اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلسه مجلس با سیف و مدیران عامل بانک‌ها


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در مورد موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها خبر داد.

ایسنا: حسین آذین اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 که با حضور رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، مشاورین و معاونین بانک مرکزی و هیات مدیره برخی بانک‌ها برگزار شد موضوع ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که «در لایحه خروج از رکود پیش‌بینی شده بانک ها باید ظرف 3 سال بنگاه‌داری را رها کنند» یادآور شد: در جلسه امروز بحث‌هایی مطرح شد از جمله رییس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها عنوان کردند که موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها از دهه 60 به واسطه بدهی دولت به بانک‌ها با عنوان تهاتر و رد دیون شروع شده و براین اساس شرکت‌هایی به بانک‌ها واگذار شده است. استدلال آن‌ها این بود که این موضوع اقتضای زمان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک صادرات 20 ، بانک ملت 35 و بانک تجارت 20 شرکت دارند و البته بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها می‌گویند ما طبق قانون به دنبال واگذاری هستیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 چگونگی حل این مشکل موردبحث قرار گرفت و قرار شد این جلسات ادامه یابد و جلسه بعدی هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد و افراد دیگر برگزار شود.

وی تصریح کرد: به هر حال باید یک فرصت زمانی داده شود تا واگذاری شرکت‌های تابعه بانک‌ها انجام گیرد تا خللی به وضع اقتصاد کشور و همچنین این شرکت‌ها وارد نشود و این کار به نحوی صورت گیرد که نتیجه آن به نفع کشور و مردم باشد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مطرح شده در مورد بانک های خصوصی بود و اینکه آن‌ها بعضا سهامدار برخی پروژه‌های صنعتی و معدنی شده‌اند.

آذین در پایان تصریح کرد: موضوع اساسنامه بانک‌ها نیز از دیگر مسائل مطروحه در جلسه امروز بود. در حال حاضر اساسنامه متحدالشکلی از سوی بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده که 15 بانک نیز آن را مصوب کرده‌اند اما بعضا بانک های خصوصی ایراداتی به آن داشته‌اند و نهایتا بانک مرکزی از این اساسنامه دفاع کرد.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از جلسه دادستان کل کشور با مدیران عامل بانک ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه 7 صبح احمدی‌نژاد درباره گرانی‌ها/ مدیران عامل دو خودروساز بزرگ فراخوانده شدند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آیا قیمت کالاها در آستانه نوروز کاهش می‌یابد؛

جلسه 7 صبح احمدی‌نژاد درباره گرانی‌ها/ مدیران عامل دو خودروساز بزرگ فراخوانده شدند

رئیس‌جمهور 7 صبح امروز یکشنبه جلسه کارگروه کنترل بازار را در ساختمان وزارت بازرگانی سابق تشکیل داد و تدابیر ویژه برای مقابله با گرانی‌ها اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور 7 صبح امروز یکشنبه با حضور در وزارت بازرگانی سابق واقع در میدان ولیعصر(عج)، ضمن دریافت گزارشی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کارگروه کنترل بازار و نیز کارگروه حمایت از تولید را با حضور اعضای آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده است.

در این جلسه علاوه بر مسائل تنظیم بازار شب عید، قیمت کالاهای اساسی و مهم مورد نیاز و نیز قیمت خودرو نیز در حال بحث و بررسی است.

این اولین جلسه کارگروه کنترل بازار است که به ریاست رئیس‌جمهور، در ساختمان وزارت بازرگانی سابق تشکیل می‌شود، زیرا معمولا جلسات این کارگروه در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود و  ریاست این جلسات را هم به طور معمول، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور به عهده دارد.

این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است و هنوز به پایان نرسیده است. در همین حال، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران خودرو نیز در این جلسه حضور دارند.

قیمت کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم در ماههای اخیر به شکل غیرطبیعی در بازار افزایش یافته و همین مساله نگرانی مردم و مسئولان را در پی داشته است./مهر