اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جشنواره فیلم بغداد افتتاح می‌شود


معاون جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در عراق از افتتاح این جشنواره با نمایش فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد.

خبرگزاری فارس: جلسه هماهنگی برای برگزاری جشنواره فیلم بغداد با حضور عمار العرادی، معاون جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد و حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق در محل این رایزنی برگزار شد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه جشنواره فیلم بغداد یک افق بین‌المللی در عرصه هنر است، گفت: ایران آمادگی خود را برای کمک به برگزاری این جشنواره اعلام می‌کند.

پس از آن معاون جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران برای برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد در پنج روز برگزار خواهد شد که یک روز آن مختص سینمای ایران است.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شده تا این جشنواره با نمایش فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش افتتاح شود.

العرادی همچنین گفت: به دنبال ارتباط با سینمای ایران هستیم و می‌خواهیم روابط ما در این عرصه بیش‌تر شو؛ به همین دلیل درخواست برگزاری کلاس‌های آموزش کارگردانی برای سینماگران عراق را مطرح می‌کنیم.


ویدیو مرتبط :
افتتاح هفتادویکمین جشنواره فیلم ونیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم «جایی برای بازی» برنده دو جایزه اصلی جشنواره «بغداد» شد



 

فیلم «جایی برای بازی» برنده دو جایزه اصلی جشنواره «بغداد» شد

 

 فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی «شهریار بحرانی» و به فیلم سینمایی «جایی برای بازی» به كارگردانی «شوکت امین کورکی» به طور مشترک جایزه بهترین کارگردانی را دریافت كردند

فیلم سینمایی «جایی برای بازی» به كارگردانی «شوکت امین کورکی» فیلمساز عراقی دو جایزه اصلی اولین دوره جشنواره بین للملی فیلم «بغداد» در كشور عراق را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «جایی برای بازی» (شوینیک بو یاری) KICK OFF ساخته فیلمساز کُرد عراقی «شوکت امین کورکی» در اولین دوره جشنواره بین اللملی فیلم «بغداد» و همسایگان عراق به روی پرده رفت و توانست دو جایزه اصلی «بهترین فیلم دوم» و «بهترین کارگردانی» را به طور مشترک با فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به دست آورد.

فیلم سینمایی «جایی برای بازی» برای تصاحب این جوایز با ۹ فیلم سینمایی دیگر از کشورهای ایران و عراق در رقابت بود، از جمله: فیلم سینمایی «بدرود بغداد» به کارگردانی «مهدی نادری»، فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی «شهریار بحرانی»، فیلم سینمایی «زمرمه با باد» (سرته له گه ل با) به کارگردانی «شهرام علیدی»، فیلم سینمایی «پسر بابل» به کارگردانی «محمد الدراجی»، فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به کارگردانی «مجتبی راعی»، فیلم سینمایی «گه ره کی داهوله کان» (کوچه دهولها) به کارگردانی «حسن علی» و فیلم سینمایی «هه رمان» (جاویدان) به کارگردانی «حسین حسن».

اعضای هیئت داوران نخستین دوره جشنواره بین اللملی فیلم «بغداد» که عبارت بودند از: «مهدی عباس» رئیس هیئت داوران، فیلمبردار ایرانی «شهریار اسدی»، فلیمبردار کُرد «رافی عساف»، بازیگر عراقی «حاتم سلیمان» و منتقد سینما «حسین سلیمان» آرای خود را در بخش های مختلف بدین شرح اعلام کردند:

 

بهترین فیلم:

ـ جایزه اول: به فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی «شهریار بحرانی».

ـ جایزه دوم: به فیلم سینمایی «جایی برای بازی» به كارگردانی «شوکت امین کورکی».

ـ جایزه سوم: به طور مشترک به فیلم سینمایی «بدرود بغداد» به کارگردانی «مهدی نادری» و به فیلم سینمایی «گه ره کی داهوله کان» (کوچه دهولها) به کارگردانی «حسن علی».

بهترین فیلم نامه: به فیلم سینمایی «پسر بابل» به کارگردانی «محمد الدراجی».

بهترین فیلمبرداری: به «تورج اصلانی» برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «زمرمه با باد» (سرته له گه ل با) و فیلم سینمایی «بدرود بغداد».

 

بهترین کارگردانی:

به طور مشترک به فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی «شهریار بحرانی» و به فیلم سینمایی «جایی برای بازی» به كارگردانی «شوکت امین کورکی».

 

بهترین بازیگر:

اعضای هیئت داوران اولین دوره جشنواره بین اللملی فیلم «بغداد» پس از دیدن تمامی فیلمهای بخش مسابقه این جشنواره به دلیل عملکرد بسیار خود جوش و هوشمندانه بازیگر فیلم سینمایی «زمرمه با باد» (سرته له گه ل با)، جایزه ویژه بهترین بازیگری را به «عمر چاوشین» تقدیم نمودند.

در نخستین دوره جشنواره بین اللملی فیلم «بغداد» با عنوان «کشورهای همسایه» و به موضوع همسایگان عراق و موضوعات مرتبط با این کشور، ۱۵ فیلم سینمایی از کشورهای عراق، ایران و ترکیه در روزهای ۱۳ تا ۱۷ آذرماه جاری (۴ تا ۸ دسامبر) در دو سالن شهر بغداد پایتخت عراق به روی پرده رفتند.... / خبرگزارى ایلنا