اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعل هویت برای خرید جواهر از حساب دیگری


رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهم سابقه‌داری که با جعل هویت افراد، نسبت به برداشت از حساب‌های بانکی آنان اقدام کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در تاریخ 14 مرداد امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، یک فقره دستگیری در یک طلافروشی در منطقه ستارخان به کلانتری 118 اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی حدودا 25 ساله قصد داشته تا با عابربانک متعلق به شخص دیگر و استفاده از یک کارت ملی که صاحب مغازه طلافروشی با بررسی آن متوجه مجعول بودن آن شده اقدام به خرید بیش از 35 میلیون تومان طلا و جواهر و سکه کند که صاحب طلافروشی با اطلاع از موضوع بلافاصله اقدام به قفل کردن در مغازه و نهایتا دستگیری این جوان با کمک سایر همکارانش کرده است.

در ادامه بررسی های اولیه و در بازرسی بدنی از فرد دستگیر شده که خود را مصطفی محمدحسینی معرفی کرده بود، مأموران موفق به کشف کارت ملی شخصی به نام حسین جابری و همچنین رسید خرید بیش از سه میلیون تومان ارز از یک صرافی در منطقه میدان فردوسی شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی حساب بانکی محل برداشت غیرمجاز پول اطلاع پیدا کردند که صاحب حساب حسین جابری در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعالیت داشته و پس از به‌دست آوردن اطلاعات حساب بانکی این شخص اقدام به افتتاح حساب مجدد به نام وی، دریافت کارت عابربانک المثنی و نهایتا برداشت ده‌ها میلیون از حساب این شخص و خرید طلا و جواهر و ارز کرده است .

در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ، کارآگاهان ضمن شناسایی هویت واقعی متهم به نام مرتضی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه دار بوده و برابر سوابق موجود در پرونده بارها به اتهم ارتکاب جرایم مختلف نظیر زورگیری، جعل و کلاهبرداری و استفاده از اسناد مجعول دستگیر و روانه زندان شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجع به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف به‌ویژه در زمینه جعل و کلاهبرداری و احتمال ارتکاب سایر جرایم ارتکابی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
جعل هویت گمرکی کالا برای دور زدن قانون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خالی کردن حساب 220 میلیون تومانی با جعل هویت(+عکس)




 اخبار حوادث - خالی کردن حساب 220 میلیون تومانی با جعل هویت

پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست متهم تحت تعقیب را شناسایی کنند.

به گزارش مردم سالاری، در اسفندماه سال گذشته فردی بهمراه پرونده ارجاعی از شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که تمامی موجودی حساب بانکی‌اش توسط فرد ناشناسی به شیوه جعل هویت و افتتاح مجدد حساب، به مبلغ 220 میلیون تومان مورد برداشت غیرمجاز قرار گرفته است.

اخبار,اخبارحوادث ,سارق

 

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در روز هشتم اسفند92 به شعبه بانک میدان سلماس مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که تمامی موجودی حساب بانکی بنده، در شعبه دیگر بانکی واقع در خیابان ولیعصر برداشت شده؛ به شعبه مذکور در خیابان ولیعصر مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که فرد ناشناسی با سوء استفاده از هویت دقیق و کامل بنده اقدام به افتتاح دوباره حساب کرده و بدین شیوه و شگرد اقدام به برداشت کامل حساب بنده کرده است».

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک ولیعصر به بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده به شعبه بانکی پرداخته و اطمینان پیدا کردند که فرد ناشناس با اسناد و مدارک مجعول اقدام به افتتاح حساب کرده، در حالیکه مالباخته در تحقیقات به آنها اعلام کرده بود که هیچکدام از اسناد و مدارک شناسایی و هویتی‌اش سرقت و یا مفقود نشده است.

سرهنگ کارآگاه افشار احسانی فر، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی تصویر متهم تحت تعقیب پرونده شناسایی و به دستور مقام محترم قضایی دستور انتشار تصویر وی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر این شخص شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی، محل سکونت و... این شخص را از طریق شماره تماس‌های 63957761 و 639577760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند».


اخبار حوادث -مردم سالاری