اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت سوزان در آمریکا چگونه شکل گرفت؟


ویلیام اشپنگلر، عامل این واقعه وحشتناک در منطقه غرب وستر نیویورک در نزدیکی اونتاریو، دارای پیشینه جنایی بود و 17 سال از عمرش را به خاطر کشتن مادربزرگش، پشت میله‌‌های زندان گذرانده بود.

ایران: یک مرد روانی، در اقدام جنون‌آمیزی 8 خانه را در یکی از محلات مسکونی نیویورک به آتش کشید و هنگامی که گروه‌‌های امداد در تلاش فرو نشاندن آتش بودند، مأموران آتش‌نشانی را به رگبار گلوله بست. در این واقعه هولناک دو آتش‌نشان با شلیک گلوله کشته و دو مأمور آتش‌نشان زخمی شدند و مرد روانی هم پس از این کشتار در برابر چشمان بهت‌زده تماشاگران، اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش پلیس، ویلیام اشپنگلر، عامل این واقعه وحشتناک در منطقه غرب وستر نیویورک در نزدیکی اونتاریو، دارای پیشینه جنایی بود و 17 سال از عمرش را به خاطر کشتن مادربزرگش، پشت میله‌‌های زندان گذرانده بود.

شبکه‌‌های خبری گزارش داده‌اند که ویلیام اشپنگلر به جرم قتل مادربزرگش به 17 سال زندان محکوم شده بود و اطلاعات پلیس نشان می‌دهد که پیرزن 92 ساله با ضربات چکش ویلیام کشته شده بود.

ویلیام در طول دادرسی خود به قتل مادربزرگش اقرار صریح کرده بود که پس از گذراندن دوران محکومیت در سال 1998 میلادی (14 سال پیش) از زندان آزاد شد.

به گفته مأموران، دو آتش‌نشان که با شلیک گلوله وی کشته شده‌اند ستوان مایک چیاپرینی 42 ساله و توماس کاکزووکای 19 ساله هستند.

گزارش پلیس نشان می‌دهد ویلیام از لحاظ قانونی حق نگهداری اسلحه و استفاده از آن را نداشته است.

راجر ورکرویسی، از دوستان ویلیام اشپنگلر در این‌باره به مأموران پلیس گفت: ویلیام با خواهرش دچار مشکل شده بود که به همین دلیل خانه‌شان را به آتش کشیده است. او بشدت به مادرش که مرده است علاقه داشت و مرگ مادر، او را دچار مشکلات روانی کرده بود.

مأموران پلیس اعلام کرده‌اند که هنوز انگیزه این حمله وحشیانه مشخص نیست، اما مشکلات روانی ضارب می‌تواند علت اصلی این واقعه باشد. یکی دیگر از فرضیه‌‌ها درگیری خواهر و برادر و بروز خشونت برای شکل‌گیری این حادثه در نظر گرفته شده است.

به گفته پلیس، هر دو آتش‌نشان قربانی حادثه از مأموران شجاع و داوطلب آتش‌نشان بوده‌اند و اطلاعات نشان می‌دهد که مایک 42 ساله مدت 3 سال به توماس آموزش‌‌های لازم برای آتش‌نشانی را داده بود. دو آتش‌نشان زخمی هم به نام جوزف هوفستر و تئودور اسکاردینو که به وسیله ویلیام هدف گلوله قرار گرفته‌اند، به بیمارستانی در روچستر منتقل شده‌اند.

مأموران می‌گویند ویلیام از آتش‌سوزی خانه‌‌ها به عنوان تله‌ای برای به دام انداختن آتش‌نشانان استفاده کرده است، یعنی خانه‌ها را به آتش کشیده تا آنها را به محل بکشاند و سپس به قتل عام آنها بپردازد.

پلیس می‌گوید: ویلیام اشپینگلر ماشین و خانه‌اش را به آتش می‌کشد و سپس خانه به خانه به راه می‌افتد و ساختمان‌‌ها را به آتش می‌کشد و وقتی آتش‌نشانان وارد صحنه می‌شوند به آنها حمله می‌کند.

این حادثه تنها دو هفته پس از شلیک مرگبار در مدرسه سندی هوک نیوتاون رخ داده و یک فاجعه دردناک دیگر برای مردم امریکا به بار آورده است.

پس از وقوع آتش‌سوزی در غرب وبستر، 33 تن از ساکنان این منطقه از خانه‌هایشان تخلیه شده‌اند، 4 خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی بشدت تخریب شده و کنترل آتش در 7 خانه مجاور به سختی صورت گرفته است.

اریک اشنایدرمن، دادستان نیویورک طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این حادثه دلخراش هرگز فراموش نخواهد شد. ما تحقیقات وسیعی انجام خواهیم داد تا سلاح‌‌های مرگبار از دست افراد خطرناک خارج شوند.

این تیراندازی در حالی رخ داده که قوانین اسلحه در امریکا در دست بررسی است و موافقان و مخالفان زیادی طی روز‌های گذشته به اظهارنظر پرداخته‌اند.

حمل و فروش اسلحه در امریکا باعث دودستگی در میان مردم این کشور شده است، برخی حمل سلاح را حق قانونی و مسلم برای محافظت از خود و خانواده‌هایشان می‌دانند و گروهی نیز کاملاً مخالف هستند و دسترسی آسان مردم به اسلحه را عامل مرگ‌‌های وحشتناکی در امریکا می‌دانند.

باراک اوباما نیز از سناتور‌های حزب خود طی روز‌های گذشته خواسته تا طرح‌‌های پیش‌نویس خود را برای بهبود وضع اسلحه و بازگشت آرامش به مردم تهیه کنند. او بشدت تأکید کرده که در قوانین حمل سلاح تغییرات اساسی ایجاد خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
جنایت های آمریکا در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر جنایت خیابان مدنی در آمریکا رخ می­داد، صدا وسیما بازهم تنها یک دقیقه خبر پخش می کرد!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مردمسالاری: اگر جنایت خیابان مدنی در آمریکا رخ می­داد، صدا وسیما بازهم تنها یک دقیقه خبر پخش می کرد

- مردمسالاری در سرمقاله خود با عنوان«رویکردهای دوگانه صداو سیما» نوشت:

* هفته گذشته حادثه‌ای در خیابان مدنی تهران رخ داد که به جرات می‌توانم بگویم اگر در آمریکا یا در اروپا رخ داده بود، توسط صداو‌سیمای جمهوری اسلامی ایران بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت. طی ماه‌های اخیر چندین بار شاهد سوء قصد و قتل در آمریکا یا اروپا بوده‌ایم که همواره این حوادث به عنوان یکی از خبرهای اصلی مهمترین بخش‌های خبری صداوسیما بازتاب پیدا کرده است.

*جالب اینجاست که خبرنگاران وگزارشگران و گویندگان صداوسیما، بلافاصله به تحلیل این حوادث می‌پردازند و درحالیکه هنوز دلایل بروز آن حوادث هم روشن نیست، مشکلات اقتصادی اخیر مردم در اروپا و آمریکا را عامل بروز این حوادث اعلام می‌کنند. حال، بگذریم از اینکه در شرایط کنونی هم که اروپا و آمریکا شرایط اقتصادی بد کم سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، وضعیت تورم و رشد اقتصادی و بیکاری و... در اغلب این کشورها بهتر از وضعیت اقتصادی فعلی مردم در کشور ماست.

* اما همین صداوسیما در قبال حادثه مهمی که منجر به قتل یک نفر و زخمی شدن 11 نفر دیگر در پایتخت کشورمان شده، به یک خبر کوتاه یکی- دو دقیقه‌ای بسنده می‌کند و خبری از ریشه‌یابی این حادثه نیست و فقط بر استفاده قاتل از مواد روانگردان تاکید می‌شود که آن هم اگر اثبات شود، ذره‌ای از مسوولیت صداوسیما در ریشه‌یابی این حادثه کم نمی‌کند.

*آیا بروز حوادث مشابه در غرب، صرفا به دلیل مشکلات معیشتی مردم و بحران اقتصادی دراین کشورهاست و اگر در کشور ما چنین حادثه‌ای رخ دهد، هیچ عامل بیرونی دیگری، از بیکاری گرفته تا مشکلات اقتصادی نمی‌تواند در بروز این حادثه تاثیرگذار باشد؟

صد البته که مشکل اقتصادی نمی‌تواند مجوزی برای قتل یا حمله به مردم باشد اما نکته مدنظر من این است که آیا صدا و سیما همان برخوردی را که در علت‌یابی یک حادثه در غرب می‌کند، در داخل کشور هم در مورد حادثه‌ای مشابه انجام می‌دهد؟ پاسخ، منفی است. نمونه دوم از این برخوردهای دوگانه را در حادثه روز شنبه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور شاهد بودیم؛ حادثه دردناکی که 26 کشته و 18 زخمی برجای گذاشت. دختران دانش‌آموزی در این حادثه جان باختند که می‌توانستند آینده‌سازان این کشور باشند. ده‌ها خانواده عزادار شدند اما برخورد رسانه به اصطلاح ملی با این حادثه چگونه بود؟ در بخش‌های خبری روز شنبه صدا و سیما، این حادثه چقدر بازتاب یافت؟

این خبر با همه اهمیتی که داشت، در برخی از بخش‌های خبری، یا پخش نشد، یا اینکه در زمره کم‌ اهمیت‌ترین خبرها قرار گرفت. چندماه پیش که حادثه مشابهی در اروپا برای اتوبوس حامل دانش‌آموزان رخ داد، تا چند روز خبر اصلی شبکه‌های تلویزیونی غرب بود. گویی جان انسان‌های غربی برای رسانه‌های غربی، ارزشی به مراتب بیشتر از جان مردمان ایران برای رسانه ملی ایران دارد./خبرآنلاین