اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعبه‌سیاه بازگشت احمدی نژاد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمدی  نژاد

  كامشان در انتخاباتی كه ۷اسفند ۹۴ برگزار شد همانند خرداد ۹۲ تلخ شد چون این‌بار هم كاندیداهایشان یا ردصلاحیت شدند یا آنانی كه از سوی نهادهای ذی‌ربط برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند برای حضور مجدد در مجلس از سوی مردم تایید صلاحیت نشدند و رای نیاوردند پس باید مرهمی بر این شكست می‌گذاشتند تا با شعارهایی نظیر «باز می‌گردیم»

آنها همخوانی داشته باشد و چه فرصتی بهتر از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ كه اگر هم در آن دارای اقبالی نشدند لااقل از فضا برای انتقاد از دولت مستقر به ریاست روحانی كه شخصیتی میانه رو و مورد حمایت اصلاح‌طلبان است، استفاده كنند و اینگونه وانمود كنند كه وضعیت كشور در عرصه‌هایی كه انتقادات زیادی در طی ۸ سال دولتمداری طیف احمدی‌نژاد به آن وارد بود بهتر نشده است و حتما در این مسیر لازم بود كه چشم خود را بر موفقیت های دولت یازدهم ببندند. این مسیر آنها با شعار بازگشت احمدی‌نژاد آغاز شد! و زمانی این شایعه قوت گرفت كه رئیس‌جمهور سابق كشورمان احتمال كاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ را رد نكرد. محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر «آیا شما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ كاندیدا خواهید شد یا نه؟» گفت: ان‌شاءا... سال ۹۶ همه همدیگر را خواهیم دید. بازگشتی كه حتی برخی یاران دولت او از آن استقبال نكردند و این حضور را بازی از پیش باخته توصیف كردند.

 

اما همان طور كه ذكر شد باید از فضا برای هجمه به دولت مستقر استفاده شود پس بر موضوعاتی تاكید كردند كه می‌دانستند در جامعه درباره آنها حساسیت هایی وجود دارد مثلا موضوعات اقتصادی! اندك حامیانش برای او پوستر طراحی می‌كنند و می‌نویسند «خشكسالی شده‌ای بارش باران برگرد» اما ظاهرا كسی چتری برای این‌باران آمده ندارد. داریوش قنبری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره بازگشت احمدی‌نژاد به پاستور به«آرمان» می‌گوید: تردیدی نیست كه احمدی‌نژاد قصد بازگشت به قدرت را دارد. در انتخابات مجلس دهم اما طیف احمدی‌نژاد نتوانستند آن طور كه انتظار داشتند، نیروهای خود را به مجلس بفرستند و این نشان از آن دارد كه طیف آنها در میان مردم جایگاهی ندارد.

به دنبال دو قطبی هاشمی - احمدی‌نژاد
اما هدف او از حضور درانتخابات ۹۶ چیست؟ اگر او برای حضور در انتخابات اقدام كند مشخص می‌شود كه درصدد فضاسازی برای القای دو قطبی احمدی‌نژاد - هاشمی است چون این تصور را دارد كه كاندیدای جریان اصلاحات و اعتدال با تایید هاشمی به میدان وارد خواهند شد و او خود را در این میدان بالا خواهد برد كه دراین صورت برد و باخت برایش اهمیت نخواهد داشت و احمد حكمی پور هم به «آرمان»می‌گوید: « احمدی‌نژاد مثل هر ایرانی دیگری حق دارد انتخاب شود و انتخاب كند. اما اینكه آقای احمدی‌نژاد چه هدفی را دنبال می‌كند و چه برنامه‌ای دارد، من بی‌اطلاعم. سوال اینجاست كه ایشان در هشت سال چه گلی به سر ملت زدند كه قصد دارند دوباره حضور پیدا كنند. ایشان قبل از اینكه در صحنه حضور پیدا كنند، بهتر است پرسش‌های جدی كه درباره كارنامه كاریشان مطرح هست را پاسخ دهند و ابهامات را در همه زمینه‌ها رفع كنند.»

 

حجت‌الاسلام سید رضا اكرمی از اعضای جامعه روحانیت كه مخالف حضور مجدد احمدی‌نژاد در پاستور است هم به «آرمان» گفت: « آرزو بر جوانان عیب نیست. معتقدم طیف احمدی‌نژاد تلاش می‌كند ذهن مردم را مشغول كند و از مرحله دوم انتخابات، از مساله خبرگان و اقتصاد مقاومتی منصرفشان كند. تلاش می‌كنند تا این طور القا شود كه راه‌حل مشكلات این است كه ایشان برگردد. الان كه نه وقت داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری است و نه وقت انتخابات آن. من به عنوان یك شهروند، با آن كارنامه منفی كه آقای احمدی‌نژاد از خود نشان داد، هرگز او را صالح برای این سمت نمی‌دانم. »

یارانه ۲۵۰ هزار تومانی دود شد!
چند روز قبل بود كه شنیده شد یكی از مشاوران احمدی‌نژاد كه در عرصه فضای مجازی فعال است وعده ارائه یارانه ۲۵۰ هزار تومانی با حضور مجدد این طیف در پاستور را داده است؛ وعده‌ای كه در نگاه اول حتی از سوی آنانی كه كمترین سررشته هم از اقتصاد داشتند باور نشد و به درستی شعاری برای رای آوری در سال ۹۶ و همچنین هجمه اقتصادی به دولت روحانی تعبیر شد.

سعید لیلاز از اقتصاددان كشور درباره این وعده احمدی‌نژادی‌ها گفت كه: « شعار پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی می‌تواند آثار تورمی و تبعات بسیار خطرناك و وحشتناكی در كشور داشته باشد. » وعده طیف احمدی‌نژادی‌ها به اندازه‌ای با ذهن توده مردم غریب بود كه برخی از آن به نام «تله ۲۵۰ هزار تومانی» یاد كردند البته نباید فراموش كرد كه همین احمدی‌نژاد در آخرین روزهای حضورش در ریاست‌جمهوری طی سفری كه به سمنان داشت از پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی در صورت اجرای كامل قانون هدفمندی یارانه‌ها سخن گفته بود. او این وعده را در فروردین ۹۲ در حالی داده بود كه در سال ۹۱ دولت در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها با كسری ۲۸ هزار میلیارد تومانی در پرداخت یارانه‌ها مواجه بود و مجبور شد كه این مبلغ را از راه‌های غیرقانونی تامین كند.

 

افزایش نقدینگی در اثر پرداخت نقدینگی یارانه‌ها موجب تورم افسار گسیخته شد كه بر اساس آخرین آمار بانك مركزی تورم در اسفند ماه به
۵/۳۱ درصد رسیده بود. آن زمان این اظهارات احمدی‌نژاد یك شعار تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد همان سال تلقی شد كه همگان شاهد ناكارآمد بودن آن بودند و رای مردم به نام كاندیدایی به صندوق ریخته شد كه حتی خبر از حذف یارانه‌ها داده بود! درباره یارانه‌ها هم داریوش قنبری به آرمان گفت: «بحث یارانه كه احمدی‌نژاد مطرح می‌كند، شعاری سوخته است.

 

مردم دیدند كه یارانه احمدی‌نژاد چه مشكلاتی و مصیبت‌های اقتصادی بر اقتصاد كشور تحمیل كرد. یارانه احمدی‌نژاد موجب كاهش ارزش پول ملی شد. تورم افسار گسیخته را به همراه داشت و جیب مردم را خالی كرد.» اما این‌بار كه احمدی‌نژاد تصمیم گرفته سخن نگوید وظیفه طرح شعار یارانه ۲۵۰هزار تومانی را به مشاورش یعنی عبدالرضا داوری واگذار كرد كه نتایج آن پیش از انتخابات مشخص شد به نحوی كه غلامعلی جعفر‌زاده نماینده مردم رشت در مجلس نهم در واكنش به این وعده گفته است: « مردم ایران هوشیارتر از آن هستند كه با رشوه فساد انگیر یارانه ۲۵۰هزار تومانی به احمدی‌نژاد رای بدهند. »

 

نكته جالب اینجاست كه طیف احمدی‌نژاد كه در سال۸۴ با وعده‌ها و شعارهای اقتصادی به روی كار آمد و در نهایت تحریم‌ها را عامل محقق نشدن وعده‌هایش دانست این‌بار متوجه شد كه این وعده مورد اقبال نیست بنابراین بسیار زود آن را پس گرفت چنانكه داوری كه خود مطرح‌كننده شعار یارانه ۲۵۰ هزار تومانی بود حرف خود را پس گرفت و این‌بار یك سایت اصلاح‌طلب قربانی شد چنانكه در تلگرام نوشت: « طرح پرداخت یارانه ۲۵۰هزار تومانی كه این روزها از آن به عنوان یكی از كشفیات سایت اصلاح‌طلب از برنامه انتخاباتی دكتر محمود احمدی‌نژاد در سال ۹۶ یاد می‌شود، طرحی قدیمی است كه نخستین بار در مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهور سابق در سوم دی ۱۳۹۱ مطرح شد. دكتر محمود احمدی‌نژاد در این مصاحبه گفت: «هدفمندی یارانه‌ها یك كار بنیادین بود و هم‌اكنون مردم ۴۰ هزار تومان به عنوان یارانه نقدی دریافت می‌كنند كه می‌توانیم ۵/۲۵ برابر این رقم را به مردم پرداخت كنیم بدون اینكه نقدینگی افزایش یابد.»

 

شاید احمدی‌نژاد بار دیگر پیروزی خود را در مخالفت با دیدگاه كارشناسان و آگاهان به امور می‌داند یعنی مانند سال ۸۴ كه ناطق نوری این‌گونه تعریف كرده است: «آقای احمدی‌نژاد در آن دوران می‌گفت سایرین برنامه ندارند و اوست كه برای كشور برنامه دارد. برای آقای احمدی‌نژاد یك ساعت و چهل و پنج دقیقه وقت گذاشتیم تا برنامه‌هایشان را بگویند، پس از آن مرحوم عسگراولادی با ایشان مخالفت كردند و من گفتم: آقای احمدی‌نژاد من حرف‌های شما را دقیق گوش دادم، ولی یا سواد تو خیلی زیاد است كه من نمی‌فهمم چه می‌گویی یا حرف‌های بالای ابری می‌زنی.» و بر همین مبناست كه امروز مشاوران او وعده‌هایی را مطرح می‌كنند كه از دیدگاه كارشناسان غیر واقعی می‌نماید. اكرمی درباره یارانه ۲۵۰هزار تومانی گفت: «شعار یارانه ۲۵۰هزار تومانی، هم حكم همان سنگ بزرگ علامت نزدن را دارد. درباره شعار استكبارستیزی ایشان هم جالب است كه مذاكره با آمریكایی‌ها در اواخر دوره ریاست‌جمهوری ایشان آغاز شد. ان‌شاءا... در زمان مناسب در این خصوص آگاهی آفرینی خواهد شد.»

خداحافظی با رای مردم حاشیه
برخی از اعضای نزدیك به احمدی‌نژاد بر این اعتقاد هستند كه كه روحانی و هاشمی بر سه دهك اول جامعه سرمایه‌گذاری كرده و از توجه به اقشار فرودست و حاشیه‌ای غافل هستند اما با مرور وضعیت مردم حاشیه در دولت احمدی‌نژاد خلاف بودن این ادعا به اثبات می‌رسد چنانكه عباس عبدی می‌گوید: « تجربه دوره احمدی‌نژاد تجربه تلخی برای بخش‌هایی از همان فرودست‌هاست. مثلا درباره سال ۹۲، كاملا اعتقادم این است كه بخش قابل توجهی از همان‌هایی كه به احمدی‌نژاد رای داده بودند، موتور محركه انتخابات ۹۲ شدند. آنها حاشیه بودند، بسیاری آمدند و برخی هم اصلا نیامدند. بنابراین آنها كه آمدند، همان‌ها بودند كه حس می‌كردند راه دولت احمدی‌نژاد جواب نمی‌دهد و ضرر كرده‌اند.» بنابراین احمدی‌نژاد نباید رای مردم حاشیه را برای خود یا نماینده‌ای از طیف خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ حساب كند.

رمز پیروزی با شعار مبارزه با استكبار
مبارزه با استكبار موضوعی است كه نمی‌توان آن را در سیاست‌های جمهوری اسلامی نفی كرد اما اینكه از آن برای پیروزی در انتخابات سال ۹۶ استفاده كرد محل تامل دارد. او به شلمچه رفت و اینگونه گفت كه « به مناطق عملیاتی آمده‌ایم تا آثار خیرخواهی و مهربانی و دوستی دشمن و استكبار با ملت ایران را ببینیم.

 

آمده‌ایم تا ببینیم استكبار چگونه ملت ایران را با بمب‌ها و اسلحه‌ها مورد مهربانی قرار داد.» اما ظاهرا تاریخ مصرف این اظهارات شعاری او گذشته است و دیگر اینگونه نیست كه واكنشی به اظهارات او نشان داده نشود مثلا مسئول روابط عمومی كل سپاه گفت كه «دشمن همواره به دنبال ایجاد یك دوقطبی میان سپاه و دولت است و در دوره دوم دولت قبل نیز دشمن همین مسیر را دنبال می‌كرد و البته برخی بی‌تدبیری‌های دولت گذشته نیز شرایط را برای دشمن فراهم می‌كرد.» این اظهارات نشانگر آن است كه احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری خود نتوانست به آنچه امروز در شعار مطرح می‌كند عمل نمایند و برای همین است كه امروز سخنان و شعارهای او مورد توجه قرار نمی‌گیرد. قنبری درباره این شعار احمدی‌نژاد توضیح می‌دهد كه «شعار استكبارستیزی او را هم مردم در مقام عمل دیدند. طرح یك سیاست خارجی تهاجمی، نتیجه‌ای جز تحریم‌های فلج‌كننده برای كشور به همراه نداشت و حتی بحث حمله نظامی هم به كشور از سوی غربی‌ها مطرح شد. طرح مسائل غیرضروری، تنها برای كشور هزینه‌سازی كرد. این شعارها كمكی به استكبارستیزی نكرد و اتفاقا گاه كمك به استكبار بود.»

احمدی‌نژاد تنهاست
احمدی‌نژاد در این ایام تنهاست و تنها چند یار دارد كه دارای آن چنان وزن و تاثیرگذاری زیادی نیستند جالب اینجاست كه این روزها حلقه اول احمدی‌نژاد كه در سال ۸۴ برای حضور او تلاش می‌كردند و زمانی كه دیدند جایگاهی در قدرت ندارند از همراهی با او اعلام برائت كردند امروز در غیاب حامیان سال‌های ۸۴ تا ۹۲ نقش حمایتگری را ایفا می‌كنند از جمله احمد خورشیدی كه پدر داماد احمدی‌نژاد است و در برهه‌هایی سخت‌ترین انتقادات را به او داشت اما اكنون از ابزار تلگرام برای تبلیغ احمدی‌نژاد و به ویژه تخطئه دولت روحانی استفاده می‌كند مثلا نوشته است كه « دكتر احمدی‌نژاد در جواب دوستداران خود مبنی بر شركت در انتخابات می‌گوید كه تكلیف ما به جای انتخابات بازخوانی خط نورانی امام خمینی (ره) است» منصوری نخستین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی هم گفته بود «روز بعد اینكه احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور شد گفتم كه كلاه بزرگی سر مملكت رفت و حواستان جمع باشد. آقای بشارتی یك ماه بعد از شروع به كار كردن احمدی‌نژاد خدمت یكی از بزرگان نظام می‌رسند و می‌گوید كه احمدی‌نژاد دارد مملكت را خراب می‌كند، ایشان می‌گویند، حالا قضاوت زود است و دوستان بروند كمك بكنند. به هرحال آقای بشارتی هم زنده است و می‌تواند در این مورد شهادت بدهد.»

 

رئیس‌جمهور سابق ایران همچنین با عدم حضور در انتخابات مجلس نشان داد كه به فضای پارلمان علاقه‌ای ندارد و بیشتر دوست دارد در راس قوه مجریه حیات سیاسی خود را ادامه دهد. از سوی دیگر مولفه تنهایی او در آنجا عیان شد كه همیشه دوست داشته نفر اول باشد اما در مجلس كسی نفر اول است كه همفكران بیشتری داشته باشد. احمدی‌نژاد به دلیل فقدان یك جریان سیاسی، به طور طبیعی نمی‌توانست جریان منتسب به خود را راهی مجلس كند پس قید حضور در مجلس را زد.


 اخبارسیاسی -  آرمان 


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعبه سیاه پرونده اختلاس بیمه: 1.5 میلیارد به حساب "م.ر" رئیس سابق دیوان محاسبات ریختم/یکبار پسر احمدی نژاد را به دفتر من آوردند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هشتمین دادگاه اختلاس از بیمه؛

متهم اختلاس: 1.5 میلیارد به حساب شخصی "م.ر" رئیس سابق دیوان محاسبات ریختم

جعبه سیاه پرونده اختلاس در جریان دفاعیات خود جزئیاتی از پرداختهای میلیاردی به برخی مسئولین را فاش و از ارتباط آقای خاص با برخی مقامات و مدیران پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه قاضی مدیر خراسانی با تفهیم اتهام به (د.س) از وی خواست به دفاع از خود بپردازد. وی نیز پس از حضور در جایگاه اظهار داشت: قبل از اینکه به دفاع از کیفرخواست بپردازم باید در مورد شکایت از (ج. الف) - آقای خاص - توضیحاتی را بدهم. سال 86 با (ج. الف) آشنا شده و او مرا پیش آقای (م. ر) رئیس وقت دیوان محاسبات کشور برد. (ج. الف) خود را از نزدیکان ( م. ر) معرفی می کرد. در آن زمان من با شرکتی یک مشکل حقوقی داشتم که برای حل آن از (ج. الف) کمک خواستم. او هم یک بار بابت حل این مشکل 500 میلیون تومان و بار دیگر یک میلیارد و 500 میلیون تومان گرفت تا توسط آقای (ش) این مشکل را حل کند اما کاری نکرد.

وی ادامه داد: برای دریافت وام از بانک ملت 150 درصد مبلغ درخواستی وثیقه گذاشتم اما بانک از من وثیقه نقدی خواست. زمانیکه برای حل این مشکل با (ج. الف) تماس گرفتم او با کمک آقای (م. ر) پرونده ای در مجتمع اقتصادی برای من تشکیل داد. از آن زمان آنها من را تهدید به زندان و افشاگری در روزنامه ها کرده و به این خاطر از من پول می گرفتند. یک روز آقای ... از مسئولان مجتمع اقتصادی مرا به دفترش دعوت کرد و مدعی شد آقای (م. ر) برای حل مشکل من با او تماس گرفته است. می دانستم این کارها نقشه ای است برای پول گرفتن از من و قرار نیست مشکلم حل شود.

 

قاضی: با آوردن اسامی برخی افراد اتهاماتی را به آنها وارد می کنید در این رابطه دلایلی دارید؟

متهم: آقای (ج. الف) مدعی بود مثل پسر آقای (م. ر) است. هر روز با رئیس سابق دیوان محاسبات کشور تماس می گرفت و کارهای بیرون از اداره وی را انجام می داد. گاهی نیز او را به مجلس می فرستاد تا با استیضاح کنندگان یک وزیر صحبت کند. آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان را نیز به حساب شخصی (م. ر) ریختم.

 

قاضی: این پول بابت چه بود؟

متهم: ( ج.الف) مدعی بود که آقای (م. ر) این پول را لازم دارد حتی یک بار همسر آقای (م. ر) به خانه ما آمد. (ج. الف) وقتی دید نقدینگی من تمام شد خواست ملک ولنجک را به او بدهم. قرار بود آن را به آقای ... بدهم تا مشکلات اقتصادی ام را حل کند اما آقای ... گفت: اینها دارند تو را دور می زنند. اگر می خواهی این موضوع ثابت شود به آقای (م. ر) نامه ای بنویس و برای پرداخت اقساط تسهیلات تقاضای مهلت کن. من این نامه را نوشتم اما کاری برایم انجام نشد. زمانی که به سازمان بازرسی رفتم چکهایی که به آقایان (ج. الف) و (م.ر) داده بودم به سازمان بازرسی دادم.

 

جعبه سیاه پرونده اختلاس ادامه داد: آقای (ش) که مدعی بود معاون و دوست آقای (م. ر) است وقتی دید من به (ج. الف) پول می دهم علت آن را پرسید. من هم موضوع اخاذی ها را به وی گفتم که قرار شد او با آقای (م. ر) ماجرا را در میان بگذارد. یک روز به همراه آقای (ش) به ریاست جمهوری رفته و جلسه ای با آقای (م. ر) داشتیم. در آنجا من کپی چکهایی که به (ج. الف) داده بودم را نشانش دادم و گفتم حتی همسر شما به خانه ما آمده است. زمانی که فرزندان آقای (م. ر) از دبی می آمدند (ج. الف) با ماشین من به استقبال آنها می رفت. حتی یک روز آقای (م. ر) نیاز به اجاق گاز داشت که من از طریق برادرم یک اجاق گاز تهیه کرده و آن را در خانه آقای (م. ر) در پاسداران نصب کردم. در این جلسه آقای (م. ر) منکر دریافت پولها شد.

وی ادامه داد: چند روز بعد آقای (ش) با من تماس گرفت و گفت: آقای (م. ر) می خواهد تو را ببیند من هم به دفترش رفتم. آقای (م. ر) خیلی عصبانی بود و گفت چرا چکها را به سازمان بازرسی کل کشور دادید. بعد هم با آقای (م. ت) و ( ی. د) تماس گرفته و آنها را به دفترش احظار کرد. وقتی آقای (ش) رفت ( م. ر) چند چک سفید و کپی را به من داد و خواست روی آنها اسامی از جمله (الف.ر.م) که در دولت حضور داشت را بنویسم در این زمان آقایان (م. ت) و (ی . د) به دفتر من آمدند و آقای (م. ر) دستور داد که سریع (ج. الف) را پیدا کنند.

 

قاضی: جمعا چه میزان پول به (ج. الف) دادید؟

متهم: بیش از 12 میلیارد تومان چک دادم 2 میلیارد تومان به صورت نقدی از من گرفت همچنین یک دستگاه خودروی لنکروز را به اسم آقای (م. ت) از من گرفت. ساختمان ولنجک که به او دادم نیز حدود 6 میلیارد تومان ارزش داشت.

قاضی: از سال 86 تا 87 که با (ج. الف) ارتباط داشته و به وی پول دادید آیا مشکلی برایت حل شد؟

متهم: (ج.الف) و (م. ر) هیچ کاری برای من انجام ندادند.

قاضی: (ج. الف) مدعی است که با شما معامله کرده است این موضوع صحت دارد .

متهم: نه هیچ معامله ای انجام نشده است. وی تناقضات بسیاری دارد در ابتدا مدعی شد من 25 میلیارد تومان از او تخمه خریدم بعد گفت این 25 میلیارد تومان را به صورت نقد از وی قرض کردم حالا هم مسئله ملک سعید آباد را مطرح می کند این ملک مربوط به قبل از آشنایی من با جابر بوده است. کارمند من (ج. الف) را با اسلحه دیده بود و من از او می ترسیدم حتی او با اسلحه وارد خانه ای در اختیاریه شده و موضوع سرقت مدارکش از سوی من صحت ندارد.

 

قاضی: خودتان وی را همراه با مقامات و مسئولین دیده اید؟

متهم: زمانی که تلفنی با آقای (م. ر) صحبت می کرد مشخص بود حتی دو بار من با وی حرف زدم. تلفنی با آقای (ب) هم صحبت می کرد. حتی یک بار پسر آقای احمدی نژاد را به دفتر من آورد. آقای (م. ت) نیز قبل از اینکه به سمت دولتی برسد نیز به دفتر ما می آمد که سرانجام نیز با حمایتهای (م. ر) و (ج. الف) پست دولتی گرفت. این افراد را به دفترم می آورد تا نشان دهد با مقامات در ارتباط است.

 

قاضی: بابت یک و نیم میلیاردی که به آقای (م. ر) دادید سند دارید؟

متهم: بله. چک آن مشخص بود. قبل از دستگیری مسئله را به حفاظت قوه قضائیه و سازمان بازرسی گفتم. در زندان نیز از آقای (م. ر) به علت مشارکت در کلاهبرداری شکایت کردم. اما تا الان به آن رسیدگی نشده است. اگر (م. ر) نبود من یک ریال هم به (ج. الف) نمی دادم. یک بار که به دفتر آقای (م. ر) رفته بودم او با مدیرعامل وقت بانک ملت تماس گرفت و گفت چرا کاری که به تو گفتم انجام ندادی نمی دانم مدیرعامل بانک چه گفت اما وی عصبانی شد و بعد از قطع کردن تلفن به آقای (ش) گفت آقای (د) پررو شده است باید وی را از این سمت بردارم./مهر