اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جشنواره رنگ ها در هند 16 قربانی گرفت



اخبارحوادث, جشنواره رنگ ها

جشنواره رنگ ها در هند 16 قربانی گرفت

در جریان جشنواره رنگ ها كه به مناسبت فرارسیدن بهار در هند برگزار می شود، 16 تن روز پنجشنبه در این كشور غرق شدند.

در شهر «كاپور» هند، هفت جوان كه سرگرم غسل مخصوص در آبهای رودخانه گنگ بودند، در دو حادثه مختلف غرق شدند.

در «نظام آباد» شهر «آندرا پرادش» و «كوكاتپالی» حیدر آباد هند شش جوان كه پس از جشن های رنگ آمیزی به آب زده بودند، جان خود را از دست دادند.

در بنگال نیز سه جوان در حوادث مختلف منطقه «هورا» پس از شركت در شادمانی ها و هنگام شستشوی خود در بركه ای غرق شدند.

جشن «هولی» یا جشن «رنگ» از جشن های سنتی و دیرینه مردم هند است كه در آغاز فصل بهار و براساس تقویم هندی برگزار می شود.

این جشنواره سنتی امسال مقارن با 27 مارس (هفتم فروردین) كه در هند به این مناسبت تعطیل رسمی است موجی از شادی و خوشحالی در بین مردم به ویژه پیروان مذهب هندو به ارمغان آورده است.

این جشن همانند دیگر جشن های هندی با آواز و موسیقی و شیرینی البته به اضافه رنگ همراه است و مردم در این روز با پاشیدن رنگ و آب بر روی یكدیگر از صبح تا غروب روز «هولی» را جشن می گیرند.

هولی جشن سنتی در هند است كه مردم برای رسیدن این روز و شركت درآن لحظه شماری كرده و این كشور یك میلیاردو 200 میلیون نفری پس از آن به استقبال فصل گرما می رود.

این جشن ریشه در باورهای اساطیری هندوها دارد و معنی كلمه هولی در زبان هندی، سوختن است و در اصل جشن هولی دلالت بر پیروزی خوبی بر بدی دارد.

هولی یا جشن پاشیدن رنگ دانه به صورت هم یك سنت قدیمی هندی است كه هر ساله در آغاز فصل بهار در سرتاسر این كشور و توسط مردم پاس داشته می شود.

زنان، مردان، جوانان و كودكان چهره و لباس یكدیگر را بقدری رنگ آگین می كنند كه شناخت آنان حتی برای نزدیكانشان دشوار می شود.

این گزارش حاكیست، در منطقه «نادیه» دو گروه از مردم با یكدیگر به زدو خورد پرداختند كه یك تن كشته و پنج تن مجروح شدند/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
سیل بی سابقه در هند صدها قربانی گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر بسیار زیبا از جشنواره رنگ و نور در هند


تصاویر بسیار زیبا از جشنواره رنگ و نور در هند