اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جشنواره مد و لباس فجر یا فروشگاه مد؟


رئیس اتاق اصناف ایران گفت: به هیچ وجه نباید جشنواره مد و لباس فجر به فروشگاه مُد تبدیل شود.

خبر گزاری آنا: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: به هیچ وجه نباید جشنواره مد و لباس فجر به فروشگاه مُد تبدیل شود.

علی فاضلی در دومین جلسه کمیسیون تولید و توزیع ساماندهی مد و لباس کشور و نخستین جلسه کمیته اصناف پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر افزود: مدیریت در جشنواره مد و لباس فجر باید به گونه‌ای باشد که تمایل و ترغیب مردم برای خرید اجناس و تولیدات داخلی افزایش پیدا کند.

وی مدیریت کاسب‌کارانه جشنواره مد و لباس فجر را غلط دانست و عنوان کرد: بدون شک جشنواره مد و لباسی که به محلی برای فروش تبدیل شود، با شکست مواجه خواهد شد و در چنین شرایطی اهداف جشنواره به انحراف کشیده می‌شود.

وی در ادامه شرکت‌کنندگان پنجمین جشنواره مد و لباس فجر را از فروش اجناس خود در جشنواره بر حذر داشت و گفت: در برگزاری جشنواره مد و لباس فجر نباید نگرش‌های سطحی و مقطعی حاکم باشد.

همچنین در این جلسه دبیر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تاکید بر این نکته که هیچ‌گونه نگاه انتفاعی بر این جشنواره وجود ندارد، تصریح کرد: هدف‌گذاری ما این است که در این جشنواره بین طراحان و تولیدکنندگان داخلی هم‌افزایی ایجاد کنیم.

منصور حسینی به وجود ۱۲ هزار طراح لباس ایرانی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تولیدکنندگان ما ارتباط چندانی با طراحان ایرانی ندارند و برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند حلقه اتصالی بین تولیدکنندگان و طراحان ایرانی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در دوره‌های گذشته تنها صنف پوشاک در جشنواره مد و لباس فجر حضور داشت اما در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر که برای اولین بار مدیریت این جشنواره هم به دست بنیاد فرهنگی اصناف ایران سپرده شده است، ۲۲ اتحادیه حضور دارند.

وی ضمن انتقاد از بی مهری به توان و کارکرد طراحان ایرانی افزود: در حوزه طراحی مد و لباس نیروهای توانمند بسیاری در کشور وجود دارد که اگر چه آثار این طراحان در کشور نادیده گرفته شد اما طرح‌های آنها مورد توجه و استقبال کشورهای دیگر قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشنواره مد و لباس فجر افتتاح شد / عکس


نخستین جشنواره مد و لباس فجر عصر چهارشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد در محل سالن غدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

افتتاحیه نخستین جشنواره مد و لباس فجر