اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع آوری متکدیان از امروز/رابطه دو وجهی فرحزاد و محله هرندی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,متکدیان

بر اساس اظهارات مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری، برخورد با متکدیان با آغاز اسفند عملیاتی می‌شود.

به گزارش مهر، فرزاد هوشیار، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در محله‌های فرحزاد و اسلام آباد گفت: ما مجموعه‌ای از مداخلات را در این دو محله شروع کرده‌ایم؛ یک تیم اجرایی تمام وقت آن جا مشغول کار و رصد آسیب‌ها است.

وی افزود: ما معتقدیم زه کش آسیب‌های تهران، در محله هرندی است و اگر آن‌جا را اصلاح کنیم کلنی‌های فرحزاد و اسلام آباد نیز درست می شود.

هوشیار تاکید کرد: ما مداخلات اجتماعی‌مان را در آن جا پررنگ کردیم، اما نه به اندازه هرندی، ورود ما در هرندی بسیار جدی بوده و قطعا این ورود باعث کاهش آسیب‌ها در دیگر نقاط تهران می‌شود.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری گفت: ما حداقل امکانات را برای مداخلات اجتماعی مستقر کردیم. همان طور که از هرندی جمع‌آوری شد، آسیب‌ها از دره فرخزاد نیز جمع می‌شود، اما هر چقدر در هرندی موفق عمل کنیم، اینجا نیز به همان میزان درست خواهد شد.

هوشیار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره کودکان کار گفت: بخش اصلی متکدیان تهران، کودکان کار هستند. ما برای جمع آوری متکدیان، نیاز به مداخله یک یک دستگاه های مربوطه و هماهنگی بین بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و شهرداری تهران داریم، اما جمع آوری کودکان از پروتکل خاص پیروی می‌کند که زیر نظر بهزیستی است.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم را آغاز کرده‌ایم و همان طور که وعده داده بودیم، اسفندماه جمع آوری متکدیان را آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری با اشاره به مراکز پرتو گفت: مداخله ما به صورت جدی در این حوزه در مراکز پرتو است، ما پارسال ۸ مرکز داشتیم و امسال تعداد آن را به عدد ۱۸ رساندیم که وعده غذایی، کارآفرینی، ارتباط با خانواده و مباحث روانشناسی در این مراکز صورت می گیرد.

هوشیار در خاتمه گفت: ۳هزار کودک بازمانده از تحصیل در این مراکز حضور دارند که ۶۰ درصد آن ها اتباع هستند.


  اخبار اجتماعی  -  مهر  


ویدیو مرتبط :
نشست تیرماه سخنگوی ناجا 5- جمع آوری متکدیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری قاتل در طرح جمع‌آوری متکدیان



مردی که متهم است مادر خود را به قتل رسانده در طرح جمع‌آوری متکدیان بازداشت و سپس جرم او فاش شد.

به گزارش خبرنگار ما متهم میانسال هفته پیش مادرش را به قتل رساند و سپس با نوشتن نامه‌ای خانه را ترک کرد.

 

او راهی خیابان ناصرخسرو شد تا با خرید و مصرف دارو به زندگی‌اش پایان بدهد اما همان زمان به‌دلیل ظاهر ژولیده‌اش در جریان طرح جمع‌آوری متکدیان بازداشت شد.

 

سپس با تحقیقات صورت گرفته معلوم شد این مرد بعد از قتل مادرش خانه را ترک کرده است. متهم دیروز در دادسرای ویژه مبارزه با قتل تهران تحت‌بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جرمش گفت: «اختلافات من با خانواده‌ام از زمان فوت پدرم شروع شد.

 

برادرم تمام اموال پدرم را به نام مادرم کرده بود و مادرم از ارثیه پولی به من نمی‌داد من آن‌زمان همراه فرزندم در خانه مادرم زندگی می‌کردم و با او اختلاف داشتم تا این‌که قرار شد مادرم بابت هزینه‌های دندانپزشکی مبلغ یک‌میلیون‌تومان به من بدهد اما فقط نیمی از آن را پرداخت کرد و زمانی که بقیه پول را خواستم با من دعوا کرد.

 

من برای این‌که مشکلی پیش نیاید به اتاق خودم رفتم اما مادرم وارد اتاق شد و داد و فریاد راه انداخت، من هم دهانش را گرفتم و ناگهان فهمیدم او فوت شده است.

 

پسرم میهمان داشت و نمی‌خواستم جلوی آنها آبروریزی راه بیفتد به همین دلیل تصمیم گرفتم جسد را آتش بزنم اما بعد دیدم این راه خوبی نیست به همین دلیل نامه‌ای نوشتم و خانه را ترک کردم تا خودکشی کنم اما دستگیر شدم.» بنا بر این گزارش متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیق از او ادامه دارد.


اخبار حوادث - شرق