اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمهوریخواهان در پی مشروط کردن توافق هسته ای به آزادی جیسون رضاییان



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, توافق هسته ای ایران

در ماه مارس گذشته نیز سناتور روبیو و کرک به همراه 19 سناتور جمهوریخواه دیگر آمریکایی با ارسال نامه ای به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از او خواستند موضوع آزادی جیسون رضاییان را در مذاکرات هسته ای مطرح کند.

دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی با صدور بیانیه ای از دولت اوباما خواستند تا موضوع درخواست برای آزادی جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست آمریکا در ایران را در مذاکرات هسته ای وارد کرده و بدون آزاد شدن شهروندان آمریکایی زندانی در ایران با تهران توافق هسته ای نهایی امضا نکند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان سناتور مارکو روبیو یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به همراه مارک کرک دیگر سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینوی روز دوشنبه و پس از اعلام موارد اتهامی رضاییان از سوی وکیلش با صدور بیانیه ای خواستار آزادی او و دیگر شهروندان آمریکایی زندانی در یاران پیش از هر گونه توافق نهایی هسته ای با ایران شدند.

رضاییان 9 ماه پیش بنا به اتهامات امنیتی بازداشت شد و وکیل او دوشنبه همین هفته اعلام کرد اتهامات او جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به نظام است.

دولت آمریکا از زمان بازداشت رضاییان بارها خواستار آزادی او شده است اما مقامات ایرانی اعلام کرده اند قوه قضاییه مستقل بوده و به پرونده او رسیدگی خواهد کرد.

در ماه مارس گذشته نیز سناتور روبیو و کرک به همراه 19 سناتور جمهوریخواه دیگر آمریکایی با ارسال نامه ای به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از او خواستند موضوع آزادی جیسون رضاییان را در مذاکرات هسته ای مطرح کند.

مقامات آمریکایی گفته اند در مذاکرات یک و نیم سال گذشته خود در موضوع هسته ای با ایران تنها موضوعی که به جز مساله هسته ای در مذاکرات با طرف ایرانی مطرح کرده اند، مساله رضاییان بوده است.

با وجود این بیانیه دو سناتور جمهوریخواه اما برخی سناتورهای دموکرات در مخالفت با گره زدن مساله مذاکرات هسته ای به دیگر موضوعات اختلافیبین ایران و آمریکا گفته اند نباید در مذاکرات هسته ای دیگر مسایل مورد اختلاف دو کشور را مطرح کرد.

سناتورها تیم کین دموکرات از ایالت ویرجینیا و کریس کونز از ایالت دلاویر که از حامیان طرح تعدیل شده بازبینی توافق هسته ای با ایران در کنگره هستند در این باره گفتند:" حصول توافق نهایی هسته ای با ایران نباید موکول به موضوعی غیرهسته ای شود.

سناتور کونز در مخالفت با این درخواست سناتورها روبیو و کرک ، گفت:"  من فکر نمی کنم ما باید توافق و معامله هسته ای خود با ایران را به چیزی خارج از چارچوب هسته ای موکول کنیم اما معتقدم باید تلاش های خود را برای آزادی شهروندان آمریکایی از ایران را هم ادامه دهیم."

دولت اوباما بارها در برابر انتقادات مخالفان داخلی خود تاکید کرده است تنها در موضوع هسته ای با ایران مذاکره می کند و وارد کردن موضوعات دیگر به روند مذاکرات هسته ای آن را پیچیده تر خواهد کرد.

طبق نوشته دیروز صفحه فیسبوک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، مذاکره کنندگان ایران و آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 از امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار پس از تفاهم لوزان، در سطح کارشناسی و معاونان به منظور نگارش متن توافق نهایی گرد هم خواهند آمد.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
جشن ملت ایران در پی توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعزام نیروی کار در پی توافق هسته ای



توافق هسته ای ایران,اعزام نیروی کار به کشورهای غربی


اعزام نیروی کار در پی توافق هسته ای

رییس کانون انجمنهای صنفی کاریابیها و دفاتر مشاوره شغلی سراسر کشور گفت: به دنبال توافق هسته ای و بهبود رابطه با کشورهای غربی اعزام نیروی کار به این کشورها تسهیل می شود.

ˈبابک هاشمی پورˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که ایران تفاهمنامه های زیادی با دیگر کشورها برای اعزام نیروی کار دارد، ادامه داد: در سالهای گذشته به دنبال موضوع تحریم که بر اقتصاد کشور تحمیل شده بود کشورهای غربی از اعزام نیروی کار ایرانی به آن کشورها ممانعت می کردند.
 
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر وضعیت اعزام نیروی کار به هیچ عنوان در وضعیت مطلوبی قرار نداشت.
 
هاشمی پور تفاهمنامه با کشورهای استرالیا، کره جنوبی و ایتالیا را مربوط به سال 1384 به بعد عنوان کرد و گفت: در این سالها متاسفانه علیرغم تفاهمنامه نتوانستیم نیروی کار اعزام کنیم.
 
این فعال بخش خصوصی در کاریابی های کشور خواستار تعامل بیشتر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بخش خصوصی در زمینه اعزام نیروی کار به خارج شد.
 
هاشمی پور رشته های مورد نیاز برای اعزام را به طور عام فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: رشته های پرستاری،مامایی و پزشکی هم بشدت مورد نیاز برخی از کشورها است اما متاسفانه نمره آزمون جامع انگلیسی این رشته ها باید هفت باشد .
 
وی ادامه داد: شاید به دنبال اجرای تفاهمنامه ها بتوانیم نمره آزمون زبان را برای رشته های پزشکی کمتر کنیم و افرادی که اعزام می شوند بتوانند چندماهی هم در کشور مقصد آموزش زبان را کسب کنند.
 
وی کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان را از جمله کشورهای برشمرد که می توانیم به آن کشورها نیروی کار اعزام کنیم.
 
هاشمی پور گفت: تفاهمنامه های اعزام نیروی کار با کشورهای غربی تاکنون راکد مانده که باید پس از توافق هسته ای و بهبود رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی ، موضوع اعزام پیگیری شود.
 /ایرنا