اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع‌ آوری امضا برای «فکت‌ شیت» +عکس


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز برای تسریع در انتشار فکت‌شیت ایرانی به جمع آوری امضا در صحن علنی پرداخت.

فرارو: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز برای تسریع در انتشار فکت‌شیت ایرانی به جمع آوری امضا در صحن علنی پرداخت.

جواد کریمی قدوسی که هفته گذشته در جریان نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیرامور خارجه با طرح ادعای تذکر مقام معظم رهبری به ظریف واکنش شدید او را برانگیخت، امروز با در دست داشتن طوماری به جمع آوری امضا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت.

این امضاها به منظور تسریع در انتشار فکت‌شیت ایرانی جمع آوری می‌شد. پیشتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفته بود فکت‌شیت ایرانی آماده بوده و در اختیار وزیر امور خارجه قرار دارد.

همچنین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر روز گذشت گفته بود فکت‌شیت ایرانی گویای حقایق است.

جمع‌ آوری امضا برای «فکت‌ شیت» +عکس

جمع‌ آوری امضا برای «فکت‌ شیت» +عکس


ویدیو مرتبط :
فکت شیت ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی ها + عکس



جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

اقدام بسیجی ها که نتیجه ای جالب در پی داشته نشان می دهد که از راه مسالمت آمیز و از طریق روش های ابتکاری بدون اینکه نیازی به برخورد های خشن و انتظامی باشد، می توان مردم را به همکاری طلبید و معضلات فرهنگی را اصلاح کرد.

 

شبکه ایران / ماهواره؛ پدیده ای که همه کارشناسان، مسئولان، نهاد ها و اکثریت مردم، آن را خطری برای فرهنگ و سنت های ایرانی – اسلامی می دانند و به دنبال راهی برای مقابله با اثرات آن بر فضای جامعه و به خصوص خانواده ها هستند. تا اینجای کار، اختلافی وجود ندارد.

 

اما وقتی پای روش های کوتاه مدت برای مقابله با ماهواره به میان می آید، شکاف های فکری و اختلاف نظر های عمیق نمایانگر می شود. عده ای معتقد هستند، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با استفاده کنندگان از ماهواره برخورد قهری داشته باشد. رفتن به پشت بام ها  و اجرای عملیات راپل، نتیجه عملی چنین رویکردی است.

 

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

در مقابل این طیف، عده ای دیگر بر اغناء فرهنگی، توضیح و تبیین و امر به معروف و نهی از منکر به شیوه لسانی و محترمانه تاکید دارند. آن ها می گویند تا زمانی که در میان بخشی از مردم، معروف و منکر به درستی تبیین نشده، برخورد قانونی و انتظامی صحیح نیست. این گروه البته، برخورد انتظامی را به طور کامل، منکر نمی شوند و معتقدند صرفا باید با کسانی که آگاهانه، عامدانه و به صورت سازماندهی شده دنبال گسترش فرهنگ و عادات اجتماعی نامناسب هستند، برخورد قاطع صورت بگیرد.

 

مقابله با ماهواره به سبک بسیجی ها

خرداد ماه امسال بود که روایت سردار نقدی از ماجرای جمع آوری دیش های ماهواره توسط بسیجیان یکی از استان های کشور، حاکمیت نگاه دقیق و مشفقانه فرهنگی بر سازمان بسیج مستضعفین را بیش از پیش گوشزد کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفته بود: «در استان خراسان شمالی بسیجیان با 300 خانواده یک منطقه که از ماهواره استفاده می کردند صحبت نموده و آسیب های ناشی از این پدیده شوم را برای آنان تشریح کردند، در نتیجه 97 خانواده به صورت داوطلبانه دستگاه های ماهواره خود را تحویل مراکز قانونی دادند و باقی خانواده ها نیز خود اقدام به جمع آوری دستگاه های ماهواره نمودند و دیگر اثری از ماهواره روی پشت بام آنها وجود ندارد.»

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

 

 

طی روزهای گذشته اخبار جالبی از این ابتکار بسیجی ها منتشر شده است. «تحویل داوطلبانه ماهواره» نام طرحی است که در یکی از مساجد "تهران پارس" توسط بسیجی های "پایگاه مقاومت بسیج شهید مظفری" اجرا شده است.

 

بر اساس این طرح، اعضای پایگاه بسیج ضمن گفت و گو با کسانی که در محله از ماهوار استفاده می کنند، دیدگاه خود را در خصوص تبعات استفاده از این وسیله مطرح و به آن ها پیشنهاد می دهند تا استفاده از دستگاه های دیجیتال و شبکه های جدید صدا و سیما را جایگزین ماهواره کنند. بسیجی ها برای تبیین بهتر نظرات خود از روش های دیگری همچون برگزاری همایش در مسجد با حضور کارشناسان و تولید و توزیع بروشور نیز بهره می گیرند.

 

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

طبق گزارش های رسیده، ابتکار بسیجیان با استقبال و همکاری گسترده مردم مواجه شده به طوری که بیش از 175 دستگاه ماهواره در جشنی که نیمه شعبان برگزار شد، به صورت داوطلبانه تحویل بسیجیان پایگاه شهید مظفری شده است.

 

فرمانده ای که فرهنگ را خوب می شناسد

سردار نقدی، خشونت را بخش اندکی از مواجهه با منکر می داند و تاکید دارد: باید در مقابل طواغیتی همچون یزید، شاه یا حسنی نامبارک آنگونه قهرآمیز برخورد کرد ولی این نوع برخورد عمومیت ندارد و در مواجهه با توده‌های مردم باید از سر نصیحت و دلسوزی با خاطیان حرف زد. خداوند به موسی (ع) فرمود با فرعونی که بدترین منکرات را مرتکب شده است، با زبان "لین" سخن بگوید نه "خشن" اما بعضا شاهدیم با یک فرد بد حجاب برخوردهایی سخت تر از فرعون صورت می گیرد!

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

وی معتقد است که برخورد قهریه، کار بسیج نیست؛ چراکه بسیج همان توده میلیونی مردم است که زبان نرم ویژگی اصلی آنان است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص امر به معروف و نهی از منکر می گوید: از مظلومیت‌های امر به معروف و نهی از منکر، خلاصه شدن آن به بدحجابی بانوان است؛ حال آنکه منکرات سیاسی، اعتقادی و اقتصادی بر منکر اخلاقی اولویت داردو بدترین منکر ایستادگی در برابر ولایت است.

 

وی در خصوص لزوم تبیین معروف و منکر در جامعه می گوید: «در برخی از موارد یک عمل منکر به قدری فراگیر است که جامعه آن را منکر نمی داند، در چنین مواردی ابتدا باید فضاسازی نمود و منکر بودن آن عمل را برای جامعه جا انداخت و پس از روشن شدن معروف و منکر است که باید به سراغ مصادیق و عاملان آن برویم و با لحن مشفقانه و دلسوزانه آنان را ارشاد کنیم.»

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

سردار نقدی درباره راهبرد بسیج در حوزه فرهنگ و امر به معرو ف و نهی از منکر تاکید می کند: بسیج به دنبال آن است تا افرادی که از معروفات دور شده اند را به شیوه "ایجابی" اصلاح کند و تفاوتش با رویکرد های قبلی این است که از پتانسیل عظیم مردم برای اصلاح منکرات استفاده می شود.

 

بسیج باز هم معجزه می کند؟

اقدام مثبت بسیجی ها که نتیجه ای جالب در پی داشته نشان می دهد که از راه مسالمت آمیز و از طریق روش های ابتکاری بدون اینکه نیازی به برخورد های خشن و انتظامی باشد، می توان مردم را به همکاری طلبید و معضلات فرهنگی را اصلاح کرد.

 

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

امیدواری به تحول فرهنگی در کشور حتی در کوتاه مدت، با نگاهی به ظرفیت عظیم و غیر قابل احصای بسیج، فزونی می یابد. وجود بیش از 15 میلیون بسیجی، 1000 ناحیه مقاومت، 4000 هزار حوزه مقاومت و بیش از 40 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر جغرافیای کشور، تنها گوشه ای از دریای ظرفیت های بسیج است.

 

نفوذ اجتماعی بسیجی ها و احترامی متقابلی که بین مردم و آن ها برقرار است، پتانسیل مغفولی است که در صورت فعال شدن می تواند فضای فرهنگی کشور را در اندک زمانی متحول سازد.

 

جمع آوری ماهواره,جمع آوری ماهواره به سبک بسیجی

 

منبع:شبکه ایران