اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت واقعی است اما فیلم، غیرواقعی



 

 تجمع معترضان شركت سایپا مقابل مجلس

 

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز با تایید خبر كشته شدن یك مرد معتاد به دست همسرش در یكی از محله های كرج در سال گذشته، فیلم منتشر شده از این حادثه در سایت ها را غیرواقعی دانست.

سردار علیرضا اكبرشاهی، روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به غیرواقعی بودن فیلم جنایت یك زن در كرج كه چند روزی است در سایت های مختلف منتشر شده است، گفت: این فیلم اصالت ندارد و با عاملان انتشار آن، كه فقط قصد ضربه زدن به نظام و زیر سوال بردن امنیت كشور را دارند، قاطعانه برخورد می شود.

این در حالی است كه دو روز پیش رئیس پلیس كرج ، وقوع این جنایت در شهرستان كرج را تكذیب كرده بود .

اكبر شاهی یادآور شد: این حادثه روز ۱۳ دی سال گذشته در محله اوقافی ها در كرج رخ داده است كه ماموران به محض اطلاع از این جنایت خیابانی به محل حادثه اعزام شدند و عامل حادثه را كه زن مقتول بود، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند.

اكبر شاهی افزود: جسد مقتول نیز به نام فرمان كه با ۲۰ ضربه چاقو كشته شده بود، به پزشكی قانونی منتقل شد.

رئیس پلیس استان تهران و البرز اضافه كرد: این زن پس از دستگیری به جرم خود اعتراف كرد و گفت شوهرش كه به مواد مخدر (شیشه و كراك) اعتیاد داشت ، روز حادثه وقتی به او گفته بود كه برای تامین مواد مخدر باید با یك قاچاقچی ارتباط غیراخلاقی داشته باشد، خواسته اش را نپذیرفته و مرگش را رقم زده است.

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز افزود: عامل حادثه پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد و پرونده وی نیز به دادگاه ارسال شده است. سردار اكبرشاهی تصریح كرد: در این حادثه، ماموران بموقع در محل حاضر شده و صحنه جرم را تا قبل از حضور بازپرس دادسرا حفظ كرده بودند.

وی ادامه داد: این كه پس از یك سال، فیلمی مونتاژ شده و غیرواقعی از این جنایت به یكباره در سایت های مختلف منتشر می شود، جای ابهام و سوال دارد كه موضوع در حال تحقیق و پیگیری است.

كلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی

اكبرشاهی همچنین درباره دستگیری ۲ سركرده باند شركت هرمی پالینور گفت: این ۲ متهم از چندی پیش با تاسیس یك شركت هرمی به بهانه سرمایه گذاری، مردم شهرهای كرج، تهران، اصفهان و مشهد را فریب داده و با عضوگیری ۴۰۰۰ نفر، ۵ میلیارد تومان از مردم كلاهبرداری كرده اند. به همین دلیل، متهمان در محله سعادت آباد تهران شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری جاعل

اكبرشاهی در رابطه با دستگیری یك جاعل نیز گفت: چندی پیش شكایت های مردمی در اختیار ماموران آگاهی تهران قرار گرفت مبنی بر این كه برای تهیه ضمانت نامه های وام در دام ۲ مرد جاعل گرفتار شده و مبالغی به آنها پرداخت كرده اند.

تحقیقات در این رابطه آغاز شده بود كه مردی چند هفته پیش با حضور در مركز پلیس مدعی شد یك خودروی وانت به ۲ مرد فروخته ولی آنها به جای پول، چك بلامحل به وی پرداخت كرده اند.

این مقام پلیس تصریح كرد: با به دست آمدن این اطلاعات معلوم شد، تصاویر مردان شیاد متعلق به همان ۲ مردی است كه پلیس در تعقیب آنهاست.

بنابراین پاتوق های احتمالی آنها زیر نظر گرفته شد تا این كه چند روز پیش ماموران یكی از متهمان به نام مرتضی را دستگیر كردند.

وی گفت: این مرد شیاد در بازجویی های پلیسی اعتراف كرد كه در دام یك مرد جاعل به نام احمد گرفتار شده و برای یكشبه پولدار شدن با او همكاری كرده و با تهیه كارت های كارمندان دولتی و جواز كسب جعلی، متقاضیان وام را فریب داده و از آنها مبالغی اخذ كرده است و علاوه بر آن با دریافت دسته چك از بانك ها در معامله با مردم چك های بلامحل ارائه و از آنها كلاهبرداری كرده است.

تحقیقات برای دستگیری همدست متهم ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
آنای مردم کُش ! ( جنایت کار واقعی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار فیلم‌ یك‌ جنایت‌ دیگر، دو مأمور ناجا ‌تماشاچی/ امنیت‌ روانی‌ جامعه در خطر



 

 انتشار فیلم‌ یك‌ جنایت‌ دیگر، دو مأمور ناجا ‌تماشاچی/ امنیت‌ روانی‌ جامعه در خطر

 

انتشار فیلم یك جنایت شنیع كه در آن زنی ضربات پیاپی كارد را بر پیكر آغشته به خون و نیمه جان یك مرد فرود می‌آورد و مأموران نیروی انتظامی نیز پس از حاضر شدن در محل جنایت، ظاهراً به‌دلیل ترس از كارد در دست زن! تا جان دادن كامل مرد به او نزدیك نمی‌شوند، موج جدیدی از تأسف نسبت به عملكرد پلیس را ایجاد كرده و امنیت روانی جامعه را بیش از گذشته مخدوش می‌كند.

به گزارش رجانیوز، این صحنه‌های دلخراش بر روی شبكه مجازی منتشر شده و هنوز اطلاعی در مورد زمان و مكان وقوع جنایت در دست نیست. در این صحنه‌ها، پیكر آغشته به خون و نیمه جان مردی در وسط خیابان دیده می‌شود كه یك زن با كاردی كه در دست دارد، هر چند دقیقه یك بار، بالای سر او حاضر می‌شود و پس از گفت‌وگوی نامفهومی، ضربات كارد را بر سینه او فرو می‌كند.

در حین انجام این جنایت، عابران و خودروهای سواری از كنار این جنازه نیمه جان و قاتل عبور می‌كنند و واكنشی نشان نمی‌دهند.

اما اتفاق مایه تأسف بیشتر این است كه پس از حضور خودروی نیروی انتظامی در صحنه، دو مأمور ناجا به‌جای برخورد و بازداشت زن قاتل، ظاهراً به‌دلیل ترس از یك كارد د در دست او! تا جان باختن كامل مرد، از دور به وضعیت تماشاچی در می‌آیند. همچنین پس از حضور اورژانس در محل نیز، زن با كارد در دست خود نیروی امدادی را تهدید می‌كند و باز هم پلیس صحنه را فقط تماشا می‌كند.

رجانیوز از انتشار فیلم این فاجعه كه احتمالاً‌ قبل از جنایت میدان كاج سعادت‌آباد رخ داده و تصاویر آن امروز منتشر شده، به‌دلیل مخاطره‌آمیز بودن صحنه‌های فجیع آن برای سلامت روانی جامعه معذور است.

در عین حال، این سؤال به‌طور جدی مطرح است كه چرا نیروی انتظامی كه بنا بر بیانات رهبر انقلاب باید به‌گونه‌ای عمل كند كه مجرمان احساس ناامنی كنند، خود در برخی موارد دچار نوعی ترس در مقابله با جرایم آشكار است.

اگرچه زحمات بخش عمده‌ای از پرسنل ناجا قابل انكار نیست اما باید به‌طور فوری در این زمینه آسیب‌شناسی شود كه چرا برخی مأموران این نیرو با جرایم اینچنین كه فیلم دو مورد آن تاكنون منتشر شده است، برخورد نمی‌كنند و در صحنه مانند سایر شهروندان، در وضعیت تماشاچی قرار می‌گیرند. آیا در شیوه‌های جذب و آموزش پرسنل باید تغییر داده شود؟ آیا نیروی انتظامی از فقر تجهیزات كارآمد و به‌روز رنج می‌برد؟

چنانچه بودجه حجم انبوهی از مؤسسات و سازمان‌های بی‌خاصیت و بدون بهره‌وری دولتی و غیردولتی كه هنری جز تلف كردن بیت‌المال ندارند، قطع شود و این اعتبارات صرف ارتقای كمّی و كیفی نیروهای مسلح و به‌ویژه پلیس شود، آیا باز هم چنین فجایعی تكرار می‌شود؟ در دوره فرماندهی قالیباف بر نیروی انتظامی، اقدامات مؤثری به‌منظور ارتقای شأن پلیس و به‌روز كردن آن از حیث تجهیزات و آموزش انجام شد، در طی سال‌های اخیر چه اقداماتی در این زمینه شده است؟

فرمانده نیروی انتظامی كرج متعاقب انتشار اخباری مبنی بر اینكه این حادثه در یكی از محلات این شهر رخ داده است، این اخبار را تكذیب كرده است. به هر حال، آیا نباید مشخص شود چه افرادی در به خطر افتادن امنیت روانی جامعه و بی‌اثر شدن نقش ناجا به‌عنوان برقرار كننده نظم و امنیت در افكار عمومی، مقصر هستند؟ اگر چنین اتفاقی در یكی از كشورهای پیشرفته دنیا رخ می‌داد، آیا بالاترین مقام مسئول حداقل آن شهر توبیخ جدی و بركنار نمی‌شد؟ آیا..... / گزارش رجانیوز