اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنتی: برنامه‌ دینی فقط روضه‌ خوانی نیست


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های رسانه‌های کشورهای اسلامی باید جذاب و حرفه ای باشد، تاکید کرد رسانه‌های شیعی نباید برنامه‌های مذهبی را به سینه‌‎زنی و روضه‌خوانی منحصر کنند.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های رسانه‌های کشورهای اسلامی باید جذاب و حرفه ای باشد، تاکید کرد رسانه‌های شیعی نباید برنامه‌های مذهبی را به سینه‌‎زنی و روضه‌خوانی منحصر کنند.

علی جنتی در حاشیه هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که صبح امروز 4 خرداد در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با حضور  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های جذاب باید در رسانه‌های اسلامی تولید شود، گفت: برنامه‌هایی که رسانه‌ها تولید می کنند باید برنامه‌های غنی، پربار و حرفه‌ای باشد تا بتواند در دنیای اسلام جا بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد رسانه های شیعی اظهار کرد: تلویزیون‌هایی که جنبه شیعی دارند بعضا به جای اینکه برنامه‌های جذاب تهیه کنند و مطالبشان را در قالب هنری به مخاطبان منتقل کنند تنها به دنبال سینه‌‎زنی و روضه‌خوانی هستند که اینها در جای خود لازم و ضروری است، اما اینکه ما در 24 ساعت بخواهیم 16 ساعت را به این مباحث اختصاص دهیم، جذابیت خود را از دست می دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه به رسانه‌ها باید از نظر مادی کمک شود، بیان کرد: باید رسانه ها را کمک کنیم تا بتوانند رسالت بزرگی را که برعهده دارند به درستی انجام دهند.

جنتی در ادامه با اشاره به اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: این اجلاس‌ها در همبستگی فکری، تبادل نظر و استفاده از تجربیاتی که هر کدام از این رسانه ها دارند و می توانند به دیگران منتقل کنند، موثر خواهد بود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: این رسانه‌ها در نوع آموزش می‌توانند با یکدیگر تبادل و همکاری کنند و خوشبختانه اتحادیه ای که شکل گرفته به خوبی وظیفه خود را انجام داده است.

جنتی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بپذیریم که رسانه تاثیرگذاری مستقیم بر همه مخاطبان دارد، هر یک از رسانه ها در هر کشوری بر افکار عمومی آنجا و نهایتا بر دولت ها تاثیرگذار است.


ویدیو مرتبط :
روضه خوانی سیدصالحی در برنامه زنده تلویزیونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی برنامه نود را تحریم کرد/ لب‌خوانی مشکل جدید سرمربی پرسپولیس



مصاحبه دایی با برنامه نود ,علی دایی

دایی برنامه نود را تحریم کرد/ لب‌خوانی مشکل جدید سرمربی پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس از گفت‌وگو با دوربین برنامه ۹۰ امتناع کرد.

 پس از پایان دیدار تیم‌های پرسپولیس و پدیده شاندیز که با برتری پرگل سرخ‌پوشان همراه بود، زمانی که دوربین 90 قصد داشت با علی دایی گفت‌وگویی اختصاصی را انجام دهد این مربی ضمن عذرخواهی از آنها از این کار امتناع کرد و گفت: دیگر با دوربین 90 صحبت نمی‌کنم، شما لب‌خوانی می‌کنید و دست به کارهایی می‌زنید که درست نیست و مدام می‌خواهید من را مقابل مدیران دیگر قرار دهید.

وی افزود: من علی دایی هستم، یک بنده خدا اما دوست دارم شأن و شخصیتم حفظ شود. هیچ‌گاه ادعا نمی‌کنم که خوب هستم.

دایی در پایان گفت: آیا به نظر شما این کارها درست است به خاطر همین اقدامات دیگر با دوربین شما صحبت نمی‌کنم./فارس