اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلسه وزیر با نمایندگان، به دوا و دکتر ختم شد



 

جلسه وزیر با نمایندگان، به دوا و دکتر ختم شد

 

 

عصر روز گذشته که یکی از وزرا میهمان جلسه کمیسیون صنایع بود، این جلسه با بحث و جنجال شدید همراه شد.در این جلسه کمیسیون تخصصی مجلس که با یکی از وزرا درباره طرح ها و پروژه های در حال اجرا برگزار شده بود، نماینده یکی از شهرهای جنوبی به انتقاد شدید از روند اجرای یک پروژه در حوزه انتخابیه اش پرداخت که این انتقاد شدید با واکنش وزیر مربوطه روبه رو شد و سرانجام مشاجره لفظی میان نماینده و وزیر، به تشنج در کمیسیون منجر شد.

 

به دنبال بالا گرفتن مشاجره لفظی نماینده و وزیر، وضعیت جسمانی نماینده یادشده از حالت عادی خارج شد و در شرایط اضطراری قرار گرفت که سرانجام با حضور دکتر و تجویز دارو،ماجرا ختم به خیر شد.

بنابراین گزارش، آقای وزیر تا پایان درمان نماینده این شهر جنوبی در کمیسیون حضور داشت و پس از مساعد شدن حال این نماینده، با مصاحفه و خداحافظی، مجلس را ترک کرد.

گفتنی است، در این جلسه، نمایندگان انتقادات فراوانی نسبت به پروژه ها و طرح های در دست اجرای این وزارتخانه وارد کردند.../تابناک


ویدیو مرتبط :
جلسه سوال دکتر حسین طلا از وزیر کار دکتر ربیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه فیس بوکی صادق با نمایندگان 6 وزیر



رفع فیلتر فیس‌بوک , صفحه فیس بوک

جلسه فیس بوکی صادق با نمایندگان 6 وزیر

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از جلسه مشاور رئیس‌جمهور با نمایندگان 6 وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی در جهت رفع فیلتر فیس‌بوک خبر داد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از جلسه مشاور رئیس‌جمهور با نمایندگان 6 وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی در جهت رفع فیلتر فیس‌بوک خبر داد.
 
فاطمه رهبر نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: هفته گذشته محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور با نمایندگان 6 وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی (وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش) در دفتر خود جلسه‌ای با موضوع هماهنگی در جهت رفع فیلتر فیس‌بوک برگزار کرده است.

رهبر افزود: برگزاری این جلسه سوالاتی را به ذهن متبادر می‌کند که خوب است آقای صادق درباره آنها توضیح دهند.

وی ادامه داد: جدای از نوع دعوت و محتوای این جلسه، آقای صادق باید به این سؤال پاسخ دهد که آیا از طرف شخص رئیس‌جمهور مأمور به انجام این کار شده یا اینکه به صورت فردی تصمیم به برگزاری چنین جلسه‌‌ای گرفته است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلوم نیست که آیا این 6 وزیری که نمایندگان آنها در جلسه حضور داشتند، در جریان این جلسه و موضوع آن بوده اند یا خیر؟

رهبر با بیان اینکه باید دید انگیزه و تلاش آقای صادق برای رفع فیلتر فیس‌بوک چه مبنایی دارد که این جلسه را تشکیل داده، گفت: باید از ایشان پرسید که آیا با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه ها هم در این باره صحبت شده و یا خواهد شد؟

وی با تأکید بر اینکه این موضوع در مجلس پیگیری می‌شود، به حکم رهبر معظم انقلاب برای شورایعالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این شورا، صیانت از فضای مجازی کشور است، از طرفی مقام معظم رهبری چهارشنبه در جمع بسیجیان فرمودند «آنها (دشمنان) در این خیال خام و احمقانه بودند که شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک می‌تواند نظام اسلامی را براندازد، به همین علت تمام امکانات خود را به خط کردند»، بنابراین کاملاً نقش و کارکرد فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگری که در همین سبک هستند، نه تنها برای ما بلکه برای کل کشورهای جهان ثابت شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: توقع می‌رود با توجه به حضور مبتکران، نخبگان و دانشمندان جوان کشورمان، به جای آنکه نسخه‌های غربی و شبکه‌های این‌چنینی را ترویج کنیم، فضای مجازی داخلی را برای خودمان باز کنیم که جایگزین این دست شبکه‌های اجتماعی شوند.

رهبر در پایان تصریح کرد: آیا اصلاً مشکل اساسی فضای مجازی و فرهنگی کشور، رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر و از این قبیل سایت‌هاست؟ دستگاه‌های فرهنگی ما باید به فکر چاره‌ای دیگر برای مسائل فرهنگی کشور باشند.
/فارس