اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جسد طارق عزیز به اردن منتقل شد+تصاویر



جسد وزیر امور خارجه سابق عراق برای خاکسپاری شب گذشته از بغداد به امان پایتخت اردن منتقل شد.

به گزارش  ابنا ـ شرکت هواپیمایی اردن جمعه شب از انتقال جسد «طارق عزیز» وزیر امور خارجه سابق عراق از بغداد به امان با یک پرواز عادی این شرکت خبر داد. سخنگوی این شرکت که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ هواپیمای حامل جسد طارق عزیز ساعت ۲۲ (۱۹ به وقت گرینویچ-۲۳:۳۰ به وقت تهران) از بغداد به مقصد امان پرواز کرد.

جسد طارق عزیز ابتدا قرار بود روز پنج‌شنبه به امان منتقل شود. این سخنگو بدون اشاره به جزئیات افزود: خدمه هواپیما روز پنج‌شنبه منتظر جسد بودند اما دستور داده شد هواپیما بدون جسد بغداد را ترک کند. طبق گزارش رسانه‌های عربی، یک گروه مسلح جسد طارق عزیز را در فرودگاه بغداد دزدیده بود اما مقامات عراقی و خانواده طارق عزیز که در امان زندگی می‌کنند این خبر را تایید نکردند.

یک منبع نزدیک به خانواده طارق عزیز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد قرار بود جسد به صورت مستقیم از فرودگاه امان به سردخانه یک بیمارستان خصوصی منتقل شود. جسد طارق عزیز قرار است امروز در مادبا در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب امان دفن شود. طارق عزیز که به صدام حسین تا زمان سقوط او در سال ۲۰۰۳ وفادار بود جمعه گذشته در سن ۷۹ سالگی در بیمارستانی در جنوب عراق مُرد. وی که به اعدام محکوم شده بود در زندانی در ناصریه نگهداری می‌شد و علت مرگش حمله قلبی اعلام شده است.

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار,اخباربین الملل, تصاویر انتقال جسد  طارق عزیز

 

اخبار بین الملل  -  ابنا


ویدیو مرتبط :
خط آزاد - حقایقی که با مرگ طارق عزیز پنهان ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران و آمریکا به جاسوسی تل‌آویو از مذاکرات/ جلوگیری از انتقال جسد طارق عزیز به اردن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

تصمیم دولت آمریکا برای افزایش حضور نظامی خود در عراق، پنج راهکار یک روزنامه عربی برای شکست دادن داعش، جلوگیری از انتقال جسد معاون صدام به اردن، واکنش ایران و آمریکا به خبر جاسوسی رژیم اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران و موضع روسیه درباره روند مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

تصمیم دولت آمریکا برای افزایش شمار پایگاه ها و نیروهای نظامی خود در عراق، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات کاخ سفید می نویسد باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با افزایش حضور نظامی آمریکا در عراق از طریق ایجاد شبکه ای از پایگاه های نظامی و همچنین احتمالاً اعزام صدها نیروی نظامی جدید، موافق است. به گفته این مقامات، احتمال دارد مجموعه ای از پایگاه ها برای مشاوران آمریکایی در عراق دایر شود تا این مشاوران از طریق این پایگاه ها به همکاری با نیروهای عراقی و همچنین نیروهای قبایل این کشور بپردازند. این پایگاه ها توسط عراقی ها اداره خواهند شد و نیروهای آمریکایی حضور مستقیم در میدان نبرد نخواهند داشت.

*****

اما در حالی که آمریکا به افزایش حضور نظامی خود در عراق می اندیشد، روزنامه «الحیات» در مطلبی به پنج راهکار موثر برای شکست دادن گروه تروریستی داعش پرداخته است. این روزنامه می نویسد کارهای زیادی در این زمینه باید انجام گیرد و در نشست اخیر پاریس نیز تصمیماتی اتخاذ شد؛ اما باید در پنج زمینه اقداماتی قوی صورت گیرد. نخست، جدیت بیشتر ائتلاف بین المللی ضد داعش. دوم اینکه باید با حمایت های مالی از داعش مقابله شود و به داعش اجازه داده نشود که از نظام مالی و پولی بین المللی استفاده کند. سوم، با تلاش های داعش برای جذب جنگجو از طریق شبکه های جذب وابسته به داعش باید مقابله شود. چهارم، باید روند تلاش ها به گونه‌ای باشد که ثبات برقرار شود و نیروهای نظامی کشوری که در معرض هجمه داعش قرار دارد باید تقویت شود. پنجم اینکه باید ابزار تبلیغات از داعش گرفته شود.

*****

در خبری دیگر از عراق، شبکه خبری «الجزیره» از ممانعت عوامل امنیتی در عراق از انتقال جسد معاون صدام به اردن خبر داده است. در این مطلب به نقل از منابعی در فرودگاه بغداد آمده که عده ای از افراد امنیتی مانع انتقال جسد طارق عزیز به امان شده اند. به گفته این منابع، جسد طارق عزیز غروب روز پنجشنبه به فرودگاه رسید تا با هواپیما به امان منتقل شود. این هواپیما متعلق به خطوط هوایی اردن بود. با این حال، دخالت عده ای از افراد امنیتی مانع تکمیل عملیات انتقال جسد شد. بنا بر این خبر، چند خودرو که افراد مسلح ناشناس بر آن ها سوار بودند، دقایقی قبل از حمل جسد طارق عزیز به هواپیما، وارد فرودگاه شدند و بدون ذکر علتی، جسد را تحویل گرفتند. هواپیمای اردنی نیز بدون جسد طارق عزیز، در ساعت مقرر عازم امان شد. 

*****

در مطلبی مربوط به ایران، خبرگزاری فرانسه واکنش آمریکا به خبر جاسوسی رژیم اسرائیل از هتل های محل مذاکرات هسته ای ایران را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد وزارت امورخارجه امریکا که در خطوط مقدم مذاکرات هسته ای با ایران قرار دارد، روز پنجشنبه اظهار اطمینان کرده که هیچ گونه تعرض امنیتی در جریان مذاکرات صورت نگرفته است. این تاکید پس از آن صورت گرفت که سوییس و اتریش تحقیقاتی را در مورد جاسوسی سایبری در جریان مذاکرات هسته ای آغاز کرده اند. جف راتکه، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته دولت امریکا از گشوده شدن باب تحقیقات آگاه است و واشنگتن روابط کاری نزدیکی با هردو کشور دارد. وی افزوده: «ما در سراسر مذاکرات گام هایی را برای تضمین این که جزئیات و مذاکرات محرمانه در پشت درهای بسته باقی خواهد ماند، برداشته ایم».

*****

در مقابل، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» واکنش ایران به انتشار خبر جاسوسی رژیم اسرائیل از مذاکرات هسته ای را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه گفته ایران از گزارش های منتشر شده درباره جاسوسی اینترنتی از هتل محل گفت و گوهای هسته‌ای شگفت‌زده نشده است. وی گفته مذاکره‌کنندگان ایرانی «اقدامات احتیاطی» را برای حفاظت از اسرار خود اتخاذ کرده‌اند. آسوشیتدپرس اشاره می کند که اظهارات نجفی نخستین واکنش ایران بعد از گزارش شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی بود مبنی بر این که بدافزار جاسوسی کشف شده در هتل ها چنان هوشمند است که طراحی آن فقط کار یک دولت می‌تواند باشد.

*****

در نهایت، در مطلبی دیگر درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور را مورد توجه قرار داده که درباره دستور کار امروز گفت و گوهای هسته ای سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته ایران و 1+5 باید امروز درباره تاریخ برگزاری نشست وزیران خارجه در گفت و گوهای هسته‌ای تصمیم بگیرند. وی اظهار داشته: «در وضعیتی ایده‌آل، امروز درباره مباحثات انجام‌شده به جمع‌بندی می‌رسیم ضمن این که درباره زمان نشست وزیران و موضوع دیدار آنها تفاهم داریم». وی در عین حال گفته سرعت پیشرفت گفت و گوهای ایران و گروه 1+5، کاهش یافته و این روند‌، نگران کننده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک