اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جشن تولد سید محمد خاتمی به روایت کیهان


خاتمی گفته كه برگزاری این جلسه در این موقعیت كه بسیاری از بزرگان ما در حصر به سر می برند و تعداد زیادتری در حبس هستند كمی ناگوار هست.

کیهان: خاتمی شمع كیك تولد 69سالگی خود را فوت كرد. دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات این جشن تولد را برای خاتمی گرفته بود.

این جشن تولد با تعریف و تعارف و تمجیدهای متقابل خاتمی و دعایی همراه بود. به گزارش سایت وابسته به خاتمی، وی می گوید «این گونه مراسم باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با سابقه درخشان و شخصیت ممتاز و دوست داشتنی برگزار شود». خاتمی همچنین گفته كه برگزاری این جلسه در این موقعیت كه بسیاری از بزرگان ما در حصر به سر می برند و تعداد زیادتری در حبس هستند كمی ناگوار هست.

دعایی هم ضمن اهدای سبد گلی به خاتمی در كلماتی مبالغه آمیز گفت: سبد 69 گل آتشین تقدیم شما جناب آقای خاتمی كه درونتان آتش است و شعله های وجودتان ما را گرفته است. آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ما ها هستند. در دورانی هستیم كه آئین و دین و همه مقدساتمان در معرض تحریف است و چیزی كه پناه و مرجع ماست صداقت و پاكی و تحمل و بردباری و همه خوبی ها و فضائل ایشان است و بر همه ما حجت هستند.

از سوی دیگر حاضران لوحی به خاتمی به همراه قالیچه به وی هدیه كردند. متن لوح نیز آمیخته به انواع اغراق ها بود از جمله این غزل دیوان شمس كه می گوید «پنهان مشو كه روی تو به ما مبارك است- نظاره تو بر همه جان ها مبارك است... ای صد هزار جان مقدس فدای او- كاید به كوی عشق كه آنجا مبارك است». در این لوح همچنین نوشته شده بود«تولد شما در پاییز برگ ریز، نمادی از بهار در خزان است و امید در ناامیدی و شادی و مهر به هنگام سردی و بی وفایی». بنابر این گزارش، جشن تولد خاتمی با دف نوازی همراه شد و سپس حاضران قالیچه ای را به وی هدیه كردند.

ادعای صدهزار جان مقدس فدای خاتمی در حالی است كه وی برای شركت در انتخابات مجلس مجبور شد به شكل پنهانی در یكی از روستاهای اطراف وادان رأی بدهد اما لو رفتن همین اتفاق نیز باعث سرزنش شدید وی از سوی اغلب مدعیان حمایت از اصلاح طلبی شد. معترضان مدعی بودند خاتمی سیاست تحریم اتخاذ شده از سوی اصلاح طلبان را بی اعتبار كرده است.


ویدیو مرتبط :
تولد سید محمد خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جشن تولد سید محمد خاتمی چه گذشت؟/ تصاویر



در جشن تولد سید محمد خاتمی چه گذشت؟/ تصاویر

لبخنـد زدیّ و آسمـان آبـی شـد        شبهای قشنگِ «مهر»، مهتابی شد

پـروانه پـس از تـولـد زیبـایـت              تـا آخر عمـر غـرق بی‌تـابی شد

 

بزرگداشت 69 سالگی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی صبح امروز از سوی سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از علاقمندان به رئیس‌جمهور سابق کشورمان در دفتر وی برگزار شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش انتخاب ؛ سیدمحمدخاتمی با تشکر از سیدمحمود دعایی و عزیزان دیگری که از طریق نامه و امضاء و...تولد وی را تبریک گفتند، اظهار داشت:«بسیار خوشحالم که شما را می بینم ولی برای خودم؛عمر خودم و جایگاه خودم این ارزش را قائل نیستم که به خاطر سالروز تولدم جشن گرفته شود یا دور هم جمع شویم.»

وی افزود: « بهره ای که از این جلسه هست و مرا راضی میکند این است که در کنار شما هستم و شماها را می بینم بخصوص الان این موقعیت و فرصتی است که می توانیم دوستان عزیز را ببینیم و از محضرشان لذت ببریم.»

رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« من همچنان که گفتم به هیچ وجه خودم را شایسته این نمی‌بینم و عمرم را دارای آن ارزشی نمی‌بینم که دوستان به زحمت بیافتند و سالروز تولد مرا تبریک بگویند.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی با بیان اینکه اینگونه مراسم‌ها باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با آن سابقه درخشان و شخصیت ممتاز، دوست داشتنی و خدومی که دارند برگزار شود، ادامه داد:« بیش از اینکه این جلسه به حساب من باشد به حساب آقای دعایی می گذارم که از شخصیت های ارزنده قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هستند.»

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:« برگزاری این جلسه  به خاطر من در این موقعیت که ....... به دلیل مشکلاتی که از بیرون به مردم ما تحمیل شده یا از درون ناتوانائی هایی که بوده و در نتیجه آن مردم با مشکلات فوق العاده زیادی دست و پنجه نرم می کنند و با درد و مشقت روبرو هستند، کمی ناگوارتر هم هست گرچه دیدن شما و دور هم بودن ما خودش یک فرصت و غنیمتی است.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه به صورت ساده و بدور از هرگونه تشریفاتی گفت: از خداوند بزرگ می خواهیم مشکلاتی که از بیرون و درون برای ما وجوددارد رفع بکند و آینده بهتری را برای کشور و ملت و مردم ما انشالله مقدر بفرماید.»

سیدمحمود دعایی که همچون سال‌های گذشته بانی برگزاری این مراسم بود، با اهدای سبدگلی به خاتمی گفت:« سبد 69 گل آتشین تقدیم شما جناب آقای خاتمی که درونتان آتش است و شعله هایتان ما را گرفته است.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی افزود:« آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ما ها هستند.در دورانی هستیم که آئین و دین و همه مقدساتمان دارد تحریف می شود و چیزی که پناه و مرجع ماست صداقت و پاکی و تحمل و بردباری و همه  خوبی‌ها و فضائل ایشان است و بر همه ما حجت هستند و بر همه ما فرض است که حرمت ایشان نگاه داشته شود.»

نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات تصریح کرد:« کوچکترین ادای احترام ما این است که به میمنت این روز خجسته مراسمی داشته باشیم.فردا تولد ایشان است ما امروز آن را جشن می گیریم.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات سپس به نمایندگی از همکارانش در روزنامه اطلاعات، با اشاره به روز حافظ، متنی که از سوی آنها تهیه شده بود را قرائت کرد.

در این متن آمده بود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«بهـار در خـزان»

پنهـان مَشـو كه رویِ تو بَـر ما مبارك است نَظّـارة تـو بـر همـه جـان‌هـا مبـارك است

یك لحظـه سـایـه از سـرِ مـا دورتـر مكُـن    دانستـه‌ای كـه سـایـة عَنقــا مُبــارك است

ای نـوبهـارِ حُسـن! بیـا كان هـوای خوش،   بر باغ و راغ و گلشن و صحرا مُبارك است

ای صــد هـزار جــانِ مقـدّس فــدای او:      كاید به كوی عشق، كه آنجـا مبـارك است

هر برگ و هـر درخت رسولی‌ست از عَدَم  یعنی كـه كِشت‌های مُصفّــا مبــارك است

نَقشی كه رنگ بَست ازین خـاك، بی‌وفاست  نقشـی كـه رنگ بَست زِ بـالا مبـارك است

بر خـاكیـان، جمـالِ بهـاران خجستـه است   بـر مـاهیـان طَپیــدنِ دریــا مبــارك است

دل را مَجـــال نیسـت كـه از ذوق دَم زَنَـد    جان سجده می‌كند كـه خدایا مبـارك است

هر دل كه با هـوایِ تو اكنـون شـود حریف  او را یقیـن بـدان تو كه فـردا مبـارك است

«مولانا ـ دیوان شمس»

69 سال پیش در چنین روزی «فرزند فاضل، باتقوا و متعهد» امام در خانه و خاندان «یکی از پرفروغترین چهره‌های تقوا و خلوص و ایمان، چهرة تابناکِ مبارزاتِ خستگی‌ناپذیرِ روحانیتِ روشن‌ضمیر و روشنفکرِ متدیّن و مجتهدِ بزرگوار، و از خوبانِ امین کم‌نظیر،... یار و پناه محرومان كه یک عمر با تحجر و واپسگرایی جنگید؛ یعنی خاتمی زنده‌دل» به دنیا آمد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

لبخنـد زدیّ و آسمـان آبـی شـد        شبهای قشنگِ «مهر»، مهتابی شد

پـروانه پـس از تـولـد زیبـایـت        تـا آخر عمـر غـرق بی‌تـابی شد

امروز سالروزِ ولادت شماست. این روز خجسته را به شما، خانواده و دوستان و دوستدارانتان تبریك و تهنیت می‌گوییم. گرچه به قول شمس تبریزی: «ایام را از شما مبارک باد! ایام می‌آیند تا بر شما مبارک شوند؛ مبارک شمایید... »

تولد شما در پاییزِ برگ‌ریز، نمادی از بهار در خزان است و امید در ناامیدی، و شادی و مهر به هنگام سردی و بی‌وفایی. آری، تولدت نویدبخشِ رویش جوانه‌هاست و به گفتة صائب:

از وقتِ تنگ، چون گل رعنا در این چمن           یک‌کاسه کـرده‌ایم خـزان و بهـار خویش

امروز روز حافظ نیز هست؛ سخنور بزرگی كه در یكی از بدترین و تیره‌ترین ادوار تاریخ ایران، با شعر و پیام جاودانه‌اش بر شعور مخاطبان افزود و در حافظة ما ایرانیان خوش نشست و با شناخت درستی كه از بیم‌ها و امیدها، غم‌ها و شادی‌ها و مصائب و مسائل تاریخی مردم در دوره‌های گوناگون داشت، سخنگوی ناخودآگاهِ جمعیِ آنها شد. اگر دلِ غمدیده‌ای ست و اگر سر شوریده‌ای ست، اگر سرزنشهای خار مغیلان است، اگر فُرقت جانان است و اِبرام رقیبان و خندة سرمستان و گریة دوستان؛ اگر هجومِ دشمنان است، و بیمِ برافتادن بنیاد هستی از سیل فناست، اگر منزل بس خطرناک است و مَقصَد بس بعید، اگر کنج فقر است و خلوت شبهای تار، و اگر هزار بار تلخ‌تر و سخت‌تر از هر چه پیش آمده، باز او با سخنِ برآمده از عمق جان و ایمانش، به فردایی بهتر امید می‌دهد و از بددلی و بدخواهی و بداندیشی برحذر می‌دارد و می‌گوید: کلبة احزان شود روزی گلستان، غم مخور. اوست كه می‌گوید:

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز هجران و شب  فُرقتِ یـار آخِر شد     زدم این فال و گذشت اختر و کارْ آخِر شد

آن همه ناز و تنّعم که  خزان می‌فـرمـود     عــاقبـت در  قـدمِ بــاد بهـــار آخِـر شد

آن پـریشـانیِ  شبهــای دراز و غـمِ دل       همـه در سـایـة گیسـوی نگــار آخِـر شد

بـاورم نیست ز  بدعهـدی ایــام هنـوز        قصـة غصـه کـه در دولـتِ یـار آخِـر شد

ساقیا، لطف نمودی،  قدحت پُـر مِیْ باد      که بـه تـدبیـر تـو، تشویشِ خُمار آخِر شد

در شمار اَر چه نیاورد  کسی حــافظ را     شُکـر، کان محنتِ  بی‌حدّ و شمار آخِر شد

ما اینجا آمده‌ایم تا با تبریك زادروز شما، شادی و كامیابی همه كسانی را از خداوند بخواهیم كه در جهتِ رسیدنِ به نور و ایمان و اخلاق و سربلندیِ ایران و تقویت انقلاب، صادقانه و درست تلاش می‌كنند. همانانی كه شما را پیرو امامی می‌دانند كه خدمتگزار مردم بود و به آنها به چشم «ولی‌نعمتِ» خود می‌نگریست. ما می‌دانیم كه همچنان كه خودتان بارها تأكید كرده‌اید، به جایگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب صادقانه امید و ایمان دارید، ما می‌دانیم كه به همة فصول و همة اصولِ قانون اساسی معتقدید. ما می‌دانیم كه از جدّی‌ترین مدافعی ان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اید و هستید. ما شما را به سبب صفاتی كه دارید، دوست می‌داریم و به هركس كه برخوردار از آنها باشد، ارج می‌نهیم: ایمان، نجابت، آزادگی، مردم‌باوری، جوان‌گرایی، صداقت، ایران‌دوستی، صبوری، مهربانی، فروتنی و در ختمِ كلام: خاتمی بودن.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گفتنی است کیک تولد تهیه شده برای سیدمحمد خاتمی منقش به شمسه‌ای بود

که در کاشی کاری های مسجد جامع یزد وجود داشت.

همچنین روی کیک این متن نوشته شده بود:

لبخند زدی و آسمان آبی شد                شب های قشنگ مهر مهتابی شد

پروانه پس از تولد زیبایت                    تا آخر عمر؛غرق بی تابی شد

کاکای نازنین ؛ با تبریک شصت و نهمین زادروز شما؛شادی و کامیابی همه کسانی را از خداوند خواستاریم که در جهت رسیدن به نور و ایمان و اخلاق و سربلندی ایران عزیز و تقویت انقلاب اسلامی مانند شما صریح،صادقانه و صمیمانه تلاش می کنند.

اگر چه در باغ خزان می وزد ز باغ و درخت   

تو سبز باش که یادآور بهارانی

غم از هجوم سیاهی و شب پرستان نیست     

تو آن چراغ امیدی ، تو چشمه سارانی

لازم به ذکر است، علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی ،جمعی از روزنامه نگاران و کارمندان روزنامه اطلاعات و گروهی از جوانان ، روحانیون، اساتید دانشگاه ، هنرمندان، خبرنگاران، فعالان مدنی، دانشجویان نیز در این نشست صمیمانه حضور داشتندو هدایای خود را همراه با شاخه های گل به رییس جمهور سابق کشورمان اهداء کردند.

دف نوازی توسط یکی از هنرمندان موسیقی پایان بخش نشست صمیمانه امروز بود که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.

در این دیدار همچنین جمعی از جوانان اردکانی و همشهریان سید محمد خاتمی حضور داشتند که به وی یک جلد کلام الله مجید و قالیچه دست باف اردکان هدیه دادند./سایت انتخاب