اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلسه تعیین دستمزد 94 بی نتیجه ماند


نشست عصر امروز شورای عالی کار که قرار بود تکلیف افزایش حداقل مزد سال آینده را روشن کند، بدون نتیجه پایان یافت.

خبرگزاری مهر: نشست عصر امروز شورای عالی کار که قرار بود تکلیف افزایش حداقل مزد سال آینده را روشن کند، بدون نتیجه پایان یافت.
 
یک مقام مسئول از اتمام نشست عصر امروز شورای عالی کار با موضوع تعیین تکلیف افزایش حداقل دستمزد سال آینده و مزایای جانبی آن خبر داد و گفت: به دلیل اختلاف نظرها و باقی ماندن مباحث فراوان درباره میزان افزایش حقوق ها، این نشست بدون هرگونه نتیجه ای به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا در دو نوبت دیگر شورای عالی کار طی روزهای آینده تشکیل جلسه بدهد و تکلیف میزان افزایش ها در بسته مزد سال آینده روشن شود.

تاکنون، این شورا تصمیماتی درباره افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن سال آینده مشمولان قانون کار و همچنین افزایش روزانه ۵۰۰ تومانی حق سنوات از ابتدای سال آینده اتخاذ کرده ولی مباحث درباره میزان افزایش حداقل دستمزد، حقوق سایر گروه های شغلی، حق بن نقدی و ... باقی مانده است.

شورای عالی کار تنها ۱۷ روز دیگر برای تعیین تکلیف بسته مزدی سال ۹۴ کارگران و مشمولان قانون کار فرصت دارد و در این مقطع باید نسبت به افزایش های جدید تصمیم گیری شود.

بررسی ها و پیگیری های نظرات کارگران و کارفرمایان نشان می دهد که افزایش ها در سال آینده به اندازه بسته مزدی سال جاری نخواهد بود و به مراتب ارقام کمتری در این زمینه محل بحث و بررسی است.


ویدیو مرتبط :
تذکر کفاشیان به کی روش بی نتیجه ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست تعیین دستمزد بازهم بی‌نتیجه ماند


نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: نشست امروز این شورا برای تعیین حداقل مزد سال آینده بی نتیجه به اتمام رسید.

خبرگزاری مهر: ابوالفضل فتح الهی با اعلام اینکه نشست امروز شورای عالی کار بدون نتیجه به پایان رسید گفت: قرار است جلسه بعدی در یکشنبه آینده برگزار شود.

نماینده گارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: متاسفانه مذاکرات امروز نتوانست به نتیجه ای برسد؛ از اینرو در هفته آینده باید گفتگوها ادامه یابد.

گفتنی است، امروز شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت؛ همچنین وزیر کار و معاونین وزرای اقتصاد و صنعت از ساعت ۱۰ صبح به مدت ۷ ساعت گفتگو و رایزنی داشتند که در نهایت نیز مذاکرات به جایی نرسید و ربیعی نتوانست توافق کارگران و کارفرمایان برای میزان افزایش دستمزدهای سال آینده را جلب کند.

مهم ترین سناریوهای مطرح شده از سوی دولت برای افزایش حداقل مزد سال آینده ۱۵ تا ۱۷ درصد بود که مورد موافقت نمایندگان کارفرمایان قرار گرفته بود. از سویی نمایندگان کارگران به دنبال تصویب بسته ای با شرایط جبران کسری حقوق و دستمزد سال گذشته و امسال کارگران تا مبلغ ۳۶۰ هزارتومان بوده اند.

بنابراین آنچه که تا به امروز درباره بسته جدید مزدی مشمولان قانون کار قابل ذکر است افزایش حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزارتومان از ابتدای سال آینده، افزایش پایه سنواتی روزانه از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان است.

همچنین این احتمال وجود دارد که با افزایش نهایتا تا ۱۲۷ هزارتومانی حداقل مزد سال آینده، حق بن نقدی نیز از ۸۰ هزارتومان به ۱۰۰ هزارتومان برسد.