اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع‌ آوری زنان کارتن‌ خواب در هرندی


معاون شهردار تهران از جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب در محله هرندی از امروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: حجت‌‌الاسلام میثم امرودی معاون شهردار تهران از آغاز جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب در محله هرندی خبر داد.

معاون اجتماعی شهردار تهران ادامه داد: از امروز این جمع‌آوری آغاز و زنان کارتن‌خواب و زنان معتاد متجاهر را به مرکز شفق منتقل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از روز گذشته جمع‌آوری دست‌فروشان در محله بازار آغاز شده است، گفت: در پی این هستیم که این منطقه را ساماندهی کنیم.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: اگر چه پیش از این هم اعلام کردیم شهرداری متولی رفع مسائل موجود در محله هرندی نیست، اما بر اساس وظیفه‌مان در حوزه انضباط شهری به این محله ورود کرده‌ایم.

امرودی افزود: نکته ای که نباید فراموش کنیم، این است که شهرداری محور کارها نیست، بلکه ما کمک و بازو هستیم. برای برون رفت از شرایط فعلی امکانات و فرصت ها را در اختیار سازمان های متولی قرار می دهیم.


ویدیو مرتبط :
فیلم جمع آوری زنان معتاد و کارتن خواب (گلچین صفاسا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور ربیعی برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها



اخبار,اخباراجتماعی,جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها


 اخباراجتماعی  - دستور ربیعی برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها

جلساتی در وزارت کشور در این خصوص برگزار شده است. ساماندهی این امر به تنهایی از عهده بهزیستی بر نمی‌آید و باید دستگاه‌های دیگر نیز کمک کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته مشترکی در دبیرخانه شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: تا سه ماه آینده کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را مورد بازنگری قرار می‌دهیم تا اگر نکاتی از قلم افتاده لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه نشستی که با انجمن‌های علمی و پزشکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه با انجمن‌های علمی پزشکی مرتبط هستیم و باید برای سیاست‌گذاری‌ها و ادامه فعالیت‌ها با آنها تعامل و هماهنگی داشته باشیم، عنوان کرد: در این جلسه برخی انجمن‌های علمی و پزشکی چون علوم آزمایشگاهی، روانشناسی و... معتقد بودند که کتاب ارزش نسبی خدمات به درستی دیده نشده است.

وی ادامه داد: البته همه انجمن‌ها به اتفاق معتقد بودند که این طرح یک پارادایم جدید برای نگاه به مساله درمان در ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته مشترکی در دبیرخانه شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: کتاب ارزش نسبی خدمات تا سه ماه آینده یک بار دیگر مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا اگر نکاتی از قلم افتاده لحاظ شود. آماده‌سازی کتاب ارزش نسبی خدمات دومین گام اجرای طرح تحول سلامت بود و ما عجله داشتیم که اجرا شود، اما مجدد نقاط ضعف را مرور کرده و مورد بازنگری قرار می‌دهیم.

ربیعی افزود: این کتاب ظرفیتی دارد و نیازمند بودجه است. بودجه‌ بیمه‌ها نیز با محدودیت مواجه است و باید با توجه به منابع موجود تصمیم‌گیری شود. سعی ما این است که همه افراد از بیماران گرفته تا پزشکان رضایت نسبی از اجرای تعرفه‌ها داشته باشند.

یکسان‌سازی اسناد پزشکی تا یک ماه آینده
وی همچنین از یکسان‌سازی اسناد پزشکی ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: رسیدگی به اسناد پزشکی ماه‌هاست که در وزارت رفاه آغاز شده است و در گام‌های بعدی با الکترونیکی کردن فعالیت‌ها بخش اعظمی از نظارت‌ها را سامان می‌دهیم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در وزارت بهداشت، سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که مردم می‌توانند شکایات خود از طرح تحول اعلام کنند. علاوه بر این انجمن‌های علمی پزشکی و سازمان نظام پزشکی نقش بزرگی در نظارت بر اجرای تعرفه‌ها دارد.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات بیمه‌های تکمیلی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد: مشکلات بیمه‌های تکمیلی در جلسه بعدی شورای عالی بیمه به بحث گذاشته می‌شود. به هرحال بیمه‌های تکمیلی ابتدای سال قرار داد بسته‌اند و براساس نرخ‌های قبل از اعلام کتاب ارزش نسبی خدمات فعالیت‌ می‌کنند. بیمه‌های تکمیلی با مشکلاتی از جمله قیمت‌های تعرفه‌ها روبرو هستند که باید آنها را مدنظر قرار داد.

ربیعی تاکید کرد: باید بیمه‌های تکمیلی در کنار وزارت بهداشت و رفاه باشند و نمی‌شود جزیره‌ای عمل کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح قانون کار عنوان کرد: اصلاحیه قانون کار توسط دولت دهم در سال 90 به مجلس ارائه شد و هم‌اکنون در مجلس است. هر دو گروه کارگران و کارفرمایان انتقادهایی را به این قانون دارند؛ اما باید گفت اصلاح آن در دوران بنده انجام نشده و ما آن را از مجلس پس نگرفته‌ایم.

وی افزود: در شرایطی که تقاضا و عرضه در بازار کار تناسبی ندارند، صیانت از نیروی کار و نگه‌داشت آن در شرایط کاری موجود وظیفه وزارت کار است و دستکاری این شرایط بدون اصلاح سایر عوامل صحیح نیست. بلکه مهم‌ترین مساله موجود صیانت از نیروی کار است .برنامه مشخصی برای ایجاد این زمینه نداریم ولی گفت‌وگوهایی درباره قانون کار در جریان است.

ربیعی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه بازنشسته‌ها در بسته امنیت غذایی دولت دیده نشده‌اند، اظهار کرد: دولت افرادی را که در پایین‌ترین دهک‌های جامعه قرار دارند و سفره‌های غذایی آنها در معرض تهدید است را تحت پوشش این طرح برده است. کل منابع موجود ما 2300 میلیارد تومان است که باید توزیع شیر در مدارس نیز از این اعتبار انجام شود. در حال حاضر امر توزیع شیر در مدارس با کمک آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه جلو می‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر منابع ما بیشتر شود، حمایت‌ها نیز گسترده خواهد شد.

جمع‌آوری تعدادی از کودکان متکدی از سطح شهر/ آماده‌سازی مراکزی در بهزیستی برای مبارزه با تکدی‌گری
وی درباره اجرای طرح ساماندهی تکدی‌گری نیز گفت: جلساتی در وزارت کشور در این خصوص برگزار شده است. ساماندهی این امر به تنهایی از عهده بهزیستی بر نمی‌آید و باید دستگاه‌های دیگر نیز کمک کنند. در حال حاضر مراکزی را در بهزیستی آماده کرده و اورژانس اجتماعی فعال شده است. تعدادی از کودکان نیز که مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفتند نیز جمع‌آوری شدند و باید چهره شهر را از این آسیب‌ها پاک کنیم.

ربیعی تاکید کرد: دستور دادیم کارتن‌خواب‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شود، اما باید در نظر گرفت که بخشی تکدی‌گری حرفه‌ای را دنبال می‌کنند و جمع‌آوری آنها دشوار است، اما باید به افرادی که تحت فشارهای اجتماعی به تکدی‌گری روی آورده‌اند را کمک کنیم.


  اخباراجتماعی -  ایسنا