اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر آموزش و پرورش

 

اخبار سیاسی - جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم دشتستان با بیان اینکه ۶۰ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند، گفت: به طور جدی پیگیر استیضاح هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس ، در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری مجدداً به همراه جمعی از طراحان استیضاح در صحن علنی مجلس با حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌ نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت‌وگو کردیم و به طور جدی خواستیم این طرح را اعلام وصول کند.

وی ادامه داد: وی ما را به جلسه روز دوشنبه ارجاع دادند تا در جلسه هیأت رئیسه مجلس به اتفاق بعضی از طراحان، موضوع استیضاح را بررسی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نژاد افزود: در جلسه روز دوشنبه، علی لاریجانی رئیس مجلس و نواب آن و هیأت رئیسه حضور داشتند و اشکالات موجود در آموزش و پرورش را مطرح و خواسته و مطالبه نمایندگان را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: رئیس مجلس بیان کردند که «ما جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم و موارد را به وی اعلام کنیم»؛ حال آنکه جلسات با وزیر آموزش و پرورش قبلاً برگزار شده بود و موارد را به اطلاع وی رسانده بودیم اما متأسفانه مشکلات آموزش و پرورش نه تنها حل نشد بلکه ادامه پیدا کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: خواسته جدی طراحان استیضاح اعلام وصول طرح بود و در حال حاضر بیش از 60 نماینده این طرح را امضا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نژاد، مهمترین محورهای طرح استیضاح را فاصله‌ جدی با سند تحول آموزش و پرورش، عدم توجه به حقوق فرهنگیان، عدم توجه به توزیع عادلانه امکانات آموزش و پرورش در مناطق محروم، بی‌توجهی به حقوق بازنشستگان و بکارگیری نیروهای بازنشسته برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: به طور جدی پیگیر استیضاح هستیم و نمایندگان نیز اصرار بر انجام آن دارند و قرار شد جلساتی نیز برگزار شود، با اینکه به این جلسات خوشبین نیستیم؛ اما نه برای اینکه استیضاح را ملغی کنیم بلکه این جلسات برای حل مشکلات است.
اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
استیضاح وزیر آموزش و پرورش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان به دلیل اشتباه داوری



 

 

 

استیضاح وزیر ورزش و جوانان , استقلال , تراکتور سازی

 

نماینده مردم اهر در مجلس از جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان به دلیل اشتباه داوری در بازی استقلال و تراکتور سازی خبر داد.

به نقل از خانه ملت، غلامرضا مسعودی ریحان گفت: در بازی استقلال و تراکتور سازی که من نیز در ورزشگاه حضور داشتم٬ امید حدود هفتاد هزار نفر تماشاچی که در سرمای ۴ درجه زیر صفر به استادیوم آمده بودند٬ از بین رفت.

نماینده مردم هریس و اهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور٬ حمایت و مشارکت تماشاگران در عرصه ورزش در تمام دنیا  به عنوان سرمایه اجتماعی برای کشور تلقی می‌شود و لازم است از سرمایه اجتماعی برای ایجاد نظم و تامین امنیت کشور استفاده شود.

وی تصریح کرد: ورزش ما می‌توانست چنین استفاده‌ای را داشته باشد اما یک سوت و قضاوت نابجا و جانبدارانه از سوی داور باعث شد احساسات و هیجانات مردم جریحه‌دار شود و شور و نشاط مردمی که به ورزشگاه آمده بودند٬ به خشم و نفرت تبدیل شود.

خاطیان داوری با اشد مجازات تنبیه شوند

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه فرصت تیم تراکتورسازی به تهدید و تخریب تبدیل شد٬ اضافه کرد: من در نامه‌ای که به آقای عباسی نوشتم و به امضای برخی از نمایندگان نیز رسیده است٬ خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش٬ نماینده‌ای از فدراسیون فوتبال٬ هیئت داوران٬ مدیر عامل تیم تراکتور٬ تربیت بدنی استان٬ مسوولین تیم تراکتور و نمایندگان شدم تا فیلم بازبینی شود.

عضو فراکسیون اقلیت با بیان اینکه این حرکت داور عامدانه بود٬ تصریح کرد: از وزیر می‌خواهیم با رسیدگی جدی به این موضوع٬ ضمن عذرخواهی از مردم آذربایجان و طرفداران تیم تراکتورسازی٬ خسارت وارده به این تیم را جبران و افراد خاطی را با اشد مجازات تنبیه کند تا شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

به فیفا شکایت می‌کنم

وی با اشاره به تذکر کتبی امروز خود به وزیر ورزش و جوانان گفت: من به دنبال استیضاح وزیر ورزش هستم که تاکنون ۵ نفر آن را امضا کردند؛‌ضمن آنکه فردا نیز بر اساس ماده ۲۱۹ آیین‌نامه و اصل ۸۹ قانون اساسی تذکر شفاهی خواهم داد.

مسعودی ریحان یادآور شد: تیم ما در جایگاه سوم جدول قرار داشت اما فدراسیون در این رابطه حساسیت نشان می‌دهد و گویا نمی‌خواهند تیم ما در صدر جدول دیده شود.

وی تاکید کرد در صورت رسیدگی نشدن به این موضوع به فیفا شکایت خواهد کرد.