اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلسه‌ فرماندهان‌ نظامی‌ جهان‌ در ریاض


برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند؛ تعدادی از فرماندهان نظامی به نمایندگی از برخی کشورها جهت ارزیابی روند جنگ علیه گروه تروریستی داعش فردا در ریاض گرد هم می‌آیند.

باشگاه خبرنگاران: برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند؛ تعدادی از فرماندهان نظامی به نمایندگی از برخی کشورها جهت ارزیابی روند جنگ علیه گروه تروریستی داعش فردا در ریاض گرد هم می‌آیند.

این دیدار که به مدت دو روز به طول خواهد انجامید در تکمیل گفتگوهای پیشین صورت می‌گیرد و کشورهای حاضر در ائتلاف بین‌المللی اعم از کشورهای حاشیه خلیج فارس در آن حضور خواهند یافت.

این منبع افزود: در این نشست شرایط کنونی و اقداماتی که باید جهت مبارزه با داعش صورت گیرد ارزیابی و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یک منبع دیپلمات دیگر نیز گفت: این دیدار بیشتر جهت  تبادل اطلاعات و هماهنگی‌های لازم خواهد بود و تصمیمات مهمی در آن اتخاذ نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
گزیده ای از دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین گورستان نظامی جهان+عکس



 

 

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت بالای ماهواره عکس‌برداری گوگل‌ارث گران‌ترین گورستان نظامی جهان که قیمت آن ۳۵ بیلیون دلار آمریکا برآورد شده است برای اولین بار رونمایی شد.

این محوطه حدودا ده هزار کیلومتر مربعی که با نام پایگاه هوایی “داویس‌مونتان” شناخته می‌شود خانه ابدی هزاران هواپیما و بالگرد و تجهیزات هوایی مستعمل و از رده خارج است که توسط ایالات متحده و متحدان این کشور از رده خارج شده‌اند.

این محوطه نظامی با قدمت ۶۰ سال که اندازه‌ای تقریبا برابر ۱۳۰۰ زمین فوتبال دارد در کویر تاسکون در ایالت آریزونا قرار دارد و محل گروه تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات هوایی شماره ۳۰۹ و تنها انبار هواپیماهای خارج از رده ایالات متحده است.

اکنون برای اولین بار عکس‌هایی حیرت‌آور و با کیفیت بالا از این محوطه که با نام گورستان ضایعات “Bonyard” شناخته می‌شود توسط برنامه گوگل‌ارث عرضه شده است.از این پایگاه که در سال ۱۹۴۶ طراحی شده است به طور معمول برای استراحتگاه ابدی هزاران تجهیزات خارج از رده و مرکزی برای استفاده از قطعات مستعمل استفاده می‌شود.

در این پایگاه هواپیماهایی نظیر B-52، F14 Tomcats که در فیلم “Top Gun” استفاده شده بود و هواپیمای A-10 Thunderbolt دیده می‌شود..../شفاف


گران‌ترین گورستان نظامی جهان+عکس

 

 

گران‌ترین گورستان نظامی جهان+عکس

 

 

گران‌ترین گورستان نظامی جهان+عکس

 

 

گران‌ترین گورستان نظامی جهان+عکس