اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلبک‌ خوری برای کاهش وزن!


متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید دریافتند که جلبک‌های دریایی حاوی ترکیبات نهفته و موثر برای کاهش وزن هستند.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید دریافتند که جلبک‌های دریایی حاوی ترکیبات نهفته و موثر برای کاهش وزن هستند.

 ‌پزشکان دانشگاه «نیوکسل» در این مطالعه ترکیبی را در جلبک‌های دریایی شناسایی کرده‌اند که می‌تواند از جذب شدن چربی در بدن جلوگیری کند. همچنین آزمایش‌ها حاکی از آن است که «اسید آلژینیک» یا «آلژینات» از ترکیبات موجود در جلبک دریایی قهوه‌ای می‌تواند هضم چربی در معده را متوقف سازد.

علاوه بر این وجود فیبر طبیعی در جلبک‌های قهوه‌ای که از جذب چربی در بدن جلوگیری می‌کند می‌تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مناسب باشد.

به گفته این پزشکان، بررسی روی اسید آلژینیک به دست آمده از جلبک‌های دریایی نشان داد حتی مصرف میزان اندکی از این ترکیب، مقدار دریافت چربی را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

پروفسور «جف پییرسون»، محقق ارشد این مطالعه گفت:‌ در بررسی‌های اولیه اسید آلژینیک به ترکیب نان اضافه شد و قدم بعدی این است که برای تاثیر افزودن این ترکیب به رژیم غذایی روزانه در آزمایش‌های کلینیکی مورد ارزیابی قرار گیرد.

 به گفته متخصصان در حالی که این ترکیب بتواند با چاقی مبارزه کند احتمالا بهترین گزینه برای جلوگیری از جذب بالای چربی خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اضافه وزن دارید ؟! حتما ببینید ! ( روانشناسی کاهش وزن )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.