اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت به خاطر سوء ظن به مرد افغان



جنایت به خاطر سوء ظن به مرد افغان

مرد میانسال که کارگر افغانی پارکینگی در تهران را به قتل رسانده بود، امروز در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده اسدالله 40 ساله متهم است یک تبعه افغان به نام عبدالعزیز را با ضربه های میله آهنی به قتل رسانده است. با توجه به اعترافات متهم و بازسازی صحنه قتل از سوی او ارتکاب جرم محرز و برای اسدالله تقاضای مجازات قانونی دارم.

در ادامه وکیل اولیاء دم با حضور در جایگاه برای متهم تقاضای مجازات قصاص کرد. سپس اسدالله در دفاع از خود، اظهار داشت: من ساکن خیابان مخابرات تهران هستم. مقتول نیز کارگر یک پارکینگ در یک خیابان بود. مدتی قبل از جنایت متوجه شدم او به دخترم نظر دارد. روز حادثه عبدالعزیز در حال صحبت با دخترم دیدم و در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و با میله آهنی ضرباتی به سرش وارد کردم که باعث مرگش شد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قاضی همت یار رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ختم رسیدگی به پرونده را صادر و برای صدور حکم به همراه 4 قاضی مستشار وارد شور شدند./مهر


ویدیو مرتبط :
حسن ظن یا سوء ظن ؟!!! - استاد پناهیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنایت هولناک به خاطر سوء ظن



جنایت هولناک به خاطر سوء ظن

مرد افغانی که همسر دوم خود را به خاطر سوءظن در مشهد کشته بود، پس از انجام حدود یک ماه فعالیت های اطلاعاتی توسط کارآگاهان پلیس جنایی مشهد در پردیس کرج دستگیر شد و اعتراف کرد به خاطر سوءظن نسبت به همسرش، او را به طرز وحشتناکی کشته است.

 یازدهم تیر گذشته، صاحبکار زنی که در زمین های کشاورزی کار می کرد به خاطر جویا شدن از علت غیبت کارگرش به در منزل آن ها واقع در روستای مهدی آباد رفت. اما هر چه در منزل ویلایی را کوبید، کسی در را باز نکرد وقتی از روی در داخل حیاط را نگاه کرد متوجه شد که در اتاق باز است این مرد که از وضعیت موجود بسیار نگران شده بود همسایه ها را خبر کرد و به اتفاق آنان وارد منزل شدند اما ناگهان جسد غرق به خون زنی ۳۰ ساله را دیدند که آثار ضربات چاقو بر بدنش نمایان بود.

این گزارش حاکی است: در پی اطلاع آنان به پلیس ۱۱۰، مأموران کلانتری شهید رجایی مشهد برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند و با تأیید درستی خبر، قاضی ویژه قتل عمد را در جریان ماجرا گذاشتند. عقربه های ساعت ۳ بعدازظهر را نشان می داد که قاضی موحدی راد به همراه کارآگاهان پلیس جنایی، آگاهی و عوامل بررسی صحنه جرم تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. جسد مربوط به زنی تبعه افغانستان بود که آثار ضربات متعدد چاقو بر نواحی مختلف بدنش وجود داشت.

در همین حال نیز کابل برق یک دستگاه سشوار حدود ۲ دور به اطراف گردنش پیچانده شده و با یک رشته روسری محکم بسته شده بود. پزشک قانونی نیز که در محل جنایت حضور یافته بود علت مرگ را انسداد راه تنفسی با جسم رشته ای اعلام کرد. در عین حال با دستور قضایی، جسد برای انجام معاینات دقیق تر به پزشکی قانونی انتقال یافت و تلاش کارآگاهان برای دستگیری عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد. بررسی های قاضی موحدی راد نشان می داد که مقتوله دارای چند فرزند است و همسرش نیز که حدود ۶۰ سال سن دارد ناپدید شده است.

 با پی گیری این موضوع مشخص شد که مرد ۶۰ ساله فرزندانش را به یکی از بستگانش سپرده و به مکان نامعلومی گریخته است. با به دست آمدن این اطلاعات، مرد افغانی تحت تعقیب قرار گرفت و مشخص شد که او قبلاً با زن دیگری نیز ازدواج کرده بود و فرزندانی از همسر اول خود دارد.

گزارش خراسان حاکی است: تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که کارآگاهان اداره جنایی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد مرد مذکور به کرج گریخته و از آن جا با دخترش تماس گرفته است تا او را به اجبار به کرج کشانده و به عقد فردی درآورد.

کارآگاهان با دستورات و راهنمایی های قاضی ویژه قتل عمد چهارشنبه گذشته عازم تهران شدند و با انجام یک سری فعالیت های پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند محل اختفای متهم را در شهرک پردیس شناسایی کنند. گروهی از کارآگاهان که با سرپرستی کارآگاه حمیدفر عملیات دستگیری وی را در دستور کار داشتند با یک قرار صوری موفق شدند مرد ۶۰ ساله را دستگیر کنند.

متهم که به مشهد منتقل شده بود با دستور سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) مورد بازجویی های فنی قرار گرفت و اعتراف کرد با همدستی یکی از بستگانش ضربات چاقو را بر بدن همسرش وارد کرده است.

وی انگیزه خود از ارتکاب قتل را نیز سوءظن عنوان کرد و گفت: احتمال می دادم همسرم با فرد دیگری ازدواج کرده است. بنابراین گزارش، بررسی های پلیس با صدور دستورات قضایی برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد. /خراسان