اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلوگیری از فروش کالای خارجی در شهروند


فروشگاه شهروند 100 نوع كالای خارجی را كه مشابه ایرانی داشتند از فروشگاه‌هایشان حذف كردند خبرگزاری ایسنا: رییس شورای عالی استان‌ها گفت‌: فروشگاه شهروند 100 نوع كالای خارجی را كه مشابه ایرانی داشتند از فروشگاه‌هایشان حذف كردند و لازم است دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه ، سپه، زمزم و غیره نیز این كار را انجام دهند.


چمران در پنجاه و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مصوبه شورای عالی استانها در حمایت از تولید ملی، اظهار كرد: باید پس از دو ماه از تصویب این مصوبه روند اجرای آن از مراكز استان‌ها و شهرهای بزرگ پیگیری شود چرا كه این مصوبه مورد اعتراض مجلس شورای اسلامی و وزارت كشور قرار نگرفته و لازم الاجراست و نه تنها شورای شهر و شهرداری بلكه همه سازمان‌ها باید آنرا اجرا كنند.

وی در ادامه با اشاره به تایید مجوز تابلوهای تبلیغات محصولات خارجی در كشور توسط ادارات ارشاد تاكید كرد: لازم است مدیران ارشاد تبلیغات كالاهایی را كه مشابه ایرانی دارند تایید نكنند و نام ارشاد از مصوبه مورد اشاره شورای عالی استان‌ها مغفول مانده و باید این مصوبه تكمیل شود و نام وزارت ارشاد نیز در آن گنجانده شود.

رییس شورای عالی استانها در ادامه تاكید كرد: لازم است سه برابر عوارض برای تبلیغات كالاهای خارجی اخذ شود و شهرداری‌ها محصولات خارجی را نخریده، نفروشند و تبلیغ نكنند.

وی در ادامه با بیان اینكه شرایط صنعتی كشور چندان مناسب نیست، گفت: بدین منظور لازم است به تولید ملی رسیدگی شود. ضمن اینكه خطاب به صنعت گران و تولید كنندگان می‌گویم باید تولید را ارتقاء ببخشند چرا كه اگر كیفیت رشد كند همه كالای ایرانی را خریداری می‌كنند.

چمران در ادامه با بیان اینكه شیعیان مظلوم بحرین بیش از یك سال است كه تحت فشار و شكنجه قرار دارند عنوان كرد:‌ بر اثر بی عرضگی شاه مخلوع ایران، این خطه را از خاك كشور جدا كردند و اگر قرار باشد كشور بحرین به كشور دیگری الحاق شود باید به سرزمین ما برگردد.

وی در ادامه با محكوم كردن الحاق بحرین به عربستان گفت: بحرین لقمه گلوگیری برای عربستان است و اگر چنین شود آل سعود هم بزودی سقوط می‌كند.

رییس شورای شهر تهران در ادامه تاكید كرد:‌ بیش از هر چیزی در این شرایط به وفاق ملی و امنیت ملی نیاز داریم و انگلیس كه خود در سراشیبی سقوط قرار گرفته و آمریكایی كه آن گونه مشكلات را دارد، همچنان برای كشور ما خط و نشان‌های ابرقدرتی می‌كشند و البته ملت مقاوم ما در برابر همه این‌ها ایستادگی می‌كند و این پیچ خطرناك تاریخی را خواهد گذراند.

چمران در پایان با اشاره به تصویب نشدن بودجه شورا در جلسه پیشین شورای عالی استان‌ها گفت: این موضوع امروز به طور كامل رسیدگی شده و به پایان می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
فیلم سینمایی*دهلیز*با حمایت شرکت خدماتی کالای شهروند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست ۲۰ کالای ممنوعه وارداتی/ وداع موقتی برنج خارجی با بازار ایران



 

 

کالای ممنوعه

 

 

از میان ۴۹ قلم محصول کشاورزی مربوط به لیست اول وزارت جهادکشاورزی، ثبت سفارش ۲۰ قلم کالا به صورت کامل ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی بعد از دریافت نامه همتای خود در وزارت بازرگانی، واردات ۴۹ قلم محصول کشاورزی را به شیوه قبلی ممنوع اعلام کرد. در این میان ثبت سفارش ۲۰ قلم از این ۴۹ قلم به صورت کامل ممنوع شده و ۲۹ قلم دیگر نیز صرفا با هماهنگی و اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی امکان پذیر است.

در پیوست این نامه، وزیر جهاد کشاورزی از این ۴۹ قلم کالا با عنوان "محصولات حساس کشاورزی" یاد کرده است که مشمول ماده ۱۶ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی می شوند.

بر این اساس ثبت سفارش گندم و مخلوط گندم، برنج، گوشت حیوانات از نوع گاو، تازه یا سردکرده، گوشت حیوانات از نوع گاو منجمد، تخم مرغ، تخم پرندگان بدون پوست، عسل طبیعی، پیاز و موسیر، سیر، تره فرنگی و سایر سبزیجات سیرگونه، سایر میوه های سخت پوست تازه یا خشک کرده حتی پوست کنده، مرکبات تازه یا خشک کرده، انگور تازه یا خشک کرده، سیب، گلابی، به، زردآلو، گیلاس، آلبالو و هلو، سایر میوه ها، میوه نپخته یا پخته شده، میوه های محفوظ شده، میوه های خشک کرده، پوست مرکبات یا پوست خربزه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

این درحالی است که تعرفه برخی از این محصولات نیز افزایش بسیار زیادی داشته است، به این معنا که اگر روزی در آینده، وزارت جهاد کشاورزی واردات این محصولات را مجاز و ثبت سفارش آنها را از حالت ممنوعیت خارج کرد، واردکننده با تعرفه بالایی آن را به کشور وارد کند.

از جمله کالاهای با تعرفه بالا می توان به سیر اشاره کرد که تعرفه آن از ۱۰۰ به ۱۵۰ درصد، تره فرنگی و سایر سبزیجات سیرگونه از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد، پیاز و موسیر از ۳۰ به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

در میان این ۴۹ قلم کالا نیز، واردات برخی تنها با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی امکان پذیر است؛ ولی تعرفه آن ها به شکل فزاینده ای افزایش یافته است. به عنوان مثال تعرفه واردات جو دو سر از ۱۵ به ۴۰ درصد، قند و شکر از ۳۵ و ۲۰ به ۷۰ درصد، ملاس ها از ۱۵ به ۷۰ درصد و سیب زمینی از ۳۰ به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، افزایش تعرفه ها و ممنوعیت واردات در برخی محصولات از جمله برنج، گوشت، سیب زمینی و قند و شکر به نظر می رسد باعث بروز مشکلاتی در تنظیم بازار شود، به این معنا که تولید داخلی به اندازه کافی در برخی از این اقلام نیست و همواره واردات توانسته مابه التفاوت تولید و نیاز داخلی را جبران کند، بنابراین به نظر می رسد که تنها اعلام ممنوعیت اقلام محصولات کشاورزی کافی نباشد و در کنار آن باید در جهت افزایش تولید داخلی نیز گام برداشته شود...../تحلیل:مهر