اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع‌ آوری بازار غیرمجاز سیم‌کارت‌های فعال


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا 2 ماه آینده با دسترسی اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال و احراز هویت سریع افراد، امکان وصل آنی سیم‌کارت فراهم و بازار غیر مجاز سیم‌کارت‌های فعال برچیده خواهد شد.

خبرگزاری فارس: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا 2 ماه آینده با دسترسی اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال و احراز هویت سریع افراد، امکان وصل آنی سیم‌کارت فراهم و بازار غیر مجاز سیم‌کارت‌های فعال برچیده خواهد شد.

غلامرضا دادش‌زاده از دسترسی اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال برای احراز هویت مشترکان و ثبت نام در لحظه سیم کارت تا 2 ماه آینده خبر داد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در گام نخست هم اکنون یکی از اپراتورهای تلفن همراه به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال کشور متصل است و از این طریق سیم‌کارت‌های این اپراتور به محض ثبت نام و ارائه مدارک در دفاتر با اطلاعات ثبت احوال مطابقت داده شده و فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی فعال‌سازی سیم‌کارت از مرحله دریافت مدارک تا تایید اطلاعات، از  6 ساعت تا 48 ساعت در اپراتورهای مختلف به طول می‌انجامد که این زمان قابل قبول نیست و زمینه تخلف‌هایی از جمله فروش سیم‌کارت فعال در بازار را ایجاد می‌کند.

داداش‌زاده تاکید کرد: با اتصال اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال و احراز هویت سریع و سپس وصل آنی سیم‌کارت، بازار غیر مجاز سیم‌کارت‌های فعال نیز برچیده خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
آموزش فعال نمودن شماره سیم کارت در برنامه وایبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع آوری سیم‌کارت‌ های بدون نشان معتبر


معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات از ساماندهی سیم کارت‌های فاقد نام و نشانی معتبر خبر داد و گفت: سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده‌اند کنترل و جمع آوری می‌شوند.

خبرگزاری فارس: غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات گفت: مطلقاً هیچ سیم کارت ثبت نشده‌ای وجود ندارد. بلکه قبل از اینکه سازمان تنظیم مقررات محدودیت فروش سیم‌کارت‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی را وضع کند، برخی افراد سیم کارت‌هایی را به طور حجمی و با اطلاعات شخصی ناقص خریداری کرده‌اند که امکان سوء استفاده از آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: لازم است اپراتورها، واگذاری سیم کارت را بر اساس اخذ نشانی کامل اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد مشخص حداکثر 10 سیم کارت برای اشخاص حقیقی انجام داده و نشانی کامل در پایگاه داده های اپراتورها ثبت شود.

داداش زاده خاطر نشان کرد: مناطق تقسیم بندی شده توسط سازمان تنظیم مقررات، بر اساس گزارش‌هایی که در این زمینه به آنها داده می‌شود؛ سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده اند را کنترل و جمع آوری می‌کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات ادامه داد: در صدد هستیم در آینده نزدیک از طریق اخذ اطلاعات در سامانه‌های رسمی کشور، اپراتورها احراز هویت و آدرس تایید شده را داشته باشند و با اتصال سامانه ثبت نام اپراتورها به سامانه‌های رسمی کشور، شناسایی افراد دارای سیم کارت به راحتی صورت گیرد.