اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت در کازرون؛ آتش زدن همسر با بنزین



اخبار,اخبار حوادث,اخبار قتل

"«مردی معتاد به شیشه در كازرون استان فارس، همسرش را با چاقو مجروح كرد و پیكرش را با بنزین به آتش كشید...

بامداد پانزدهم فروردین امسال حراست بیمارستان ولیعصر كازرون در تماس با فوریت‌های پلیسی ١١٠ ماموران را در جریان مرگ زنی ٥٠ ساله قرار داد كه از ناحیه گردن مجروح و دچار سوختگی شدید شده بود.

 

با اطلاع ماموران از این حادثه به سرعت تیمی از كارآگاهان به بیمارستان اعزام شد و رسیدگی به موضوع را آغاز كردند.

 

با حضور ماموران در محل مشخص شد كه ساعاتی پیش، زنی میانسال كه به‌شدت دچار سوختگی شده بود توسط برادرش به بیمارستان منتقل شده اما با وجود تلاش تیم پزشكی به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

ماموران كه تحقیقات اولیه خود را آغاز كرده بودند در نخستین گام جسد را به پزشكی قانونی منتقل كردند تا علت اصلی فوت زن میانسال مشخص شود. همزمان تیمی از كارآگاهان به بازجویی از برادر فوتی پرداختند.

 

او دامادشان را عامل اصلی جنایت معرفی كرد و به كارآگاهان گفت: امروز در تماسی مطلع شدم كه دامادمان در درگیری با خواهرم او را با ضربه چاقو به‌شدت مجروح كرده و پس از آن با ریختن بنزین روی بدنش، او را به آتش كشیده و متواری شده است.

با ثبت اظهارات هولناك برادر فوتی، به سرعت پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل شد و برای بررسی در اختیار پلیس آگاهی كازرون قرار گرفت و دستگیری قاتل به جریان افتاد.

 

ماموران كه برای دستگیری متهم به محل وقوع جنایت رفته بودند، متوجه شدند كه همسر مقتول پس از ارتكاب به قتل از محل متواری شده است. تحقیقات میدانی پلیس از اهالی محل نیز تایید كرد كه قاتل پیش از این نیز سابقه درگیری با همسر خود داشته است.

همزمان با ردزنی‌های پلیس برای شناسایی مخفیگاه قاتل، گزارش پزشكی قانونی مرگ بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردن و سوختگی شدید را تایید كرد.

 

همچنین در تحقیقات پلیس مشخص شد كه قاتل به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشته و سر این موضوع بارها با همسر خود درگیر شده و اهالی محل صدای فریادهای آنها را شنیده‌اند.

سرانجام پس از انجام اقدامات پلیسی و ردزنی‌های محل‌های رفت و آمد قاتل، او در یكی از محله‌های شهرستان كازرون در اقدامی ضربتی شناسایی و دستگیر شد. با انتقال متهم به پلیس آگاهی روند بازجویی آغاز شد كه او در همان تحقیقات اولیه به قتل همسرش اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: من با همسرم اختلافات زیادی داشتم و پیش از این نیز با او درگیر شده بودم.

 

در روز حادثه هم مواد مصرف كرده بودم و پس از اینكه درگیری ما بالا گرفت با ضربه چاقو همسرم را از ناحیه گردن مجروح كرده و پس از آن جنازه‌اش را به آتش كشیدم.

سرهنگ مهرداد مشوق، فرمانده انتظامی كازرون با تایید این خبر به اعتراف صریح متهم اشاره كرد و از انتقال او به دادسرا برای سیر مراحل قانونی خبر داد.

 

اخبار حوادث - بهار


ویدیو مرتبط :
حادثه:آتش زدن پمپ بنزین توسط یک زن ناشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 سال زندان مجازات آتش زدن همسر



10 سال زندان مجازات آتش زدن همسر

حوادث امروز -مرد شیشه ای که با ریختن بنزین روی همسرش او را کشته بود پس از گذشت فرزاندانش ، از جنبه عمومی جرم به 10 سال زندان محکوم شد.

به گزارش مهر،اواسط خرداد ماه امسال صدای زنی که فرباد می زد " سوختم، سوختم" سکوت محله ای در تهران را شکست. همسایه ها قصد کمک به این زن را داشتند اما در قفل بود. به همین خاطر در را شکسته و پیکر نیمه جان هاجر 44 ساله را به بیمارستان رساندند.

سوختگی خیلی شدید بود و هاجر نتوانست تحمل کند و چند روز بعد فوت کرد. هاجر در این مدت تنها توانسته بود بگوید که شوهر 53 ساله اش عباس روی او بنزین ریخته و او را کشته است.با مرگ هاجر و اظهارات قبل از مرگ او اقدامات برای دستگیری عباس انجام شد. تا اینکه ماموران توانستند شوهر او را در قم پیدا و دستگیر کنند. او در اعترافات اولیه اش به ریختن بنزین و آتش زدن زنش اعتراف کرد و در جواب این سوال که چرا به قم رفته بود گفت:«من برای توبه و کمک گرفتن از خدا به آنجا رفته بودم و قصدم فرار نبود.»

با تشکیل پرونده و بازسازی صحنه قتل بازپرس دادسرای جنایی تهران برای عباس  به اتهام قتل همسرش  هاجر قرار مجرمیت صادر کرد  اما با گذشت فرزندانشان آنها پرونده تنها برای رسیدگی از جنبه عمومی به دادگاه کیفری ارجاع شد.

هفته گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد پس از قرائت کیفر خواست از عباس خواسته شد در جایگاه حاضر شود و از خودش دفاع کند.او درباره  انگیزه اش برای این کار گفت:« من و هاجر 8 سالی می شد که اختلاف داشتیم.در این مدت هم دادگاه 3 بار حکم طلاق را صادر کرده بود اما هر بار هاجر به یک بهانه ای سنگ می انداخت و نمی گذاشت از هم جدا شویم.جرات کشتنش را هم نداشتم.

صبح روزی که هاجر را آتش زدم او را سوار وانتم کردم و به بهشت زهرا بردم تا همانجا او را بکشم اما از تهدید های پسر بزرگم ترسیدم و هاجر را صحیح و سالم به خانه برگرداندم.نزدیکی ها ظهر بود که به خانه رسیدیم.هاجر رفته بود آشپزخانه نهار درست کند.در یک لحظه ظرف بنزین را برداشتم و به آشپزخانه رفتم. هاجر دم گاز ایستاده بود و پشت به من داشت غذا درست می کردم.از همان پشت سر بنزین را روی او ریختم.وقتی برگشت ببیند که چه شده چون گاز روشن بود آتش گرفت.من هم از خانه بیرون زدم تا اینکه دستگیر شدم.»

فرزندان مرد شیشه ای با بیان اینکه پدرشان به مدت 6 سال شیشه مصرف می کند و در این مدت چندین بار در مراکز ترک اعتیاد بستری شده است عنوان کردند که پدرشان را بخشیده و از این رو عباس تنها از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه متهم او را به 10 سال زندان محکوم کردند./ مهر