اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع آوری قلیان ها دوباره کلید خورد


انتخاب اعضای جدید شورای عالی نظام پرستاری، انتقاد معاون وزیر بهداشت از مسامحه سازمان نظام پزشکی در برخورد با پدیده زیرمیزی، مشکلات کمبود فیلم رادیولوژی در بیمارستان کودکان مفید، ابلاغ دستورالعمل جمع آوری قلیانها از اماکن عمومی و... از مهمترین اخبار حوزه سلامت در این هفته بود.


انتقاد معاون وزیر بهداشت از مسامحه نظام پزشکی
دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت از سازمان نظام پزشکی در برخورد با پدیده زیرمیزی انتقاد کرده و عنوان داشته است که این سازمان پروانه طبابت پزشکی را که زیرمیزی می گیرد لغو نمی کند.



امامی رضوی معتقد است که پروانه طبابت هر پزشکی که یکبار زیرمیزی می گیرد باید برای همیشه لغو شود. وی گفته است که الان در مجازاتهایی که توسط سازمان نظام  پزشکی و تعزیرات به آن عمل می شود مسامحه با پزشک متخلف وجود دارد. سازمان نظام پزشکی می تواند پروانه طبابت پزشکی که زیرمیزی می گیرد را لغو کند ولی این کار را نمی کند.

مشکل فیلم رادیوژی در بیمارستان مفید حل شد
به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر مشکل نایاب شدن فیلم رادیولوژی در بیمارستان کودکان مفید، روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که مشکل به وجود آمده برای بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید در رابطه با نایاب شدن فیلم رادیولوژی در این بیمارستان حل شده است.



بر اساس بررسیهای به عمل آمده این مسئله که به دلیل ناتوانی در عدم پرداخت هزینه ها بوده است، خوشبختانه هیچ مشکلی برای تشخیص بیماری بیماران تحت درمان ایجاد نکرده است. با توجه به اینکه این بیمارستان مجهز به سیستم شبکه است، متخصصین از طریق شبکه قادر به رویت تصاویر رادیولوژی هستند. این مسئله به مدت دو روز برای بیماران سرپایی که می بایست فیلم را با خود از بیمارستان خارج می کردند، مشکلاتی ایجاد کرده بود که این مشکلات تا ظهر یکشنبه اول خرداد ماه جاری مرتفع شد.
 
اعضای جدید شورای عالی نظام پرستاری انتخاب شدند
انتخابات سومین دوره شورای عالی نظام پرستاری کشور برگزار شد و طی آن 25 عضو اصلی برای مدت 4 سال معرفی شدند. در این دوره از انتخابات، غضنفر میرزابیگی 92 رای از مجموع  94 رای ریخته شده به صندوق (98 درصد)  را کسب کرد.
شمس الدین شمس با 81 رای، سیف علی نصرتی 61 ، سید یعقوب جعفری 59 ، حسین پوپ 59 و صدیقه سالمی با 58 رای به ترتیب بیشترین آرای پرستاران را برای عضویت در شورای عالی نظام پرستاری کسب کردند.



در این انتخابات بر اساس نتایج رای گیری 25 نفر اعضای اصلی شورای عالی نظام پرستاری شامل 18 پرستار، 5 بهیار، یک کاردان اتاق عمل و یک کاردان هوشبری و همچنین 5 نفر هم به عنوان اعضای علی البدل این شورا مشخص شدند که برای مدت 4 سال فعالیت می کنند.
 
دریافت هزینه درمان در مطب غیر قانونی است
دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه دریافت حق الزحمه درمانی در مطب خلاف قانون است، گفته است که دریافت حق الزحمه های بستری اعم از حق العمل، حق العلاج و حق الزحمه های درمانی توسط پزشک در مطبها خلاف قانون است و در صورت گزارش بیمار، با مختلفان برخورد می شود.



وی معتقد است که این دریافتها باید در بیمارستانها تحت مکانیزم مالی صورت گیرد و بخشنامه آن به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است. دریافت این حق الزحمه ها در بیمارستانها به دلیل ثبت شدن در صورتحساب های مالی موجب شفاف شدن رابطه مالی بین پزشک و بیمار می شود.

وزارت بهداشت مدعی ارائه خدمات ایده آل در اورژانس بیمارستانها نیست
به دنبال انتشار گزارش مهر تحت عنوان "ناله بیماران از اورژانس بیمارستانها"، دکتر سیدسجاد رضوی مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفته است که ما مدعی ارائه خدمات ایده آل در اورژانسهای بیمارستانی نیستیم ولی ماجراجویی رسانه ای را هم قبول نداریم.



وی معتقد است که فهرست پزشکان مقیم و حتی بیمارانی که در اورژانسهای بیمارستانها بستری و درمان می شوند قابل احصاء و در دسترس است. بنابراین هر رسانه یا خبرنگاری که در این خصوص ادعایی دارد به طور دقیق ساعت و روز مراجعه خود به اورژانسها را گزارش دهد تا دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت در اسرع وقت صحت و سقم آن را بررسی کرده و در صورت اهمال کاری مسئولان آن مرکز درمانی، برخورد لازم را با متخلفان انجام دهد.

وزیر بهداشت سال گذشته در مراسم افتتاح ستاد پاسخگویی به شکایات مردمی از اورژانسها، با گفتن این جمله که "مردم هرجا ما را می بینند از اورژانسها شکایت دارند"، وضعیت نامطلوب اورژانسهای بیمارستانی را به تصویر کشیده و عنوان داشته بود که بخشی از این شکایتها و نارضایتی ها ناشی از کمبود نیروی متخصص در اورژانسها است.

جمع آوری قلیانها از اماکن عمومی
دکتر کاظم ندافی ، رئیس مرکز سلامت محیط و کار در آغاز هفته بدون دخانیات  از ابلاغ دستورالعمل جمع آوری قلیانها از اماکن عمومی خبر داده و عنوان داشته است که در آخرین جلسه مشترک وزارت بهداشت با مسئولان وزارت کشور، دستورالعمل جمع آوری قلیانها در اماکن عمومی بدون مجوز سرو قلیان، ابلاغ شد.



دکتر علیرضا مصداقی نیا، معاون بهداشتی وزارت بهداشت نیز از مرگ سالانه 60 هزار نفر در اثر استعمال دخانیات در کشور خبر داده و گفته است که سالانه هزار و 740 میلیارد تومان در اثر استعمال دخانیات دود شده و همچنین سالانه سه هزار و 480 تا پنج هزار و 220 میلیارد تومان صرف درمان بیماریهای ناشی از مصرف دخانیات می شود.

منبع : مهر نیوز


ویدیو مرتبط :
طرح لیزینگ مسکن دوباره کلید خورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع آوری سیگار «مارلبرو» و ۱۹ برند دیگر از بازار کلید خورد



اخبار,اخباراجتماعی  ,سیگارهای قاچاق

 دبیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابلاغ دستور جمع‌آوری سیگار «مارلبرو» و ۱۹ برند دیگر از سطح بازار به نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های کاشف خبر داد

  عباس نخعی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص برخورد با عرضه سیگارهای قاچاق و مسئولیت جدید نیروی انتظامی در این خصوص اظهار داشت: طبق آخرین سیاست‌های ابلاغ شده به استان‌ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های کاشف، مقرر شد کنترل سیگارهای قاچاق در سطح عرضه به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و حداقل 20 برند سیگار قاچاق، از سطح بازار جمع‌آوری شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برندهای مشمول این طرح شامل سیگارهایی می‌شود که از یک سو هیچ واردات قانونی به کشور نداشته و از سوی دیگر به هیچ وجه در کشورمان نیز تولید نمی‌شوند.

وی افزود: در این طرح مقرر شده است تمام این 20 برند به صورت کلی و جزئی از سطح بازار جمع‌آوری شود و پلیس و دستگاه‌های کاشف در این طرح، حتی اجازه عرضه یک نخ از این برندها را نیز ندهند.

نخعی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور، برند «مارلبرو» نیز از جمله این 20 برند بوده و پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول، مکلف به جمع‌آوری تمامی این سیگارها در سطح عرضه در بخش خرد و کلان شده‌اند.

 

 اخبار اجتماعی  -  تسنیم