اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جسد آویزان دختری دیگر در هند



 اخبار,اخبار حوادث,جسد آویزان دختری دیگر در هند


اخبار حوادث - جسد آویزان دختری دیگر در هند

جسد یک دختر نوجوان دیگر که از درختی به دار آویخته شده بود در ایالت «اوتارپرادش» در شمال هند پیدا شده است.

به گزارش ایسنا، خانواده این دختر به پلیس گفته‌اند که او مورد تجاوز قرار گرفته بود. کالبدشکافی جسد این دختر نیز به زودی انجام می‌شود. روز چهارشنبه (11 ژوئن) نیز جسد زنی 44 ساله که از درخت به‌ دار آویخته شده بود در اوتارپرادش پیدا شد. خانواده این زن نام پنج مظنون را در ارتباط با مرگ وی به پلیس داده‌اند.

خانواده این زن می‌گویند که او مورد تجاوز گروهی قرار گرفته بود اما نتیجه کالبد شکافی این موضوع را تایید نکرده است.

این در حالی است که چندی پیش پرونده تجاوز گروهی به دو دختر نوجوان در تاریخ 29 ماه مه، خشم عمومی در هند را یک بار دیگر برانگیخت. این دو دختر متعلق به یک طبقه و قشر پایین‌دست هند، بودند و مهاجمان بعد از تجاوز گروهی، آنها را به درخت دار زده بودند.

جامعه هند شمار زیادی طبقه و قشرهای اجتماعی دارد و پلیس متهم شده که در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به طبقه‌های پایین جامعه تبعیض قائل می‌شود.

تاکنون سه مظنون به دست داشتن در این حمله و دو پلیس به اتهام کوتاهی در انجام وظایف و دست داشتن در توطئه جنایی بازداشت شده‌اند.

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند گفته است که حفاظت از امنیت و حقوق زنان باید در ارجحیت قرار گیرد. موضوع تجاوز به زنان در هند از 2012 میلادی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه مقامات قرار گرفت. در آن سال تجاوز گروهی به یک دختر دانشجو در اتوبوسی در دهلی و در ‌نهایت مرگ او، باعث شد تا جامعه و رسانه‌های هند بیش از گذشته به موضوع تجاوز حساس شوند.

پرونده تجاوز به این دانشجو باعث خشم عمومی در هند و اعتراض‌های گسترده شد. تا جایی که در ‌نهایت مقام‌های هند مجبور شدند قانون تازه‌ای برای مبارزه با تجاوز تدوین کنند. بر اساس قانون تازه، اخیرا در اتفاقی بی‌سابقه سه مرد به خاطر تجاوز به اعدام محکوم شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس آمار در هر 22 دقیقه یک نفر در جامعه یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند مورد تجاوز قرار می‌گیرد.
 اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تور هند بلیط هواپیما هند هتل هند تور لحظه آخری هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف جسد دختری با كفش‌های كتانی



كشف جسد,اخبار حوادث,حوادث روز ایران

 

كارآگاهان پلیس آگاهی استان مركزی به دنبال یافتن سرنخی از هویت دختری جوان هستند كه چندی پیش جسدش در كنار جاده پیدا شد.

 

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اهالی روستای كریم‌آباد در 29 خردادماه سال جاری در حالی كه قصد عزیمت به شهر «مامونیه» را داشتند با جسد زنی جوان روبرو شدند كه كفش‌های كتانی سبز رنگ به پا داشت كه به پشت در كنار جاده فرعی روستای كریم آباد رها شده بود. مراتب را به مركز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دادند.

 

با ثبت این خبر مردمی، ماموران كلانتری برای تعیین صحت و سقم این گزارش دریافتی به محل حادثه اعزام شدند كه آنان با حضور در محور روستای كریم‌آباد با جسد زنی حدودا 30 ساله روبرو شدند كه با تعیین صحت گزارش دریافتی، مراتب را به ماموران پلیس آگاهی استان مركزی و بازپرس كشیك قتل اطلاع دادند.

 

با حضور عوامل تشخیص هویت در محل حادثه، آنان دریافتند كه جسد متعلق به زنی حدودا 30 ساله با مشخصات ظاهری قد 165 سانتیمتر، موهای طلایی، سفیدپوست است.

 

ماموران تشخیص هویت پلیس آگاهی در بررسی اولیه از جسد دریافتند كه این زن هیچ‌گونه مدرك شناسایی به همراه نداشته و در بازبینی از جسد آثار خفگی با طناب یا شئ مشابه در گردن وی رویت شد.

 

به گزارش ایسنا تحقیقات كارآگاهان برای یافتن سرنخی از این زن 30 ساله كه تنها یك گوشواره طلا با نگین فیروزه در گوش داشت ادامه دارد.... / ایسنا