اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمهوری اسلامی: بهائیان را بزرگ نکنیم


روزنامه جمهوری اسلامی در مقاله ای به قلم عبدالرحیم اباذری نوشته است: اخیراً در خاطرات یکی از شخصیت‌ها دیدم در سال 1345 وقتی شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی از تبریز به مرحوم آیت‌الله طالقانی پیامی فرستاده و در آن خطر بهائیت را هشدار داده و خواستار مبارزه جدی با این فرقه می‌شود.

روزنامه جمهوری اسلامی در مقاله ای به قلم عبدالرحیم اباذری نوشته است: اخیراً در خاطرات یکی از شخصیت‌ها دیدم در سال 1345 وقتی شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی از تبریز به مرحوم آیت‌الله طالقانی پیامی فرستاده و در آن خطر بهائیت را هشدار داده و خواستار مبارزه جدی با این فرقه می‌شود.

 مرحوم طالقانی در جواب می‌فرماید: اتفاقا حکومت شاه هم همین را می‌خواهد تا من وشما، یکی به نام حجتیه و دیگری به نام بهائیت مشغول هم و ستیز با هم باشیم و از جنایتهای رژیم غفلت کنیم و این غفلت از اصول و اهتمام به فروع است.

متاسفانه این واقعیت تاریخی در عملکرد انجمن حجتیه کاملاً مشهود بود، وقتی یک نفر نجار بی‌سواد که از درد بی‌پولی و ناچاری میرفت در ظاهر بهایی می‌شد آنقدر بزرگش می‌کردند گویا که تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته است حتی شخصیت‌هایی مانند شهید قاضی هم تحت تاثیر واقع می‌شدند در حالی که ارکان رژیم که اغلب از بنیانگذاران بهائیت به شمار می‌آمدند کسی با آنان هیچ کاری نداشتند.

در آن مقطع تاریخی که همه امکانات وتبلیغات در دست رژیم ستمشاهی بود چندان توقعی نبود که بعضی‌ها از مسائل پشت پرده این خیمه شب‌بازی‌ها خبر نداشته باشند و از دشمن بازی بخورند، اما امروز که ما حکومت مقتدری به نام نظام جمهوری اسلامی ایران داریم، چرا باید دوباره بازیچه حجتیه‌ای‌ها و بهایی‌ها شویم؟

این که فلان دختر مسلمان و فرزند فلان شخصیت، نباید با یک فرد بهایی ارتباط و دوستی داشته باشد حرف کاملاً درستی است و کسی در آن شکی ندارد و باز اهداف کسانی هم که در آستانه انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان این گونه مسائل را مطرح می‌کنند، آن هم برای مردم روشن است و نیازی به توضیح ندارد و ما هم وارد این بحث‌ها نمی‌شویم.

اما در این میان جریان‌های مشکوکی مشاهده می‌شوند که درصدد بزرگ نمایی بهائیت در این کشور هستند تا دوباره دعوای زرگری شبیه «بهائیت و حجتیه» راه انداخته و باز مانند سریال‌های مخالف و موافق درباره «شهید جاوید»، «شریعتی» و «دارالتبلیغ اسلامی» به نمایش گذارند و مردم و مسئولان را دوباره با فروع سرگرم و از اصول منحرف سازند.

این نشان می‌دهد اگرچه تشکیلات انجمن حجتیه در ظاهر برچیده و تعطیل شده اما رسوبات فکری آنان هنوز درلایه‌های جامعه وجود دارد و هر وقت اراده کند میتواند دوباره همه را به بازی بگیرد.


ویدیو مرتبط :
تهدیدنظامی جمهوری اسلامی توسط شیطان بزرگ : آمریکا !!!D:

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدخاتمی: جمهوری اسلامی، نظامی بی بدیل در دنیا است



 

 

احمدخاتمی: جمهوری اسلامی، نظامی بی بدیل در دنیا است

امام جمعه موقت تهران تصریح كرد:‌ پرورش نسل عالم و متعهد ادای دین معلمان و در خدمت دین بودن،‌ تلاش علمی گسترده و دفاع از سنگر نظام اسلامی ادای دین دانش آموزان به شهیدان است.

آیت الله سید احمد خاتمی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در یكی از مدارس شرق تهران خطاب به دانش آموزان گفت:‌ شما با تحصیل جدی خود با كوشش و تلاش فراوان عزت بخش نام ایران اسلامی خواهید بود.

نایب رئیس مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید یاد آور شد: این تقارن پیامی را با خود دارد كه ما مدیون شهدا هستیم و آرامش امروز كه اول مهر بر سر كلاس درس حاضر شدیم، را مدیون خون شهدا هستیم .

خاتمی خطاب به دانش آموزان با بیان این‌كه دوستان شما جان خود را فدا كردند تا نظام قرآنی و ایران اسلامی سر بلند بماند، افزود: میانگین سن شهدا بین 15 تا 30 سال بود، اكنون ما سر سفره آنها نشسته ایم، یادمان باشد كه مدیون شهدا هستیم، آنها وقتی به دیدار خدا می‌رفتند با یك چشم به ملائكه الهی نگاه می‌كردند و با چشم دیگر به شما نگاه می‌كردند، آنها بهترین فصل عمر خود را تقدیم نظام و دین كردند حال ببینیم شما با امانت آنها چگونه رفتار می‌كنید.

وی با تاكید بر این‌كه همه اقشار مدیون شهدا هستند و هر كس باید وظیفه و دین خود را به شهدا ادا كند، خطاب به معلمان و دبیران تصریح كرد:‌ معلمان و مربیان كه اركان مراكز آموزشی هستند، باید فرزندان مردم را امانت الهی بدانند و در دو بعد دینی و علمی تلاش كنند تا این امانت های مردم را رشد دهند .

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:پرورش بعد دینی تنها اختصاص به معلم دینی ندارد، بلكه همه معلمان در رابطه با دین و باورهای اعتقادی مسئولیت دارند و از طرف دیگر دربعد علمی در حدی كه می‌توانند باید از تمام توان خود استفاده كنند.

خاتمی همچنین با اشاره به این‌كه شما دانش آموزان باید در سه بعد نسبت به شهدا ادای دین كنید، گفت: بعد اول بعد دینی است كه باید به آن توجه كنید. تحكیم كننده رژیم سیاه ضد مردمی پهلوی دانشمندان بی دین بودند. اگر قرار است علمی كه تحصیل می‌كنید، عنصر عظمت خودتان و كشورتان باشد با دین گره بخورید و یكی از نمادهای آن برگزاری نماز جماعت در مدارس است.

وی یاد آور شد: یك متدین همه رفتارش دینی است و زبان ،‌ چشم و رفتارش دینی بوده و با آئین نامه دین زندگی می‌كند آنها كه به بشریت خیانت می‌كنند، بخشی از آنها دانشمندان بی دین هستند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمی قم تصریح كرد:‌ انتظار از مسئولان این دبیرستان این است كه در پیشگاه شهیدان طوری عمل كنند كه سربلند باشند و همچنان كه در بعد علمی بسیار درخشیده‌اید در بعد معنویت و ارزش‌های دینی نیز بیش از پیش احساس مسئولیت كنند.

خاتمی با تاكید بر این‌كه آینده كشور با دین رقم می‌خورد و سرنوشت فردی هم با دین رقم خواهد خورد گفت:‌ دانش آموز موفق كسی است كه آرامش داشته باشد و این در سایه خدا و یاد خدا به دست می آید، وقتی انسان با یاد خدا مانوس شد، خدا هوای انسان را دارد .

وی خاطر نشان كرد: بعد از قرن‌ها نظام مردمی در جمهوری اسلامی ایران شكل گرفته كه آینده آن را شما و علم شما رقم می‌زند. بمب اتم برای آمریكا دانشمندان ما هستند. دانشمندان هسته‌ای كه با بیش از 30 سال تحریم آنقدر درخشیدند كه دشمن را متعجب كردند. و در عرصه هوا فضا ما وارد باشگاه هوافضا شدیم و در سایر عرصه‌های مختلف نیز موفقیت های بی شماری را به دست آوردیم.

امام جمعه موقت تهران تاكید كرد:‌ تلاش علمی برای سربلندی ایران عزیز عبادت بزرگی است و این بر عهده شما دانش آموزان است.

وی همچنین با توصیه به دانش آموزان برای تحصیل جدی به عنوان ادای دین به شهیدان گفت: با اعتقاد به این‌كه یك عبادت انجام می‌دهید به سر كلاس درس بیایید و در كنار آن دفاع از نظام اسلامی از دیگر وظیفه شما است.نظامی كه اسلام را در دنیا پر آوازه كرد و خیزش اسلام ناب محمدی (ص) سراسر جهان را فرا گرفت و دشمنان را كلافه كرد.

خاتمی یاد آور شد: این‌كه به قرآن اهانت می‌كنند، می‌بینند انسان جان گرفته و از متن كاخ سیاه كه به ناحق كاخ سفیدش می نامند به مراكز آموزشی قرآنی ما نامه می فرستند كه برایشان قرآن بفرستیم.این نظام ‌، اسلام را زنده كرد و شخصیت له شده مردم را بازگرداند.

وی اضافه كرد :در طول حكومت سیاه پهلوی یك انتخابات آزاد شكل نگرفت، اما در طول 31 سال انقلاب اسلامی بیش از 31 بار مردم پای صندوق ها آمدند و سرنوشت خود را رقم زدند.

نایب رئیس مجلس خبرگان تاكید كرد: این نظام ‌، نظام بی بدیل در دنیا است كه یك اعتقاد در آن دخیل است و اسلام محور آن است. و مردم در آن تاثیر گذار هستند و این نظام مردم سالاری دینی در دنیا بی سابقه است و اولین بار نظام مقدس جمهوری اسلامی این مردم سالاری دینی را عرضه كرد و تحقق بخشید.

خاتمی تاكید كرد:‌ انتظار این است كه در كنار نظام باشید و در تقویت آن تلاش كنید و خوبی ها را تحسین كرده و موارد نقد را دلسوزانه نقد كنید.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تقدیر از خانواده های شهدا و مسئولان این دبیرستان سالی سرشار از موفقیت و پیروزی را برای دانش آموزان و مربیان آرزو كرد....../تحلیل:عصرایران