اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان!


در عصری که بیماران مبتلا به سرطان باید ماهانه ده‌ها هزار دلار برای داروهای خود هزینه کنند و نهایتا هم تنها برای مدت کوتاهی به عمرشان بیافزایند، خبر درمان سرطان بسیار خوشایند به نظر می‌رسد.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: در عصری که بیماران مبتلا به سرطان باید ماهانه ده‌ها هزار دلار برای داروهای خود هزینه کنند و نهایتا هم تنها برای مدت کوتاهی به عمرشان بیافزایند، خبر درمان سرطان بسیار خوشایند به نظر می‌رسد. با این حال، در حالی که مقاله‌ی جدید نشریه‌‌ی JAMA Oncology از درمان نصف بیشتر سرطان‌ها صحبت کرده است، این درمان قرار نیست به این زودی‌ها هم نتیجه بدهد.

محققان: می‌توان جلوی نیمی از مرگ و میر ناشی از سرطان را گرفت

محققان اخیرا گفته‌اند که با رعایت موضوعاتی که تا به حال از آن‌ها خبر داشته‌ایم، مثل سیگار نکشیدن، ورزش کردن، الکل مصرف نکردن یا به طور کلی با بررسی سلامت کلی بدن، می‌توان جلوی بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از سرطان را گرفت؛ طوری که آمار ابتلا به سرطان 40 تا 60 درصد کمتر خواهد شد.

کشف موضوعات جدید درباره‌ی ریشه‌های مولکولی سرطان، شوق جدیدی را در دانشمندان به وجود آورده است. پیشرفت‌های جدید علمی، امید جدیدی در دانشمندان به وجود آورده است. با این حال، این حقیقت هنوز هم باقی است: با اینکه علم روز به روز اکتشافات جدیدی درباره‌ی سرطان انجام می‌دهد، هنوز هم زیست‌شناسی پیچیده‌ای در پشت این بیماری وجود دارد که دانشمندان از درک آن عاجز هستند. با این حال، تحقیقات جدید، موضوعی را مشخص می‌کند: دانشمندان می‌دانند چگونه از موج بزرگی از مرگ‌های ناشی از سرطان جلوگیری کنند.

محققان: می‌توان جلوی نیمی از مرگ و میر ناشی از سرطان را گرفت

«سبحان سوت‌کلیف»، پروفسور دانشگاه واشنگتن، درباره‌ی مقاله‌ی منتشر شده می‌گوید:‌ "یکی از دلایل اصلی کاهش مرگ و میر سرطان، و مخصوصا کاهش بزرگ سرطان ریه، تلاش‌هایی است که برای جلوگیری از سیگار کشیدن افراد انجام شد.”

سوت‌کلیف می‌گوید با اینکه به دنبال اکتشافات جدید هستیم، این موضوع نباید جلوی اجرای معلومات فعلی‌مان را بگیرد. برای بررسی اینکه چگونه تغییر سبک زندگی افراد، می‌تواند مرگ ناشی از سرطان را در یک جامعه کم کند، ده‌ها هزار پرستار و پزشک را زیر نظر خود قرار دادند. محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروهی که سیگار و الکل مصرف نمی‌کردند و وزن مناسبی هم داشتند و گروهی که سبک زندگی سالمی نداشتند. محققان سپس به این نتیجه رسیده‌اند که رفتارهای سالم می‌تواند تاثیر بزرگی روی برخی از انواع سرطان‌ها داشته باشد.

با بررسی نتایج و مقایسه‌ی آن‌ها با جمعیت ایالات متحده، پژوهش‌گران این تخمین را زده‌اند که می‌توان از 41 درصد ابتلا به سرطان در زنان و 59 درصد ابتلا به سرطان در مردان جلوگیری کرد.


ویدیو مرتبط :
سرطان مساوی با مرگ نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور



 

 

 افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور

 

رئیس انجمن سرطان ایران نسبت به افزایش موارد مرگ و میر در کشور به دلیل ابتلا به سرطانها در سالهای آینده هشدار داد.

 

دکتر عبدالله فضعلی زاده در گفتگو با مهر گفت: هم اکنون سرطانها سومین علت مرگ و میر در کشور محسوب می شود اما با روند کنونی در سالهای آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشورمان ابتلا به سرطان است.

 

وی افزود: هرم جمعیتی کشور در چند دهه آینده به سمت افزایش جمعیت کهنسال پیش می رود و با توجه به اینکه 60 درصد سرطانها، افراد بالای 60 سال را مبتلا می کند ضرورت آگاه سازی خانواده ها بیش از پیش احساس می شود.

 

فضعلی زاده با اظهار نگرانی از رشد فزاینده بیماران سرطانی در کشور گفت: سرطان به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری با تهدید انسانها در تمام گروههای سنی، سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

وی از سرطان سینه به عنوان اولین و شایعترین سرطان زنان بعد از سرطان پوست در کشور نام برد و افزود: سن ابتلا به این بیماری در میان زنان ایرانی 5 تا 10 سال کمتر از دیگر کشورهاست.

 

رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت که نشان می دهد 18 تا 22 درصد مردم در طول عمرشان مبتلا به سرطان می شوند، گفت: بر همین اساس از مجموع جمعیت 75 میلیونی کشور حدود 15 میلیون بیمار سرطانی خواهیم داشت.

 

وی از آمار 30 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطانها در کشور به علت مصرف سیگار خبر داد و گفت: 30 درصد مرگهای ناشی از سرطان و 90 درصد از دلایل ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطانها ناشی از استعمال مواد دخانی است./عصرایران