اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلیلی: پشت خیمه های دشمن قرار داریم


این که رهبری می فرمایند ما امروز در موقعیت خیبر هستیم یک ارزیابی دقیق کارشناسی است، امروز ما پشت خیمه های دشمن قرار داریم و ظرفیتی ایجاد شده است که دشمن ما مستأصل شده است.

خبرگزاری مهر: در آخرین همایش تبلیغاتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعداز ظهر دیروز در ورزشگاه شهید حیدرنیا برگزار شد.

در این همایش حمید رسایی، مهدی کوچک زاده، مرتضی آقا تهرانی، علی احمدی، علیرضا پناهیان، رجبی دوانی، سلحشور، ابوالقاسم طالبی خانواده شهید احمدی روشن و حامیان مردمی جلیلی حضور داشتند.

 پناهیان سخنران اول این مراسم بود و قبل از آغاز سخنرانی سعید جلیلی، مادر شهید احمدی روشن سخنرانی کرد. در پایان این همایش حامد زمانی به اجرای موسیقی زنده پرداخت.

سعید جلیلی در سخنرانی خود دراین همایش گفت: امروز به دنبال جریان فتنه و انحراف شاهد جریان تردید هستیم که می خواهد در توانایی، ظرفیت و موفقیت ملت تردید ایجاد کند.

وی با بیان این که این جریان با بزرگنمایی برخی ضعف ها که ناشی از فاصله گرفتن از اسلام است قصد دارد این ضعف ها را به پای انقلاب بگذارد، افزود: این جریان موفق نخواهد شد.

جلیلی ادامه داد: جریانی که هماهنگ با جریان تهدید بیرونی است می گوید به جای رضای خدا باید به دنبال رضای کدخدای جهان باشیم و در فضای جهانی طرفدار مناسبات ناعادلانه هستند، این جریان نمی تواند دم از رفع فساد و تبعیض بزند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این جریان زمانی وضعیتی را برای کشور بوجود آورد که رهبری فرمودند اولویت اول کشور باید مبارزه با فقر باشد.

سعید جلیلی گفت: 50 سال است که ملت ما پا در راهی گذاشته که راه طولانی سید الشهدا است، 50 سال پیش در خرداد 42 امام ما پرچمی را بلند کرد که آن پرچم لبیک به خدا و پیامبر بود، ملت ما به امامی لبیک گفتند که خط امید را در کشور شکل داد.

وی با اشاره به این که ایمان به وعده های الهی و امید به پیشرفت و تعالی در پرتو عمل به آموزه های اسلام ناب محقق شد افزود: از 50 سال قبل همزمان با خط ایمان و امید که امام برپا کرد دشمنان ما خط تهدید و تخریب را شروع کردند.

جلیلی با اشاره به این که 50 سال رویارویی دو گفتمان شکل گرفت ادامه داد: در این رویارویی در یک سو ملتی که اراده کرده بود اسلام را مبنای خود قرار دهد بود و در سوی دیگر اراده ای که می خواست مانع تحقق این اراده شود.

جلیلی با بیان این که 50 سال را پشت سر گذاشتیم و امروز وعده های امام و باورهای قرآنی ما تجربه ما شده است خاطر نشان کرد: آنچه را که خوانده بودیم و به آن ایمان آورده بودیم را امروز تجربه کردیم که اگر پیام خدا و رسول او را اجابت کنیم حیات جدید می گیریم.

وی با اشاره به این که ملت ما خواست شاه برود ولی تمام قدرت های دنیا ایستاد که شاه بماند گفت: اما اراده ملت ما پیروز شد، تمام اراده های دنیا تلاش کرد که به کمک صدام بیاید اما اراده ملت ما خواست که صدام شکست بخورد و پیروز شد؛ تمام جهان جمع شدند تا مانع هسته ای شدن ایران شوند اما ملت ما اراده کرد و جزء 10 کشور هسته ای جهان شد؛ تمام جهان اراده کرد که مانع تثبیت جمهوری اسلامی ایران شود اما ملت ما اراده کرد و نه تنها نظام را تثبیت کرد بلکه امروز دشمنان اعتراف می کنند که قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه با قدرت های بزرگ هم آوردی می کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این عظمت ملت بود که توانست در چارچوب اسلام ناب موفقیت های پی در پی را رقم بزند، امروز ملت به یک نمونه و الگو تبدیل شده است.

جلیلی افزود: این که رهبری می فرمایند ما امروز در موقعیت خیبر هستیم یک ارزیابی دقیق کارشناسی است، امروز ما پشت خیمه های دشمن قرار داریم و ظرفیتی ایجاد شده است که دشمن ما مستاسل شده است.

جلیلی با بیان این که در 4 سال گذشته پیروزی های بزرگی داشتیم که مرحوم خداباوری اعتقاد به اسلام ناب مردم باوری و اعتقاد به ظرفیت های مردم بود گفت: این مسئله توانست حماسه های بزرگ را رقم بزند، اگر توانستیم در دفاع مقدس این پیشرفت ها را به دست آوریم هنر امام بود که توانست ظرفیت جوان ها را در چارچوب دفاع مقدس آزاد کند.

وی خاطر نشان کرد: ولایت فقیه یعنی اسلامیت و جمهوریت نظام تحت رهبری شایسته ظرفیتی که توانست چنین قدرتی را برای ما ایجاد کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که چهار سال پیش در چنین روزی ملت یک حماسه خلق کرد گفت: ملت با مشارکت گسترده در یک رقابت فشرده جمهوریت خود را به رخ جهان کشید اما عده ای خواستند مانع آن شوند که ملت به دهن آن ها زد و نگذاشت فتنه گران موفق شوند.

جلیلی افزود: زمانی که ملت ما شتاب پیشرفت های خود را جشن می گرفت، به عنوان ملتی مقتدر مطرح شد و جنگ های 33 روزه و 22 روزه را به دشمن تحمیل کرد عده ای با طرح مسئله دوستی با مردم اسرائیل و عناوینی چون مکتب ایرانی خواستند در مسیر ملت توقف ایجاد کنند اما باز ملت به آن ها اجازه نداد.

وی ادامه داد: امروز به دنبال جریان فتنه و انحراف شاهد جریان تردید هستیم که می خواهد در توانایی، ظرفیت و موفقیت ملت تردید ایجاد کند.

وی با بیان این که این جریان با بزرگنمایی برخی ضعف ها که ناشی از فاصله گرفتن از اسلام است قصد دارد این ضعف ها را به پای انقلاب بگذارد افزود: این جریان موفق نخواهد شد.

جلیلی ادامه داد: جریانی که هماهنگ با جریان تهدید بیرونی است می گوید به جای رضای خدا باید به دنبال رضای کدخدای جهان باشیم و در فضای جهانی طرفدار مناسبات ناعادلانه هستند، این جریان نمی تواند دم از رفع فساد و تبعیض بزند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این جریان زمانی وضعیتی را برای کشور بوجود آورد که رهبری فرمودند اولویت اول کشور باید مبارزه با فقر باشد

جلیلی گفت: امروز شاهد بودید که رهبری فرمودند عرصه بین الملل عرصه تعارف نیست هر قدر ضعف نشان دهید و عقب نشینی کنید دشمن جلو تر می آید.

وی با اشاره به این که جریان تردید می خواهد تهدیدها را بزرگ نمایی و فرصت ها را کوچک کند تا ملت دچار اشتباه شوند گفت: اما ملت ما هشیار و بصیرت آن ستودنی است، جریان تردید می خواهد لکه های ننگ را پوشانده و عملکرد پر انتقاد خود را خوب جلوه دهد.

وی ادامه داد: جریان مقاومت واقع بینانه ترین جریان است، آرمان ها، فرصت ها و ظرفیت ها را می بیند و می داند بر اساس امیدی که امام در دل ما کاشته می تواند با فرصتی در تراز انقلاب پیشرفت کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز اگر از نظریه ولایت مطلقه فقیه صحبت می کنیم آن را نظریه مترقی می دانیم، باور داریم این هنر چنین نظریه ای بود که توانست ظرفیت ملت را بر مبنای اسلام ناب ایجاد کرده و حماسه های بزرگ مانند دفاع مقدس را رقم بزند.

جلیلی خاطر نشان کرد: اگر در اقتصاد، صنعت و تولید فرمولی را که امام یاد داد دوباره به کار ببندیم حماسه های بزرگ خلق می شود.

وی گفت: رهبری می فرماید باید حماسه اقتصادی ایجاد کرد. این حماسه ممکن نیست مگر با باور ظرفیت تک تک جوانان و به صحنه آوردن این ظرفیت.

جلیلی با اشاره به این که در گفت و گوهایمان با قدرت های بزرگ دیدید آنچه که دشمن از آن میترسد سانتیریفیوژ های ما نیست ادامه داد: آن ها از مصطفی احمدی روشن، شهریاری و رضایی می ترسند، آنها می ترسند که چنین ظرفیت هایی آزاد شود.

جلیلی خاطر نشان کرد: هیچ کدام از چهار شهید هسته ای ما که حماسه هسته ای را آنها آفریدند نه یک نفر مذاکره کننده در دانشگاه های خارجی تحصیل نکرده بودند، اهل ایمان بودند و این ظرفیت بزرگ بود که آزاد شد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که آن ها نگران هستند از این که وقتی ظرفیت جوان های ما آزاد می شود می تواند چه حماسه ای را ایجاد کند ادامه داد: امروز سن دانشمندان ما بین 30 تا 34 سال یعنی هم سن انقلاب است که می تواند چنین حماسه هایی را ایجاد کند.

وی با اشاره به این که وظیفه دولت این است که دستگاه ها و وزارت خانه ها نه تنها مانع ملت نباشند بلکه پشت وانه آن ها شوند ادامه داد: امام فرمود اگر تفکر بسیجی در فضای کشور حاکم شد چشم طمع کاران کور خواهد شد.

جلیلی در پایان خاطر نشان کرد: باید در برابر زیاده خواهی ها، فتنه ها و ایجاد تردید ها مقاومت کرده و در برابر فساد ایستادگی کنیم تا آن چه را که رهبری فرمودند که امروز در دروازه وروده به تمدن اسلامی هستیم را محقق کنیم.

 در پایان این همایش علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی عنوان کرد: از این لحظه تا ساعت انتخابات هر گونه خبری مبنی بر کناره گیری آقای جلیلی از انتخابات از اساس نادرست است و وی تا پایان در صحنه خواهد ماند.

پس از پایان همایش ، حامیان جلیلی ورزشگاه شهید حیدرنیا را به سمت میدان ولیعصر ترک کردند.

قرار است حامیان جلیلی در میدان ولیعصر تجمع کنند. تا دقایقی پیش حامیان حسن روحانی در این میدان حضور داشتند که با تاریک شدن هوا میدان را ترک کردند.


ویدیو مرتبط :
پشت خیمه دشمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دشمن در جنگ نرم عناصر ارزشی نظام را هدف قرار داده است



 

 دشمن در جنگ نرم عناصر ارزشی نظام را هدف قرار داده است

 

 

سردار مسعود جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس "توانا " در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهارداشت: در جریان فتنه اخیر یكی از تلاش‌هایی كه دشمن به طور سازمان یافته وارد شد، سوء استفاده و استفاده ابزاری از موضوعات مربوط به خانواده شهدا ارزش‌های دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم تلاش می‌كند،‌ قدرت نرم ملت را تحت تاثیر قرار ‌داده و عناصر طلایی نظام از جمله دفاع مقدس را مورد هدف قرار دهد.

سردار جزایری افزود: دشمن در تلاش است تا با استفاده از مباحث مربوط به دفاع مقدس به اهداف خود برسد و لازم است كه رسانه‌ها تلاش كنند و مراقب باشند تا به این عناصر اصلی نظام اسلامی خدشه‌ای وارد نشود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش دشمن برای جذب برخی خانواده شهدا خاطرنشان كرد: طبیعی است كه در یك مناقشه و جنگ‌ عده‌ای تلاش می‌كنند كه با دست یازیدن به ابزارهای مختلف اهداف خود را پیش می‌برند.

سردار جزایری اظهار داشت: شهدا نباید وجه المصالحه قرار گیرند چرا كه آنها جان خود را در راه امام، انقلاب و ولایت فقیه فدا كردند لذا همه آحاد ملت به ویژه خانواده شهدا باید توجه خاصی به حفظ این فرهنگ داشته باشند.../توانا