اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلسه مشترک دولت و مجلس در پاستور/احتمال حضور ظریف و صالحی در جلسه غیرعلنی



اخبار,اخبار سیاسی,جلسه مشترک دولت و مجلس در پاستور

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از احتمال برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس با محوریت مذاکرات هسته‌ای در روز سه‌شنبه خبر داد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با  خانه ملت گفت: دولت و مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای جلسه مشترک خواهند داشت ولی زمان قطعی آن هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: احتمال است روز سه‌شنبه (18فروردین) جلسه مشترک مجلس و دولت به میزبانی دولت برگزار شود که در آن صورت، تیم مذاکره کننده در آنجا حضور خواهند داشت و توضیحات لازم درباره بیانیه لوزان را به نمایندگان مجلس خواهند داد؛ ضمن آنکه نمایندگانی نیز به نمایندگی از مجلس درباره این بیانیه صحبت خواهند کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس به صورت معمول برگزار می‌شده است و در این مرحله نوبت میزبانی دولت است اما ممکن است به دلیل سفر اردوغان به تهران، جلسه در آن روز برگزار نشود و به زمان دیگری موکول شود؛ در این صورت، مجلس از تیم مذاکره کننده دعوت خواهد کرد تا ضمن حضور در صحن علنی، توضیحات لازم را درباره بیانیه لوزان به مجلس ارائه کنند.

 

                            ..........................................................

 

احتمال حضور ظریف و صالحی در جلسه غیرعلنی

سخنگوی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت از احتمال حضور ظریف و صالحی در جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه مجلس خبر داد.

صفر نعیمی رز در گفت‌وگو با  (ایسنا)، در توضیح جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت، گفت: در این جلسه مقرر شد که در روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شود و در آنجا آقای ظریف و صالحی توضیحاتی در مورد آخرین دور مذاکرات و به دنبال آن بیانیه صادر شده ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به سفر اردوغان نخست‌وزیر ترکیه به ایران این امکان وجود دارد که برنامه جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار نشود.

در چنین شرایطی مجلس جلسه غیرعلنی را روز سه‌شنبه (18 فروردین) برگزار می‌کند و در این جلسه آقای صالحی و ظریف به توضیحاتی در مورد مذاکرات می‌پردازند.

به گفته نعیمی رز، نظر اعضای فراکسیون بر این است که ظریف و صالحی در این جلسات موارد مبهم بیانیه لوزان را برای نمایندگان توضیح دهند.

سخنگوی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت همچنین با بیان این‌که جلسه شورای مرکزی این فراکسیون با حضور رئیس مجلس برگزار شد، گفت: آقای لاریجانی در این جلسه نکاتی در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری درباره نام‌گذاری سال جدید و اقدامات در راستای آن مطرح کردند.

وی افزود: آقای لاریجانی بر این موضوع تأکید داشتند که باید منشور اخوت بین دولت و مردم تنظیم شود. همچنین ایشان در بحث اقتصادی بر لزوم کار جهادی اقتصادمحور و جلوگیری از ورود کالاهای مصرفی، رونق تولید و حرکت بانک‌ها به سمت تولید تأکید داشتند.

وی گفت که لاریجانی در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت منطقه به خصوص یمن بر این موضوع تأکید داشت که شرایط یمن مهمترین حادثه طی سال‌های اخیر است.

  اخبار سیاسی  - خانه  ملت  ,ایسنا 


ویدیو مرتبط :
جلسه غیرعلنی مجلس با حضور مذاکره کنندگان هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال حضور روحانی و ظریف در جلسه غیرعلنی سه شنبه برای توضیح در خصوص توافقنامه هسته ای/ تفاهم نامه اولیه ژنو نیاز به تصویب مجلس ندارد



روحانی,توافقنامه هسته ای


احتمال حضور روحانی و ظریف در جلسه غیرعلنی سه شنبه برای توضیح در خصوص توافقنامه هسته ای

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از احتمال حضور رئیس جمهور یا وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی روز سه شنبه برای ارائه توضیحات بیشتر در خصوص توافقنامه هسته ای با غرب خبر داد.

به گزارش مهر، احمد سالک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص مذاکرات و توافقنامه هسته ای بین ایران و 1+5 گفت: دولت یازدهم همواره مورد تایید ملت و رهبری بوده است. رهبر معظم انقلاب نیز از این دولت در موضوعات مختلف حمایت کرده است.

سالک گفت: با اینکه رهبر انقلاب فرمودند ما با مذاکره مخالف نیستیم اما ایشان مذاکره با غرب را تنها در موضوع هسته ای مجاز دانستند و دولت نمی تواند در موضوعاتی خارج از بحث هسته ای مذاکره کند.

وی افزود: نکات مهم در بحث مذاکره که رهبری نیز بر آن تاکید داشتند رعایت خطوط قرمز، حفظ عزت ملت ایران و منافع جمهوری اسلامی ایران است. ما نه به کسی ظلم می کنیم و نه زیر بار ظلم خواهیم رفت و همواره ظلم ستیزی خود را نیز ادامه می دهیم.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با مردم کشورهای اروپا و آمریکا درگیری نداشته است، گفت:  ما همواره با سران سلطه درگیریم.

وی افزود: آمریکا و اروپا در بن بستی گیر افتاده اند که خروج از آن را منوط به گفتگو با ایران می دانند اما در عین حال می خواهند ابر قدرتی شان حفظ شود و از ایران نیز امتیاز بگیرند.

سالک در ادامه افزود: با توجه به اینکه اطلاعات به دست آمده از توافقات متناقض است ارزیابی کاملی نمی توانیم از آن داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون اصولگرایان قرار است از رئیس جمهور و یا وزیر امور خارجه برای توضیحات بیشتر در خصوص توافق صورت گرفته دعوت کند گفت:  ما احتمالاً جلسه غیرعلنی را در روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور یا وزیر امور خارجه خواهیم داشت تا در جریان توضیحات کامل در خصوص توافقات صورت گرفته قرار بگیریم.

رییس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس: تفاهم نامه اولیه ژنو نیاز به تصویب مجلس ندارد

«الهیار ملکشاهی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی عهدنامه ها، مقاوله نامه و موافقت نامه های بین المللی نیاز به تصویب مجلس دارد.

وی افزود: باید بررسی شود که تفاهم نامه صورت گرفته در ژنو جزو کدام یک از این نوع قراردادها منصوب می شود و اگر شامل هیچ کدام از آن ها نشود نیاز به تصویب مجلس ندارد.
 
ملکشاهی ادامه داد: لزومی ندارد که تفاهم نامه اولیه در مجلس تصویب شود اما اگر این تفاهم نامه به یم معاهده دائمی تبدیل شود باید در مجلس تصویب شود.
 
در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان با انتقاد از توافق صورت گرفته در ژنو اعلام کردند که این توافق نامه باید به تصویب مجلس برسد.
مهر /ایرنا