده می شود.

علی جنتی امروز یکشنبه در حاشیه نخستین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمی توان برای رفتن به یک کنسرت یا یک برنامه هنری یک روز را برای آقایان و روز دیگری را برای خانم ها اختصاص داد.

به تازگی موضوع تفکیک جنسیتی در برخی برنامه های هنری در شهرستان ها مطرح شده است.

وی ادامه داد: ممکن است در ادارات جاهایی ضرورت جداسازی وجود داشته باشد، امکانات لازم هم وجود داشته باشد که خانم ها در اتاقی جداگانه به پاسخگویی خانم ها بپردازند ولی در فعالیت های فرهنگی نمی توانیم چنین تفکیکی را قایل شویم.

جنتی گفت: در استان ها آموزش هایی داریم که به تعبیر بعضی دوستان باید مربی ها تفکیک جنسیتی شوند، اما ما در استان ها آنقدر نیرو نداریم و این مساله در کل به تفکیک خانواده ها می انجامد ، ما خانواده ها را محروم می کنیم که برنامه های فرهنگی هنری را با هم ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این که آیا دفترˈبی بی سیˈ در تهران بازگشایی می شود،گفت:هیچ مجوزی برای شبکه بی بی سی صادر نشده است و قرار نیست دفترشبکه خبری بی بی سی در تهران بازگشایی شود.

جنتی تصریح کرد: کسانی که نسبت به انقلاب بی تفاوت یا مخالف انقلاب هستند و در این راستا فعالیت می کنند قطعا از حمایت ما برخوردار نخواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز گفت: اتفاق خاصی در این بخش نیفتاده است و وضعیت مانند سابق است.

جنتی در مورد آخرین وضعیت مجوز فیلم ˈآشغال های دوست داشتنیˈ گفت: این فیلم تاکنون که مجوز نگرفته است و مجوز هم نمی گیرد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آخرین تئاتری که دیده اید چه بوده است، گفت: ˈسقراطˈ بود که متاسفانه تنها موفق به دیدن بخشی از آن شدم.


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی جنتی وزیر ارشاد خبر داد: مخالفت روحانی با تفکیک جنسیتی و تذکر به نیروی انتظامی/این موضوع با ارزش‌های دینی سازگار نیست



اخبار,اخبارفرهنگی,علی جنتی


 اخبار فرهنگی - علی جنتی وزیر ارشاد خبر داد:
مخالفت روحانی با تفکیک جنسیتی و تذکر به نیروی انتظامی/این موضوع با ارزش‌های دینی سازگار نیست

علی جنتی وزیر ارشاد گفت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف بوده چرا که این موضوع با ارزش‌های دینی هم نیز سازگار نیست.

به گزارش «انتخاب»، صبح امروز اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد حسین انتظامی" معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل پارسیان برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با نام بردن از مصداق طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها اظهار داشت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف است و با ارزش‌های دینی هم سازگار نیست به عنوان مثال ما نمی‌توانیم در کنسرت‌ها تفکیک جنیستی کنیم یعنی یک روز خانم‌ها بروند و یک روز آقایان چرا که موجب جدایی بین خانواده‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهور نیز در جلسه‌ی دولت با این موضوع مخالف هستند و به وزیر کشور در خصوص برخی اقدامات نیروی انتظامی تذکر دادند.

علی جنتی تصریح کرد: به جای نگاه امنیتی و سیاسی باید نگاه فرهنگی و اجتماعی داشت.

 اخبار فرهنگی - انتخاب