اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت هولناک در نیشابور


فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اجساد غرق در خون اعضای یک خانواده چهار نفره در منزل مسکونی آنها در شهرستان نیشابور کشف شد.

ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اجساد غرق در خون اعضای یک خانواده چهار نفره در منزل مسکونی آنها در شهرستان نیشابور کشف شد.

سرهنگ سید حسن حسینی در این باره گفت: دیروز ساعت 10 و 45 دقیقه با مرکز 110 تماس گرفته شد که بلافاصله همکاران ما در کلانتری 13 به محل حادثه در شهرک اندیشه اعزام شده و با هماهنگی مقام قضایی داخل منزل شده و اجساد غرق در خون را مشاهده کردند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور، با حضور بازپرس ویژه‌ی قتل و اکیپ‌های از دایره مبارزه با جرایم جنایی، پزشکی قانونی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در صحنه، تحقیقات جنایی آغاز شد.

حسینی با بیان اینکه مشاهدات اولیه حکایت از وجود آثاری از چاقو بر بدن مرد خانواده دارد و بقیه اعضای خانواده شامل همسر و دختر هشت ساله و پسر 11 ساله این خانواده نیز بر اثر اصابت یک جسم سخت به ناحیه سر فوت کرده‌اند. گفت: در بررسی‌های اولیه به علت یافته‌شدن یک یادداشت با مضمون این که مرد خانواده ابتدا اعضای خانواده خود و سپس خود را می‌کشد، این احتمال قوت گرفت که اعضای خانواده توسط خود فرد کشته شده و سپس مرد خانواده خودکشی کرده است.

وی گفت : البته این فقط یک فرضیه است و همچنان تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و اجساد اعضای این خانواده پس از انجام اقدامات اولیه به سردخانه منتقل شد تا علت و زمان دقیق مرگ مشخص شود.

حسینی در رابطه با اینکه پلیس چطور با توجه به صورت گرفتن این حادثه در منزل از این جنایت با خبر شده گفت: همسایه‌ها از بوی تعفن ناشی از این منزل مشکوک شدند وموضوع را به پلیس اطلاع دادند.

وی همچنین در رابطه با زمان وقوع حادثه گفت: مرد خانواده روز شنبه در محل کارش حضور داشته اما در رابطه با زمان دقیق و علت حادثه بررسی‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: متاسفانه در رابطه با نحوه و علت این جنایت شایعات بی‌پایه و اساس در فضاهای مجازی و اجتماعی پیچیده شده که از شهروندان درخواست می‌کنیم برای پیگیری چنین حوادثی فقط از مبادی رسمی خبر را دنبال کنند در مورد این جنایت نیز هنوز علت دقیق مشخص نشده و بعد از بررسی‌ها به سمع افکار عمومی نیز خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
جنایت هولناک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام عاملان جنایت هولناک قزوین



 

 

 

اعدام عاملان جنایت هولناک قزوین

 

 

دو مرد جنایتکار که در انتقامی کور چهار عضو یک خانواده را در جنایتی هولناک به قتل رسانده بودند با موافقت رئیس قوه قضاییه، در ملأ عام اعدام می شوند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند سال گذشته همزمان با ناپدید شدن مرموز زن جوانی به نام «معصومه» در دستور کار پلیس جنایی قزوین قرار گرفت. جست وجوها برای یافتن زن جوان آغاز شده بود که چند روز بعد مأموران جسد «معصومه» را در روستایی حوالی منطقه «مینودر» کشف کردند.

تجسس ها برای کشف راز این جنایت ادامه داشت که دو هفته بعد جسد سوخته مردی در بیابان های منطقه مینودر قزوین پیدا شد. در کنار جسد، شناسنامه نیمه سوخته مردی به نام «داوود» پیدا شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان دریافتند «داوود» زنده است و برای ترک اعتیاد در یک کمپ بستری است.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، مأموران از طریق مسئولان پزشکی قانونی مطلع شدند مردی به نام «علی» مدعی شده جسد سوخته متعلق به برادرش است. بنابراین بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی پزشکی قانونی شدند اما «علی» با مشاهده مأموران، پا به فرار گذاشت که در عملیات تعقیب و گریز پلیس دستگیر شد. وی در بازجویی ها ادعا کرد جسد متعلق به برادر معتادش است اما تجسس های پلیسی نشان داد جسد سوخته متعلق به رضا، برادر معصومه نخستین قربانی است. «رضا» نیز همزمان با این جنایت ناپدید شده بود.

بدین ترتیب «علی» که راز خود را فاش شده می دید، چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل «معصومه»، «رضا»، «شقایق» ۱۳ ساله و «علی» ۶ ساله فرزندان رضا اعتراف کرد.

عامل جنایت درباره انگیزه اش گفت: از چندی قبل نامه های تهدیدآمیزی به دستم می رسید. فرستنده ادعا می کرد عکس و فیلم های خانوادگی ام را در اختیار دارد. او تهدید کرده بود اگر ۲۰ میلیون تومان پول نقد نپردازم، تمام عکس ها را در اینترنت پخش می کند. ضمن این که فرد ناشناس خواسته بود طی یک ماه همسرم را طلاق دهم. با این حال پس از تحقیق در این باره، متوجه شدم دوستم «رضا» نامه ها را فرستاده است.

بنابراین موضوع را با خواهرش معصومه در میان گذاشته و از او خواستم عکس و فیلم ها را از «رضا» بگیرد و به من تحویل دهد اما در کمال ناباوری، «معصومه» پول بیشتری مطالبه کرد. چرا که می گفت تصمیم دارد به خارج از کشور برود. وقتی از حل این مشکل به صورت مسالمت آمیز ناامید شدم، تصمیم به قتل «رضا» گرفتم. سپس موضوع را با یکی از دوستانم به نام «میلاد» در میان گذاشتم. او هم حاضر شد با دریافت پول، همکاری کند.

سرانجام طبق نقشه، اول اسفند «معصومه» را به بهانه پرداخت پول به حوالی روستا کشاندیم که «میلاد» خفه اش کرد. چند روز بعد هم رضا را به بیابان های اطراف مینودر کشانده و «میلاد» با طناب او را هم خفه کرد اما پس از چند دقیقه، متوجه شدیم هنوز جان دارد. بنابراین دو نفری با طناب خفه اش کردیم.

مرد جنایتکار در ادامه جزئیات قتل دو کودک را نیز فاش کرد و گفت: وقتی متوجه شدم جسد «رضا» شناسایی شده، نقشه قتل بچه هایش را نیز طراحی کردیم. بنابراین آنها را به بهانه ملاقات با پدرشان به حوالی یک روستا کشاندیم. ابتدا «میلاد» دختر ۱۳ ساله را کشت و جسدش را در چاه انداخت. من هم «علی» ۶ ساله را با طناب خفه کرده و «میلاد» جسد او را نیز به چاه انداخت. پس از این اعتراف های هولنااک، همدست «علی» هم دستگیر شد و پیکر بی جان دو کودک از عمق چاه بیرون کشیده شد.

از سوی دیگر، با توجه به حساسیت موضوع، به دستور دادستان قزوین، پرونده به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی و سپس با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان قزوین فرستاده شد. در جلسه محاکمه، نماینده دادستان گفت: «بر اساس کیفرخواست صادر شده در تاریخ ۲۴ اسفند ۸۹، در این پرونده امیر ۳۹ ساله باسواد، اهل ضیا آباد و دارای سوابق کیفری و میلاد ۳۷ ساله مجرد، اهل قزوین و دارای سابقه کیفری متهم به چهار فقره قتل هستند. بررسی قتل ها نیز نشان می دهد انگیزه قتل رضا، مقابله با تهدید و اخاذی وی بوده و سه قتل دیگر برای از بین بردن شهود یا بازماندگان بوده که با کمال قساوت و سنگدلی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر پرونده، خونسردی متهمان هنگام قتل و یادآوری آن است، چرا که هنگام بازسازی صحنه، مأموران و بازپرس بسیار متأثر بودند، اما قاتلان بسیار خونسرد بوده و حتی ابراز پشیمانی هم نکرده اند.

پس از محاکمه دو جنایتکار، قاضی ناصری رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و «علی» را به اتهام مشارکت در ۲ جنایت به دو بار قصاص در ملأ عام، به خاطر معاونت در قتل عمد به ۱۵ سال زندان، مشارکت در دفن جسد به یک سال حبس و مباشرت در سرقت به دو سال زندان، بازگرداندن اموال مسروقه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. «میلاد» نیز به اتهام مشارکت در سه فقره قتل، به سه بار قصاص در ملأ عام و زندان محکوم شد.

با اعتراض دو مرد جنایتکار به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان نیز حکم را تأیید کردند. به دنبال موافقت رئیس قوه قضائیه و انجام تشریفات قانونی، قرار است دو مرد جنایتکار بزودی در ملأ عام به دار مجازات آویخته شوند..../ مهر