اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعبه مخصوص قرار دادن کودک سر راهی در ایندیانای آمریکا(+عکس)



نمایندگان مجلس ایالت ایندیانا با نصب جعبه‌های ویژه برای والدینی که می‌خواهند به طور ناشناس نوزداشان را سر راه بگذارند، موافقت کردند.

اخبار,اخباراجتماعی ,جعبه مخصوص قرار دادن کودک سر راهی

 

به گزارش خبرآنلاین، در صورت تصویب این طرح در مجلس سنای ایندیانا، این ایالت نخستین منطقه آمریکا خواهد بود که جعبه‌های ویژه‌ای برای سر راه گذاشتن نوزادان نصب می‌کند.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا، از جمله ایندیانا، به منظور جلوگیری از مرگ نوزادنی که در کوچه و خیابان رها می‌شوند، با تصویب قوانینی به والدین اجازه داده‌اند در صورت نخواستن نوزادشان، آنها را به یک "نقطه امن" همچون بیمارستان، مرکز پلیس یا پایگاه‌ آتش نشانی تحویل دهند بدون این که نگران پیگرد قانونی باشند.

اما حامیان این طرح در ایالت ایندیانا که قانونی مشابه را حدود ۱۵ سال پیش به تصویب رسانده، اکنون می‌خواهند با نصب چنین جعبه‌هایی از مرگ نوزادانی که به "نقاط امن" تحویل داده نمی‌شوند هم پیشگیری کنند.

بنا بر گزارش 'انجمن حمایت از کودکان سر راهی' دو سوم کودکانی که به طور غیرقانونی رها می‌شوند، می‌میرند.

گروه‌های حامی نصب این جعبه‌ها امیدوارند عملیات نصب حدود ۱۰۰ عدد از آنها از ماه ژوئیه امسال در ایندیانا آغاز شود.

نصب جعبه‌های ویژه برای نجات نوزادان سر‌راهی در اروپا و آسیا سابقه‌ای طولانی دارد اما در آمریکا تاکنون تجربه نشده است.

  اخبار اجتماعی  -  خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
پسر مزاحم دختر میشه میگه اگه نیای سر قرار فیلم و عکس از

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میترا حجار بر سر دو راهی انتخاب شغل+عکس



میترا حجار بر سر دو راهی انتخاب شغل

فیلم تلویزیونی «ستاره» به کارگردانی روح ا... حجازی بزودی آماده پخش می‌شود.به گزارش شبکه ایران، تله فیلم«ستاره» به کارگردانی روح ا... حجازی اواخر تیرماه در تهران کلید خورد و تصویربرداری اواسط مردادماه پایان یافت. این روزها با اتمام تدوین، مراحل ساخت موسیقی و صداگذاری به ترتیب توسط مسعود سخاوت‌دوست و سیدمحمود موسوی نژاد نیز در حال انجام است تا بزودی تحویل مرکز سیما فیلم شود.

زمان دقیق پخش تله‌فیلم«ستاره» هنور مشخص نشده است اما با توجه به ضبط بخش‌هایی از کار در شهر مشهد روز ولادت امام رضا (ع) یکی از گزینه‌های پخش این تله فیلم است.

میترا حجار بر سر دو راهی انتخاب شغل

میترا حجار که حضور در تلویزیون را با سریال‌های «پلیس جوان» و «گمشده» تجربه کرد در این فیلم تلویزیونی نقش زنی به نام ستاره را بازی کرده که بین دو راهی مانده که شغل روی سکو را انتخاب کند یا اینکه از آرزوی همیشگی خود چشم پوشی کرده و جنینش را حفظ کند. در پی تصمیم به ظاهر ساده او فجایعی رخ می‌دهد که از حد توان او و مرتضی(با بازی حمیدرضا پگاه) خارج است... .

«ستاره» سومین اپیزود از سه گانه «تولد»، «زندگی» و «مرگ» است و علی طالب آبادی نگارش فیلمنامه را به عهده داشته است.حجازی کارگردانی تله فیلم های شاخصی چون «ماه جبین»، «اگر باران ببارد» ، «پر» ، «سپیده» و فیلمهای سینمایی «در میان ابرها» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را در کارنامه دارد.

سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: روزبه رایگا، مدیر تولید: هادی علیمحمدی، صدابردار: شهرام متولی باشی، طراح چهره پردازی: عباس عباسی، طراح صحنه و لباس: سیدروح ا... حجازی، عکاس: مهدی آشنادوست./شبکه ایران