اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع آوری بنر سالگرد مرحوم آیت‌ الله طاهری


فرزند مرحوم آیت‌الله محمد طاهری گفت: «طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد».

روزنامه ایران: فرزند مرحوم آیت‌الله محمد طاهری در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به مراسم  سالگرد  رحلت پدرش از سطح شهر اصفهان گفت: «طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد».

محمد طاهری  افزود :« این مراسم سالگرد 12 خرداد ماه ،  در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان  و به سخنرانی  حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات  برگزار خواهد شد».

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله سید حسن خمینی در ششمین سالگرد آیت الله جمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری دومین سالگرد ارتحال آیت‌ الله طاهری


دومین سالگرد آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه فقید اصفهان در مسجد اعظم حسین آباد این شهر برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: دومین سالگرد آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه فقید اصفهان در مسجد اعظم حسین آباد این شهر برگزار شد.

در این مراسم که عصر سه شنبه برگزار شد، رسول زرگرپور استاندار اصفهان به همراه جمعی از معاونان خود، مسئولین محلی، مدیران شهری و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در این مراسم یکی از شاعران اصفهان اشعاری بمناسبت میلاد فرخنده امام عصر (عج ) و بزرگداشت شخصیت امام خمینی (ره ) و آیت الله طاهری سرود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمد طاهری فرزند آیت الله طاهری ضمن تقدیر از شرکت مردم و مسئولان در این مراسم با تبریک فرارسیدن سالروز میلادت باسعادت امام زمان (عج) پیرامون ویژگی های شخصیتی آیت الله طاهری مطالبی را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله طاهری از سن 26 سالگی از آیت الله خوانساری درجه اجتهاد دریافت کرد، اظهار کرد: ایشان به رغم توصیه برخی افراد برای باقی ماندن در سنگر علم و دوری از خطرات ناشی از مبارزات انقلابی، با اراده ای قوی به مبارزه با استبداد به رهبری امام خمینی (ره ) ادامه داد و تا آخرین لحظه از اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دور نشد.

فرزند آیت الله طاهری با اشاره به اینکه آیت الله طاهری اولین شخصی بود که در اصفهان شخصیت شاه و رژیم پهلوی را به عنوان یک حکومت مستبد زیر سوال برد، تصریح کرد: ایشان در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی با پیروی از اندیشه های امام خمینی (ره ) معتقد بود باید در جامعه تحول ایجاد شود.

وی افزود: آیت الله طاهری همواره معتقد بود که اسلام حقیقی بر مبنای عدالت، برابری، در نظر گرفتن کرامت انسانی و دست یابی به آزادی هایی که از سوی خداوند به او رسیده است و نه اسلام ظاهری باید در جامعه اجرا شود.

آیت الله سید جلال الدین طاهری اولین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بود که ۱۲خرداد ۱۳۹۲ در سن 87 سالگی بر اثر کهولت سن و ایست تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان الزهرا اصفهان درگذشت.