اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت هولناک/درخواست قاتل لیلا کوچولو از ...



درخواست قاتل لیلا کوچولو از رئیس قوه قضائیه

سومین متهم پرونده آزار و اذیت و قتل لیلا فتحی در حالی درخواست اعمال ماده 18 داده که مادر مقتول با حضور در مقابل دفتر رئیس قوه قضائیه خواستار اعدام او شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، دختر 11 ساله که لیلا فتحی نام داشت بامداد 17 اردیبهشت ماه سال 74 در حالی که از خانه خود در بندرعباس به منزل خاله اش در روستایی در کرمانشاه رفته بود برای تفریح از منزل خارج شد و دیگر بازنگشت. با ناپدید شدن لیلا خانواده وی موضوع را به پلیس اطلاع دادند و تجسس ها برای یافتن این دختر آغاز شد.

 

در این میان معلم روستا به سراغ ماموران رفت و اطلاع داد لیلا را در حالی که پسری به نام هادی او را با خود بالای کوه می برده دیده است. به این ترتیب هادی دستگیر شد اما داشتن هرگونه اطلاع از سرنوشت دختر 11 ساله را انکار کرد.

 

شش روز از ناپدید شدن لیلا گذشته بود که نامه یی بدون امضا به دست پلیس رسید. در این نامه، مکان رها شدن جسد دختربچه فاش شده بود. ماموران بلافاصله به محل مورد نظر رفتند و جنازه دختر بچه را که آثار کبودی و شکنجه روی آن به چشم می خورد در میان برف ها پیدا کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ماموران پس از کشف جسد بار دیگر به بازجویی از هادی پرداختند و او بالاخره به قتل این کودک اعتراف کرد. وی محمدصفر و حسن را به عنوان همدستانش معرفی کرد و گفت: پس از کشاندن لیلا به بالای کوه او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم اما چون او داد و فریاد کرد از ترس آبرویمان، بدن نیمه جانش را به پایین انداختیم. با اعتراف های تکان دهنده هادی، دو همدستش دستگیر اما مدعی شدند هادی به تنهایی لیلا را کشته است و آنان فقط بالای سرجنازه رفته اند. این در حالی بود که 5 تیر همان سال، مجرم ردیف اول به سلول انفرادی منتقل شد و چند ساعت بعد در آنجا خودکشی کرد.

 

سرانجام این پرونده، روز هفتم تیر سال 74 در دادگاه رسیدگی شد و محمدصفر و حسن به جرم مشارکت در جنایت به مرگ محکوم شدند. همچنین قرار شد خانواده لیلا تفاضل دیه را بپردازد. محمدصفر و حسن در آستانه اعدام بودند که دادسرا به پرونده ایراد گرفت و با توجه به اعتراف هادی پیش از خودکشی حکم صادره را نقض کرد.

 

پرونده دوباره برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه عمومی تهران فرستاده شد و مجرمان بار دیگر به مرگ محکوم شدند اما حکم باز هم در شعبه 33 دیوان عالی کشور نقض شد. مدرک ها این بار به شعبه دوم فرستاده و برای متهمان حکم برائت صادر شد که با اعتراض اولیای دم به شعبه پنجم دادگاه عمومی تهران فرستاده شد.

 

با نقض حکم برائت از سوی دیوان عالی کشور رسیدگی به این پرونده در دستور کار قاضی الهی زاده - رئیس شعبه 1156 دادگاه عمومی وقت- قرار گرفت. او پرونده را از موردهای لوث تشخیص داد و اعلام کرد باید مراسم قسامه اجرا شود. بنابر این 50 نفر از نزدیکان لیلا در دادگاه حاضر شدند و قسم خوردند محمدصفر و حسن در این جنایت دست داشتند: بدین ترتیب آنان بار دیگر به مرگ محکوم شدند. این در حالی بود که حسن فراری شده بود و محمدصفر همچنان در بازداشت به سر می برد.

 

با گذشت 11 سال از این جنایت دلخراش، تلاش پلیس برای دستگیری مجرم ردیف سوم نتیجه نداد و حکم اجرا نشد. به همین خاطر پدر لیلا، از رئیس قوه قضائیه خواست نگذارد خون دخترش پایمال شود. بدین ترتیب آیت الله هاشمی شاهرودی دستور پرداخت 220 میلیون ریال تفاضل دیه را از بیت المال صادر کرد و محمدصفر، بامداد چهارشنبه 26 اردیبهشت سال 86 در زندان به دار مجازات آویخته شد.

 

بعد از آن تلاش زیادی برای دستگیری حسن انجام شد تا این که چند ماه قبل خانواده لیلا توانستند او را که به طور مخفیانه در شهرستان کاشمر زندگی می کرد شناسایی و با کمک پلیس دستگیر کنند.هر چند این مرد یک بار به طور غیابی به قصاص محکوم شده بود اما بعد از دستگیری به این رأی اعتراض کرد و قاضی گیوکی بعد از بررسی محتویات پرونده آن را از موارد لوث تشخیص داد و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد.

این بار نیز خانواده لیلا 50 نفر از بستگان خود را برای مراسم قسامه به دادگاه آوردند که آنها یک به یک قسم خوردند حسن قاتل لیلا است. بعد از مراسم قسامه واخواهی متهم و وکیلش به حکم قصاص رد شد .

 

در حالی که حسن در یک قدمی چوبه دار قرار دارد، وکیل او با ارائه دلایلی از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد با اعمال ماده 18 در پرونده موافقت کند تا بار دیگر به اتهامات موکلش رسیدگی شود. از سوی دیگر مادر وخواهران لیلا با حضور در مقابل دفتر رئیس قوه قضائیه خواستار اجرای حکم قصاص حسن شدند./مهر


ویدیو مرتبط :
جنایت هولناک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض جنجالی مادر لیلا کوچولو به اعدام نشدن قاتل دخترش



مادر لیلا فتحی که اصرار به اعدام سومین گناهکار در سرنوشت هولناک دخترش دارد، بار دیگر خود را به جلوی دفتر قوه قضائیه در تهران رساند و دست به اعتراض جنجالی زد. پدر و مادر دختر 9 ساله که در سال 74 قربانی جنایتی شیطانی در روستای «سهنله» شده است بارها و بارها با تأکید بر اعدام عاملان قتل شیطانی لیلا به تهران آمده و در برابر ساختمان قوه قضائیه تحصن کردند.

 

17 اردیبهشت ماه سال 74 خانواده لیلای 10 ساله از خانه خود در بندرعباس به خانه یکی از بستگانشان در روستای سهنله کرمانشاه رفتند و در زمان بازگشت به اصرار دخترشان وی را در روستا نزد بستگان خود به امانت گذاشتند. چند روز بعد وقتی خواهر لیلا برای دیدن وی به روستا رفته بود، لیلا را همراه با پسرخاله 11 ساله خود مشغول بازی دید. پس از گذشت ساعتی رسول- پسرخاله لیلا – برای خوردن آب از دختر خاله‌اش جدا شد و به چشمه‌ای رفت و همزمان لیلا ناپدید شد. جست‌وجو برای یافتن دختر بچه گمشده آغاز شد، اما بی‌فایده بود! هیچ ردپایی از لیلا در دست نبود. با وارد عمل شدن پلیس، تجسس در سطح گسترده‌تری آغاز شد تا اینکه یکی از معلمان روستا به کارآگاهان گفت که لیلا را همراه سه پسر جوان در حال بالا رفتن از کوه دیده است. سرانجام شش روز بعد نامه‌ای بی‌امضا به دست پلیس رسید که با کمک آن نامه محل رها شدن جسد دختر بچه فاش شد.

 

مأموران با پیدا کردن جسد لیلا کوچولو متوجه کبودی و شکنجه روی بدن وی شدند و با ردیابی‌های پلیس هر سه مرد شیطان‌ صفت به نام‌های هادی 19 ساله، محمد صفر 20 ساله و حسن 22 ساله شناسایی و بازداشت شدند. هادی در بازجویی‌ها به قتل و تعرض به لیلا اعتراف کرد، اما پیش از برگزاری جلسه محاکمه در زندان دست به خودکشی زد.

 

پس از برگزاری جلسه دادگاه محمدصفر و حسن هر دو به قصاص محکوم شدند و پرونده در اختیار دیوان‌عالی کشور قرار گرفت و با توجه به اینکه هر دو آنها قتل و اذیت و آزار را به گردن هادی انداخته بودند حکم اعدام نقض شد و حسن با سپردن وثیقه آزاد شد.

 

از این به بعد پدر و مادر لیلا کوچولومدام به دستگاه قضایی تهران مراجعه کردند و خواستار مجازات دو مجرم دیگر در پرونده قتل دخترشان شدند. از آنجا که مدارکی برای اثبات یا رد اتهام دو مرد وجود نداشت مراسم قسام برگزار و در این مراسم خانواده لیلا 50 تن را معرفی کردند که همگی با سوگند خوردن اطمینان دادند که محمدصفر و حسن قاتل هستند و سرانجام حکم قصاص صادر شد، اما به دلیل فراری بودن حسن حکم وی به صورت غیابی به امضاء رسید. سرانجام روز 26 اردیبهشت سال 86 محمدصفر به دار آویخته شد.

 

خانواده لیلا که با فراری بودن حسن همچنان ناآرام بودند شروع به تحقیق در مورد حسن کرده و سرانجام پی‌بردند که وی در کاشمر زندگی می‌کند.

 

حسن که در این سال‌ها ازدواج کرده بود بعد از دستگیری و انتقال به تهران با ادعای بی‌گناهی گفت: «من اصلاً خبر نداشتم که حکمی برایم صادر شده است.» حسن به رأی اعدام اعتراض کرد، اما باز با اجرای جلسه قسام حکم قصاص تأیید شد.

آخرین اعتراض

ساعت 11 صبح دیروز- دوشنبه 12 تیرماه سال جاری- رهگذران در خیابان ولیعصر، روبه‌روی کلانتری 129 جامی با هیاهویی روبه‌رو شدند و دیدند جمعیت زیادی دور پیرزنی حلقه زده‌اند و وی داد و فریادکنان می‌خواهد قاتل دخترش اعدام شود.

 

مادر لیلا فتحی بار دیگر به جلوی دفتر قوه قضائیه رفته بود و می‌خواست سومین قاتل دختر بی‌گناهش نیز اعدام شود.پس از ساعتی که این پیرزن اعتراضاتش را ادامه می‌داد با پا در میانی مأموران پلیس آنجا را ترک کرد، به امید این که سومین قاتل لیلا نیز بزودی اعدام شود.... / روزنامه ایران