اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات گفتگوی تلویزیونی احمدی نژاد با مردم


محمود احمدی‌نژاد در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک سیما، گزارشی از عملکرد و کارهای انجام شده توسط دولت‌های نهم و دهم بویژه در زمینه‌های اقتصادی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمود احمدی‌نژاد در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک سیما، گزارشی از عملکرد و کارهای انجام شده توسط دولت‌های نهم و دهم بویژه در زمینه‌های اقتصادی ارائه کرد.

رییس جمهور در ابتدای صحبتهای خود با بیان اینکه "مردم می‌دانند ابعاد کار دولت بسیار گسترده است"، گفت: اگر بخواهیم در مورد عملکرد 8 ساله دولت نهم و دهم در یک گزارش صحبت کنیم، حق مردم و زحمتکشان ضایع می‌شود و بنابراین گزارش‌هایی در 5 سطح آماده کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که در گزارش امشب به تعهدات سال 88 می‌پردازیم، اظهار کرد: ما برنامه‌ای اعلام کردیم و قولی به مردم دادیم و گفتیم به آن عمل می‌کنیم و امروز می‌خواهیم ببینیم چقدر در این مسیر پیشرفته‌ایم.

رییس جمهور افزود: در گزارش دوم به بحث‌های کلان‌تر یعنی تئوری حرکت دولت در داخل و خارج خواهیم پرداخت و آثاری که در عرصه حرکت کلان ملت ایران در عرصه بین‌الملل گذاشته است.

وی با بیان این‌که 8 سال دولت توجه همه جهان را به ایران جلب کرد، افزود: دولت در ادبیات و گفتمان سیاسی داخلی و بین‌المللی اثرگذاشت و در جهت‌گیری سیاسی، اقتصادی موثر بود که این گزارش ان‌شاءالله یکشنبه آینده در حضور مدیران صداوسیما عرضه خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که گزارش سوم ما در جلسه کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری که هرسال در ماه رمضان برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد و گفت: در آن جلسه گزارش تفصیلی خواهیم داد که تقریبا 50 صفحه است و به سوالات اساسی جواب می‌دهیم چون در هر سرفصل سوالات اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که گزارش چهارم در صداوسیما ارایه می‌شود که فهرست اولین کارهای مهم و اثرگذار در کشور ، در دولت نهم و دهم است، افزود: در گزارش آخر، یعنی حدودا 27، 28 روز دیگر، از مردم تشکر خواهیم کرد و حلالیت‌طلبی و خداحافظی از مردم است.

احمدی‌نژاد در ادامه این نشست در جواب این سوال که شما در سال 84 چرا فکر کردید می‌توانید و باید رییس جمهور ایران شوید، خاطرنشان کرد: قبل از فعالیتم در شهرداری در بخش‌های گوناگون در خدمت ملت و انقلاب بودم و از انقلاب در سطوح مختلف مدیریتی کشور فعالیت داشتم، از روستاهای دوردست کشور تا مرکز کشور. از جمله بخش‌های فرهنگی، علمی، مدیریت سیاسی، اقتصادی و... .

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که با توانمندی‌ها و ضرورت‌های کشور آشنا شده‌ام، گفت: معتقد بودم و هستم ظرفیت‌های ملت ایران بی‌نظیر است. هم ظرفیت‌های انسانی و هم ظرفیت‌های مادی و جغرافیایی و ملت ایران می‌تواند در بالاترین سطح زندگی کند و می‌تواند شایسته‌ترین، مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین باشد و البته الگو باشد و ما می‌توانیم کشوری برپا کنیم که در آن از فقر و تبعیض، محرومیت خبری نباشد. همه شاد باشند و در مسیر کمال حرکت کنند و لذت انسان بودن را بچشند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که باور داشتم و دارم ملت ایران ماموریت‌های تاریخی برای حرکت به سمت قله‌های کمال انسانی دارد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من ملت ایران هم می‌تواند و هم شایستگی لازم را دارد تا در بالاترین سطح زندگی کند.

رییس جمهور با بیان این‌که باور داشتم می‌توان کشور را بهتر اداره کرد و با سرعت بیشتری در مسیر رشد و پیشرفت حرکت کرد، گفت: من تصمیم گرفتم وارد عرصه شوم و احساس تکلیف کردم ، آنچه که در توان خود و ملت ایران می‌بینم، برای رسیدن به قله‌های آرمانی آزاد کنم.

رییس‌جمهور نباید وامدار هیچ جهتی باشد

وی در جواب این سوال که در سال 84 چقدر شرایط برای حضور شما مهیا بود، افزود: در سطح گروه‌های سیاسی، عده‌ زیادی باور کرده بودند که این عرصه متعلق به احزاب و گروه‌هاست و هرکس که می‌خواهد وارد شود، باید مورد حمایت جناح، جبهه و یا حزب قدرتمند باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که احزاب و جناح‌ها رابطه خوبی با من نداشتند و من هم رابطه‌ام با آنها خیلی خوب نبود، تصریح کرد: احزاب کاندیداهای خود را داشتند و تقریبا همه‌شان با ورود من به عرصه مخالف بودند و تلاش خود را هم کردند و فشارهایی آوردند که این اتفاق نیفتد.

وی با بیان این‌که هیچ گروه و جریانی از من حمایت نکرد، گفت: من معتقد بودم که رییس جمهور نباید وامدار هیچ جهتی باشد و رییس جمهور باید فقط وام‌دار ملت و ارزش‌های انسانی و الهی باشد، یعنی وام‌دار عزت و سرافرازی ملت باشد و همچنین وام‌دار انقلاب، شهدا، ایثارگران و اهداف بلند تاریخی ملت ایران باشد و این باور من بود و ممکن است دیگران باور دیگری داشته باشند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که معتقدم جناح‌ها و گروه‌ها فرد را محدود می‌کنند و اجازه نمی‌دهند به منافع ملت آنطور که باید بیندیشیم، افزود: آن چیزی که من در متن ملت مشاهده کردم، این بود که ملت خودش را محصور در جریانات سیاسی نمی‌پنداشت.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که هر گروهی ولو بسیار بزرگ و قوی باشد، ظرفیت ملت از آن بیشتر و بزرگ‌تر است، گفت: می‌دیدم مردم دنبال حرکتی بزرگ برای آزادسازی ظرفیت‌های عظیم و رسیدن به قله‌های بلند و آرمان‌های بلند انسانی هستند و خیلی به دنبال این نیستند که احزاب و گروه‌ها چه می‌گویند.

احمدی‌نژاد افزود: ادبیاتی که ما در شهرداری داشتیم، به طور گسترده، مورد استقبال مردم بود. البته در نظرسنجی‌هایی می‌گفتند دو درصد و یک درصد رای داری و من شوخی می‌کردم و می‌گفتم نظرسنجی باید در خیابان و اجتماعات مردم انجام شود و یک آقایی که خیلی اصرار داشت که در نظرسنجی‌ها جایگاهی نداری و کنار برو، به شوخی به او می‌گفتم من چون روستایی هستم، نظرسنجی را اگر بنویسی، نمی‌فهمم، بلکه باید برایم بکشی. یعنی باید در میان مردم برویم و ببینیم چه می‌گویند.

رییس جمهور در جواب این سوال که وقتی تصمیم جدی برای حضور در عرصه گرفتید، شانس خود را چند درصد می‌دانستید، گفت: من صددرصد مطمئن بودم و این را از چند ماهی قبل از انتخابات می‌دانستم. البته اعلام نکردم چون مشغول کار بودم و روزهای آخر وقتی که ثبت‌نام کردم اعلام کردم که شاید حدودا 23 یا 24 اردیبهشت بود.

وی در جواب این سوال که چند ماه قبل از کجا به این اطمینان رسیده بودید؟ لبخند زد و افزود: همان توضیحاتی که دادم. چون من به عظمت ملت ایران و آرمان‌های ملت باور داشتم، چون مردم سطح بالاتری را می‌خواستند و این سطح معمولا جواب نمی‌دهد و کمال‌جویی ملت ایران را راضی نمی‌کند و من فکر می‌کردم باید فضا و مناسبات را عوض کنیم چون خط سیری برای سه، چهار دوره تجربه شده و مردم به دنبال فضای جدیدی هستند و من فکر می‌کردم می‌شود این مناسبات را برپا کرد و بالاخره اعتمادبه‌نفسی بود که خداوند متعال به من اعطا کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی زنده خود با مردم، با بیان اینکه "در سال 84 وقتی که دولت نهم روی کار آمد، یک قول به مردم داد"، برنامه‌ای در قالب پنج محور ارائه کرد و گفت: محور اول، برنامه تلاش در راستای گسترش عدالت بود.

رییس‌جمهور همچنین به جایگاه خدمت‌رسانی در این برنامه اشاره کرد و افزود: توسعه فرهنگ خدمت‌رسانی از دیگر محورهای این برنامه بود، چراکه حکومت نقش مهمی در گسترش عدالت و خدمت‌رسانی به مردم دارد و شأن مسئولان نیز چیزی جز خدمت‌رسانی به مردم نیست.

وی همچنین توسعه مهرورزی را از دیگر محورهای این برنامه عنوان کرد و گفت: محور بعدی، تلاش در راستای پیشرفت و تعالی همه‌جانبه کشور بود و از طرف دیگر ما تلاش داشتیم که دولت را به مردم بازگردانیم و در واقع حلقه‌های بسته را که شکل گرفته بود باز کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: البته من به مردم یک قول نیز دادم و تنها قولی بود که دادم. من نگفتم که پول می‌دهم یا چیزی را اضافه می‌کنم، بلکه گفتم من و دولت تمام توان خود را برای تحقق این برنامه‌ها به کار می‌گیریم و در این ارتباط به ملت قول دادم. ملت نیز بزرگواری کرد، لطف کرد و منِ کوچک‌ترین را به عنوان خادم خود انتخاب کرد.

در ادامه، مجری برنامه خطاب به رییس‌جمهور گفت "دولت‌های مختلف در طول پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عناوین مختلفی شناخته می‌شوند؛ مثلا دولت سازندگی یا اصلاحات. در مورد دولت شما نیز عناوین مختلفی به کار برده شده ولی خود شما چندین‌بار بر روی دولت عدالت تاکید کرده‌اید. فکر می‌کنید چقدر توانسته‌اید عدالت را محقق کنید و آِیا فکر می‌کنید شرایط مردم نسبت به قبل عادلانه‌تر است و چرا عدالت را انتخاب کردید؟"

رییس‌جمهور پاسخ داد: همان‌طور که اشاره کردید، عدالت موضوع مهمی است و همه پیامبران که برای سعادت انسان‌ها آمده‌اند در کنار دعوت انسان‌ها به توحید، بر مقوله عدالت نیز همواره تاکید کرده‌اند، چراکه عدالت ترجمه عملی توحید در زندگی اجتماعی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "استعدادها و توانمندی‌های انسان‌ها در بستر عدالت شکوفا می‌شود"، گفت: کسی که هشتش گرو نُه‌اش است چطور می‌تواند به استعدادها و توانمندی‌های خود توجه کند؟ کسی که به بهداشت و آموزش دسترسی ندارد چطور می‌تواند در راستای تعالی و رشد خود حرکت کند؟ خداوند انسان‌ها را خلق نکرده که در بدبختی و بدو بدو زندگی کنند بلکه خلق کرده که انسان‌ها به عظمت‌ها و توانمندی‌های خود نیز بیاندیشند و در راستای تعالی خود حرکت کنند.

وی با اشاره به تعریف عدالت، گفت: عدالت یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها. دولت هم منابع، فرصت و هم اختیار تصمیم‌گیری دارد و با توجه به این مسائل باید در راستای توزیع عادلانه امکانات تلاش کند. دولت باید حتی نگاه و محبت خود را نیز عادلانه توزیع کند؛ البته نه اینکه فقط دولت در این زمینه نقش دارد و تمام عدالت توسط دولت محقق می‌شود، بخشی از آن توسط دولت صورت می‌گیرد و دیگران نیز در این ارتباط دارای وظیفه هستند. ما در محدوده امکانات و توانایی‌های دولت تلاش کردیم در راستای عدالت حرکت کنیم.

دولت نهم و دهم در یکی از سخت‌ترین شرایط تاریخی مستقر شد

احمدی‌نژاد همچنین به ترکیب دولت اشاره کرد و افزود: می‌بینید که از تمام نقاط کشور افرادی در مراکز اصلی تصمیم‌گیری هستند و به نظر من چنین امری نیز میسر و مفید است. بسیاری از اختیارات را به استان‌ها دادیم و برنامه‌های متعددی را در راستای عدالت پیاده کردیم که از جمله آنها حرکت در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بود.

رییس‌جمهور با اعتقاد بر اینکه دولت نهم و دهم در یکی از سخت‌ترین شرایط تاریخی مستقر شد، اظهار کرد: در آن زمان افغانستان و عراق در اشغال بودند، آمریکایی‌ها هر روز تهدید می‌کردند و دولت نهم در سایه تهدیدهای مکرر آمریکایی‌ها به پایان رسید. در شرایطی قرار داشتیم که رکود بحران و تورم جهانی حاکم بود و از طرف دیگر در شرایط سخت داخلی قرار داشتیم، فشارهای در داخل به دولت نهم و دهم سنگین بود و از طرف دیگر تحریم‌های ناجوانمردانه یکسویه نیز علیه کشور وجود داشت.

مدتی است که در موضوع هسته‌یی دخالتی ندارم

وی در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌یی کشورمان گفت: مدتی است که من در این موضوع دخالتی ندارم ولی تحریم‌ها یک فضا و شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: دولت تلاش کرد هر کاری که برای مردم انجام می‌دهد، منجر به توانمندی مردم بشود.

رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که من در صداوسیما تحلیل گسترده‌تری می‌کنم که ما باید با نظام سرمایه‌داری چه کنیم، خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه فاصله‌ها را کم کند، سهام عدالت را در نظر گرفت. در گذشته بنگاه‌ها به افراد توانمند واگذار می‌شد، در حالی که این بنگاه‌ها متعلق به همه مردم بود و باید به خود مردم بازمی‌گشت.

احمدی‌نژاد افزود: سهام عدالت به 6 دهک جامعه رسید، البته ما معتقد بودیم که باید به همه دهک‌های جامعه تعلق بگیرد. در این مسیر 40 میلیون نفر شناسایی شدند و سهام به آنها تعلق گرفت، البته 8 میلیون نفر دیگر هم در حال شناسایی هستند. کارگران روزمزد، روستاییان، حقوق بگیران ثابت، افراد تحت پوشش نهادهای خاص و بازنشستگان در مجموع 48 میلیون نفر هستند که تا پایان دولت همه این‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دو دهک از شش دهکی که گفتم تحت پوشش نهادهای خاص هستند که به تمام افراد این خانواده‌ها، سهام مجانی تعلق می‌گیرد، یعنی یک میلیون تومان به هر عضو خانواده تعلق می‌گرفت که این افراد باید این یک میلیون تومان را به صورت قسطی بازمی‌گرداندند. با این وجود مصوبه‌ای گذرانده شد که طبق آن باید ابتدا تمام اقساط پرداخت می‌شد و سپس سود تعلق می‌گرفت. البته ما مصوبه‌ای در شورای عالی اصل 44 داشتیم که طبق این مصوبه به میزانی که قسط‌ها پرداخت می‌شد، سود سهام آزاد می‌شد.

رییس جمهور با بیان این‌که تاکنون 485 میلیارد تومان سود پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همچنین سهام ترجیحی نیز به کارگران واگذار شد.

هدفمندی یارانه‌ها گام بزرگی در جهت عدالت بود

احمدی‌نژاد با بیان این‌که یکی از عوامل تبعیض توزیع ناعادلانه یارانه‌ها بود و بسیاری از افراد از این طریق ثروتمند شده بودند، اظهار کرد: هدفمندی یارانه‌ها گام بزرگی در جهت عدالت بود و ما هرچه که جلوتر برویم، توزیع یکنواخت به تحقق عدالت کمک می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این‌که توزیع منابع قرض‌الحسنه به مردم در دولت وی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از بازگشت منابع قرض‌الحسنه بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر وام ازدواج گرفتند که عمدتا جزء طبقات پایین جامعه بودند.

رییس جمهور در ادامه گفت: مشاغل خانگی هم تعریف شد و شش هزار و 400 میلیارد تومان به مشاغل خانگی تعلق گرفت. همچنین بنگاه‌های کوچک در کنار بنگاه‌های بزرگ و متوسط مورد توجه قرار گرفت و 30 هزار میلیارد تومان یارانه به آن پرداخت شد که از طریق آن یک میلیون و 200 هزار شغل ثابت ایجاد شد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم گفت: مسکن مهر که در شهرها و روستاها به راه افتاد متعلق به طبقات پایین است. خیلی‌ها که نمی‌توانستند آرزویش را هم بکنند، صاحب خانه شدند.

اکثر استان‌های کشور به سرعت در حال صنعتی شدن هستند

احمدی‌نژاد افزود: ما سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور پراکنده کردیم. قبلا می‌گفتیم سه استان کشور صنعتی هستند اما الان اکثر استان‌های کشور به سرعت در حال صنعتی شدن هستند. در حال حاضر هرمزگان، بوشهر، همدان، کرمانشاه و کردستان در حال تبدیل شدن به استان‌های صنعتی هستند و حتی در گیلان، مازندران و گلستان، که قبلا توسعه صنعت در آن ممنوع بود، اکنون صنایع سازگار با کشاورزی و محیط زیست در آن‌ها گسترش می‌یابد.

وی توسعه مراکز آموزش عالی را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش عالی فرصتی برای رشد استعدادهاست. ما در حال حاضر شهرستانی نداریم که در آن مرکز آموزش عالی وجود نداشته باشد و در ضمن تعداد دانشجویان هم دو برابر شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به طراحی سفرهای استانی توسط دولت، یادآور شد: با این کار آمایش سرزمینی به صورت عینی پیاده شد. هر استان مورد مطالعه قرار می‌گرفت و دولت در محل تصمیم‌گیری می‌کرد و به همین ترتیب منابع ملی را به سمت مناطق گوناگون برد؛ حتی رییس‌جمهور و وزرا به شهرستان‌ها و روستاها سفر می‌کردند و این یعنی فشاری از ناحیه دولت برای توزیع منابع در استان‌ها.

وی ادامه داد: حقوق بازنشستگان، کارگران و مستمری‌بگیران، همه تقویت شد. البته نمی‌گویم وضعیت اید‌ه‌آلی دارد اما جهشی در آن اتفاق افتاد. کارمندانی که پایه درآمدشان پایین بود به صورت پلکانی دو - سه سال بالا رفتند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: هر سال گندم از کشاورزان خریده می‌شد اما پول آن بلافاصله به کشاورزان داده نمی‌شد. ما بعضی بدهی‌های دولت به کشاورزان را که از سال 72 مانده بود، پرداخت کردیم و از سال 85 تا الان بلافاصله و در ظرف چند روز پول کشاورزان پرداخت می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به پیش‌بینی رقمی در بودجه با نام توازن، گفت: این رقم کمک می‌کند تا خلاءها در مناطق محروم پر شود. همچنین بیمه همگانی درست شد و حوادثی که اتفاق می‌افتاد و عمدتا در مناطق محروم است مثل زلزله و سیل به سرعت مورد بازسازی قرار می‌گرفت. شاید برای اولین‌بار در تاریخ کشور بعد از یک حادثه، جمعیت مناطق حادثه‌دیده بیشتر شد و این به خاطر خدماتی است که دولت داده و در کمتر از یک سال همه را بازسازی کرده است.

وی با بیان اینکه "بازسازی مناطق زلزله‌زده در آذربایجان یک رکورد بوده است"، خاطرنشان کرد: این مناطق ظرف سه ماه مورد بازسازی قرار گرفت.

رییس‌جمهور با اشاره به پاسخگویی دولت به پیام‌ها و مکاتبات مردمی نیز اظهار کرد: بسیاری از مردم به سیستم دسترسی ندارند و مشکلاتی دارند که باید کسی حرف آنها را بشنود. تا الان 38 میلیون پیام و نامه به نهاد ریاست‌جمهوری رسیده است که مورد رسیدگی قرار گرفته و به 73 درصد آنها پاسخ مثبت داده شده است. یازده درصد آن نیز اسم، آدرس و مشخصات نداشته و به هفت درصد به خاطر مشکلات قانونی پاسخ منفی داده شده است و تعدادی از آنها نیز در دست رسیدگی است.

احمدی‌نژاد عمران روستایی را از دیگر اقدامات دولت خود عنوان و خاطرنشان کرد: روستاها نوعاً محروم هستند. ارقام و آمار در عمران روستایی بسیار بالاست. تعداد روستاهایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کردند حدود 1800 تا بود اما الان به بیش از 22 هزار روستا رسیده است و اقدامات مشابهی در بهسازی روستاها و آسفالت روستایی انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ در این دوره همچنین از دولت تمرکززدایی شد و ما اختیارات را به استان‌ها بردیم و منابع را در اختیار آنها گذاشتیم تا خودشان با شناختی که دارند تصمیم بگیرند.

در مساله قرض‌الحسنه‌ها دست ما را بستند

رییس‌جمهور پیگیری معوقات بانکی را از دیگر عملکردهای دولت دانست و اضافه کرد: بخش کمی از معوقات بانکی مربوط به طبقات پایین است و عمده آن مربوط به درآمدهای بالاست. همچنین بخش کمی از آن مربوط به تولیدکنندگان است که آن را ملاحظه و حتی به آنها کمک کردیم اما بخش عمده‌ای مربوط به کسانی است که در بخش خدمات و تجارت هستند، وام را گرفته‌اند، کالا وارد کرده‌اند و کالایشان را فروخته‌اند اما وام را برنگرداندند. ما فشار گذاشتیم که این معوقات باید کاهش یابد و تا حد زیادی هم کاهش یافت.

احمدی‌نژاد افزود: البته با مصوبه‌ای، دست ما را بستند. از سویی قرض‌الحسنه‌ها که مربوط به طبقات پایین است ممنوع می‌شود و از سویی معوقات که باید برگردد و دولت برای برگرداندن آنها محدود می‌شود و به نام تولید موظف می‌شود آنها را امهال کند.

بدهی شرکت‌های دولتی جزو معوقات بانکی نیست

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته می‌شود 55 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی یعنی حدود 70 تا 75 درصد آن مربوط به شرکت‌های دولتی است، گفت: اینطور نیست، عمده آن مربوط به بخش خصوصی است. بدهی شرکت‌های دولتی جزو معوقات نیست و در حساب‌های دیگر است. معوقات بانکی عمده‌اش مربوط به بخش تجارت است.

رییس جمهور در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: نسبت هزینه 10 درصد بالاترین درآمد کشور به 10 درصد پایین‌ترین درآمد کشور در سال 84 از 13/94 امروز به 91/ 9 رسیده است که این اتفاق برای اولین بار افتاده که این عدد به زیر 10 برسد. البته این مطلوب نیست و باید به زیر 5 برسد. همین نسبت در روستاها از 12/74 به 8/81 رسیده و این اتفاق بزرگی است، یعنی فاصله طبقاتی کاهش یافته که به معنای عدالت است.

وی ادامه داد: ضریب جینی در شهرها از 0/4023 در سال 84 به 0/3575 در سال 91 رسیده است و در روستاها نیز به 0/335 رسیده است یعنی هدف برنامه همین الان محقق شده است.

رفاه عمومی بالا رفته است

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که برخی فکر می‌کردند با توجه به مشکلات اقتصادی ضریب جینی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: ضریب جینی کاهش پیدا کرد و هدفمندی و کارها در روستاها و درآمد کشاورزان ضریب جینی را کاهش داده است.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که در زمینه شاخص انسانی هم در طبقه‌بندی جهانی رتبه 94 داشتیم که به 76 رسیده است گفت: قبلا در طبقه متوسط بودیم و الان در طبقه بالا هستیم و اگر گام دیگری برداریم، به طبقه خیلی بالا خواهیم رسید.

وی افزود: از طرفی ضریب جینی‌مان کاهش یافت و نسبت هزینه دهک درآمدی بالا به پایین کاهش یافته است و از طرف دیگر درآمد سرانه جهش یافته است، یعنی رفاه عمومی بالا رفته است.

احمدی‌نژاد افزود: وقتی به سمت عدالت حرکت می‌کنیم، احساس امید و خودباوری به وجود می‌آید و امروز می‌بینیم بچه مدرسه روستایی این باور را دارد که می‌تواند به بالاترین مقامات در کشور برسد و برایش آرزوی خیالی نیست و محکم می‌گوید می‌خواهم وزیر و رییس جمهور بشوم، در حالی که قبلا حداکثر می‌گفت می‌خواهم معلم بشوم. البته مقام معظم خیلی بالاست و فعلا در مورد مقام بحث نمی‌کنیم، بلکه به خودباوری در افراد می‌پردازیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که وقتی دولت همه جا حضور دارد و هیچ جای کشور از حضور دولت خالی نیست و همه حس می‌کنند دولت کنارشان است و پشتیبان آنهاست، امید به وجود می‌آید ، گفت: هنوز تا عدالت فاصله زیاد است و اصل عدالت را باید عدالت‌گر اصلی بیاید و پیاده کند، اما همین که حرف آن زده می‌شود و پای آن می‌ایستیم، حتی اگر نیم‌متر جلو برویم و یا حتی به دلیل وجود موانع نتوانیم جلو برویم، اما همین که برای عدالت پافشاری می‌کنیم، احساس خودباوری و امید می‌آورد.

رییس جمهور با بیان این‌که امروز هرجای ایران برویم، نشاط و امید وجود دارد، تصریح کرد: نشاط و امید در بین روستاییان ما که فاضل‌ترین، باصفاترین و مفیدترین افراد برای کشور هستند، وجود دارد.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که عدالت برکت هم می‌آورد، خاطرنشان کرد: ما منابع‌مان بیشتر نشد، اما محصولمان خیلی بیشتر شد.

احمدی‌نژاد در جواب سوالی در مورد خدمت‌رسانی این دولت در مقایسه با دولت‌های گذشته گفت: باید به فلسفه و ضرورت خدمت‌رسانی پرداخت و من این سوال را مطرح می‌کنم که وظیفه حکومت چیست، چون مسوول و وزیر که ملت آنها را برگزیده‌اند و مسوولیت اداره کشور را به آنها داده‌اند، مسئولیت خدمت‌گذاری دارند.

وی افزود: در تاریخ و دنیا بوده است و در گذشته ایران هم وجود داشته است و الان هم دیده می‌شود که عده‌ای وقتی در مناصب قرار می‌گیرند، این احساس را می‌کنند که برتر از مردم و حاکم بر مردم هستند که این باید معکوس شود، چون حاکم، مردم هستند و مسئولان خادم مردم هستند و همین حس که به وجود بیاید، صحنه بسیار عوض می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: وقتی فردی خود را بالاتر از مردم بداند، یک قدم که بردارد، خود را طلبکار می‌داند، اما اگر خود را خادم بداند، اگر صد قدم بردارد، باز هم احساس بدهکاری می‌کند.

وی با بیان این‌که این دولت توانست در برانگیختن حس خادم بودن در مسوولان تا حدود زیادی موفق باشد، تصریح کرد: در گذشته خیلی سنت‌ها، آداب و رسوم اداری و اشرافیت دولتی شکل گرفته بود که مخالف خدمت‌گزاری است.

رییس‌جمهور باید خادم باشد وگرنه می‌توان یک سیب‌زمینی را گذاشت و به آن گفت رییس‌جمهور

احمدی‌نژاد با بیان این‌که نوکری برای مردم افتخار ماست، اظهار کرد: ما تلاش کردیم روحیه خدمتگزاری را به سیستم اداری کشور برگردانیم و کسی به مردم فخر نفروشد.

وی افزود: وقتی در خیابان راه می‌رویم و یک نفر دست بلند می‌کند باید بایستیم یا برویم؟ شاید بخواهد حرفی بزند یا نامه بدهد پس اگر فکر کنیم حاکم بر مردم هستیم، می‌رویم، اما اگر احساس کنیم خادم مردم هستیم، می‌ایستیم.

احمدی‌نژاد افزود: روزی کسی گوشه روزنامه‌ای اسم و شماره خود را نوشته و به رییس جمهور می‌دهد؛ آیا باید آن را دور انداخت یا باید با او تماس گرفت و کار او را پرسید.

وی با بیان این‌که تا حدود زیادی توانستیم روحیه خدمت‌گزاری به ساختار اداری کشور برگردانیم، خاطرنشان کرد: درها باز شد و ارتباطات برقرار شد و دولت با خدماتش برای مردم تعریف شد، نه با ماشین‌های گرانقیمت، تبلیغات و اتاق‌های پرزرق و برقش.

رییس جمهور گفت: بارها در بین تمام مدیران در تمام استان‌ها گفته‌ام همانقدر مدیر هستید که خادم باشید و همانقدر وزیر هستید که به مردم خدمت کنید، در غیراینصورت یک اسم را روی هرچیزی می‌توان گذاشت و می‌توان یک سیب‌زمینی را گذاشت و به آن گفت رییس‌جمهور.

احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود در شبکه یک سیما گفت: دولت،‌ دولت پاکی بود و با تمام وجود در خدمت مردم قرار داشت. برخی اوقات شرمنده همکارانم می‌شدم که مدت طولانی فعالیت می‌کردند، فشارها و جلسات زیادی بود، کارها سنگین و توقعات نیز سنگین بود.

وی به اهمیت خدمت به مردم اشاره کرد و با بیان اینکه "ما تلاش کردیم که دغدغه مردم و دولت یکی شود"، اظهار کرد: ‌البته این به معنا نیست که دولت نگاه کلان و یا برنامه‌ریزی نداشت ولی غم و شادی مردم، غم و شادی دولت نیز بود و برایش این مسائل مهم بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "ما وقتی احساس نوکری می‌کنیم و اینکه آمده‌ایم به مردم خدمت کنیم دیگر این ذهنیت وجود ندارد که از فرصت‌ها برای مال‌اندوزی استفاده کنیم"، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و فرصتی که برای خدمتگزاری پیش آمده فرصتی نیست که بخواهیم چیزی برای خودمان برداریم. وقتی نگاه این باشد که برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم، کارهای فراوانی نیز انجام می‌شود.

درآمدهای دولت نهم و دهم بیشتر نبوده است

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه درآمدهای دولت بویژه در بخش درآمدهای نفتی نسبت به سال‌های قبل بسیار بیشتر بوده است، اظهار کرد: درآمدهای دولت بیشتر نشده است. آنها برای این سخن خود این استدلال را می‌آورند که درآمد نفتی بیشتر شده است در حالیکه توجه نمی‌شود که قیمت نفت به طور واقعی در اقتصاد دنیا بالا نرفته است و ارزش دلار سقوط کرده و اینگونه قیمت نفت بالا رفته است.

واردات کالا به لحاظ وزنی بیشتر نشده است

وی با بیان اینکه "مصرف ارزی ما بیشتر شده ولی واردات کالای ما به لحاظ وزنی بیشتر نشده است"، ادامه داد: کارهایی که در دولت انجام شده بسیار زیاد است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به نقش طلا و قیمت آن در معادلات اقتصادی و با تاکید بر اینکه "طلا یک کالای ثابت است که هر چیزی با آن سنجیده می‌شود"، گفت: زمانی که ما بر روی کار آمدیم هر انس طلا 290 دلار بود که البته ما زرنگی کردیم و مقدار زیادی طلا خریدیم و الان شاهد بودیم که قیمت هر انس طلا حتی به دو هزار دلار نیز رسید.

احمدی‌نژاد با اشاره به کاهش ارزش دلار اظهار کرد: پنج سال پیش که در اجلاس سران اوپک شرکت کردیم قیمت نفت 80 دلار بود و پادشاه عربستان در این اجلاس گفت قیمت نفت در زمان کنونی معادل قیمت نفت در 1360 ما یعنی 32 سال پیش است.

وی همچنین به برخی تحلیل‌ها در مورد چند برابر بودن افزایش درآمد دولت از درآمدهای نفتی در طول این سال‌ها نسبت به سال‌های قبل را تحلیل‌های ساده‌انگارانه‌ای از اقتصاد عنوان کرد.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: در طول سال‌های 57 تا 84 حدود 5 هزار و 800 کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور ایجاد شده است، اما در این دولت 15 هزار و 570 کیلومتر آزادراه و بزرگراه ایجاد شده است و 127 هزار مسکن روستایی بین سال‌های 76 تا 84 ساخته شد، اما در این دولت یک میلیون و 700 هزار مسکن روستایی ساخته شد، چون بعضی این اعداد را نمی‌توانند باور کنند، آنها را نفی می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که تعداد ورزشگاه‌هایی که در طول این دولت ساخته شد، برابر تعداد کل ورزشگاه‌هایی است که پیش از این ساخته شده است، اظهار کرد: پیش از این دولت، دو میلیون و 203 هزار مسکن شهری ساخته شده بود که این میزان در دولت ما به دو برابر رسید.

وی همچنین گفت: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز پیش از این دولت 46 میلیارد دلار بود که در این دولت این میزان به 170 میلیارد دلار رسید.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که اورژانس جاده‌ای با هماهنگی هلال‌احمر، نیروی انتظامی و وزارت راه تشکیل شد، افزود: در سال 84 ما در کشور شش میلیون خودرو داشتیم که تعداد تلفات جاده‌ای ما 27 هزار و 800 نفر بود، اما در سال 91 ما 18 میلیون خودرو داشتیم و تلفات ما هم به کمتر از 19 هزار نفر رسید. ما سریع‌ترین کاهش نرخ تلفات جاده‌ای را در جهان داریم، اما با این وجود ما به این نرخ هم قانع نیستیم اما اگر به روند قبل از این دولت پیش می‌رفتیم، تعداد تلفات ما 60 هزار کشته در سال بود.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: 4 برابر کل دولت‌های قبلی شبکه آبیاری و بیش از 4 برابر دولت‌های قبلی آبیاری تحت فشار ایجاد شد و چهار میلیون نفر در تهران نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفتند.

احمدی‌نژاد همچنین افزود: سیستم بانکی کشور به گونه‌ای دگرگون شد که در خانه‌ها هم به وسیله موبایل می‌توان کارهای بانکی را انجام داد. همچنین در تلفن و ارتباطات هم انقلابی شد به گونه‌ای که قیمت موبایل از دو میلیون تومان به دو هزار و 500 تومان رسید.

حتی یک بخش نیست که میزان خدمات آن کمتر از دولت‌های قبل باشد

وی با بیان این‌که در این دولت صندوق مهر رضا تشکیل شد، تصریح کرد: حتی یک بخش را هم نمی‌توان نام برد که میزان خدمات آن کمتر از دولت‌های قبلی باشد، حتی آقای رحیمی هم گفته‌اند که اگر کسی بتواند چنین بخشی را معرفی کند، به او جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

رییس‌جمهور همچنین گفت: معادل کل مدارسی که در دولت‌های قبلی ساخته شده، در این دولت مدرسه ایجاد شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم، با اشاره به گزارشی که ارائه کرده بود گفت: اینها خدماتی است که در همین دولت و در سخت‌ترین شرایط ارائه شده است. ما واقعا با فشارهای بیرونی مواجه بودیم و فشارهای داخلی هم کمتر از فشارهای بیرونی نبود اما من اهل گله نیستم که آنها را مطرح کنم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه دولت وی از مدیران برای ترجمه عملی مهرورزی چه توقعی داشته است؟، گفت: مهرورزی باور اعتقادی و دینی ماست و پشت آن فلسفه‌ای قرار دارد. ما معتقدیم روابط انسان‌ها با هم باید بر اساس محبت شکل بگیرد نه کینه، زیرا خودخواهی، زیاده‌طلبی،‌ استکبار و غرور منشاء کینه است و کینه ریشه تمام بدبختی‌های بشر است.

احمدی‌نژاد افزود: اگر کسی، کسی را دوست داشته باشد به او ظلم نمی‌کند بلکه از خودش به خاطر آن فرد می‌گذرد. شما در خانواده فداکاری می‌کنید و سختی می‌کشید تا خانواده سختی نکشد. ما معتقدیم کامل‌ترین و سعادتمندترین جامعه، جامعه‌ای است که روابط بر اساس محبت استوار شود و این بالاتر از عدالت است.

کسانی که مردم را ریز می‌بینند به درد نمی‌خورند

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم جامعه الگوی اسلامی،‌ دینی، ارزش‌مدار و ایرانی باشیم و غیر از مهرورزی چطور چنین جامعه‌ای تنظیم می‌شود؟ من فکر کردم که این موضوع کم‌رنگ شده و با اینکه در جامعه افراد فقیر و مشکل‌دار هستند اما عده‌ای فقط به فکر خودشان هستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی می‌شنیدم عده‌ای می‌گویند در برنامه توسعه به ناچار باید عده‌ای له شوند تعجب می‌کردم که چطور می‌توانیم این را بپذیریم؟

وی یادآور شد: روابط دولت با مردم چطور باید باشد؟ اگر مهر و عشق نباشد انگیزه خدمتگزاری هم نیست. دولت باید رابطه‌اش را با مردم بر اساس محبت شکل بدهد؛ البته من نمی‌گویم من اینطور شده‌ام بلکه باید بشوم، باید همه را دوست داشته باشیم، مثل پیامبر (ص) که حتی دشمنش را هم دوست داشت و اگر جلوی او را می‌گرفت به این دلیل بود که او را دوست داشت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "کینه متفاوت از خشم است"، اظهار کرد: برای اجرای عدالت ممکن است کسی ناراحت و هیجانی شود، این کینه نیست، کینه، بددلی و سیاه‌دلی است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مهرورزی، یکی از معیارهایش برای انتخاب همکارانش در دولت بوده است، گفت: کسانی که مردم را به حساب نمی‌آورند و مردم را ریز می‌بینند به درد نمی‌خورند، یعنی به درد ما و این دولت نمی‌خورند؛ من به بقیه جسارت نمی‌کنم.

هیچ‌کس به خاطر مخالفت با این دولت از حقی محروم نشده است

رییس‌جمهور تاکید کرد: هیچ‌کس به خاطر مخالفت با این دولت از هیچ حق خود محروم نشده است. برخی می‌گویند به خاطر انتقاد به دولت یا اعضای دولت اخراج شده‌ایم اما این واقعیت ندارد. من هیچ وقت این را جواب نداده‌ام و هیچ وقت علت کنار گذاشتن افراد را نگفته‌ایم. همه آنها محترم هستند ولی به هر حال ما برنامه‌ای برای اجرا داریم و فرد مورد نظر باید توانایی‌اش برای این کار لحاظ شود، اگر چنین توانایی نداشته باشد کنار خواهد رفت و اگر احترامش محفوظ است. یکی از این عوامل همین محبت است که ببینم همکارانم نسبت به مردم گرایش ندارند، ما این را اعلام کرده‌ایم و تعارفی هم نداریم.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت، خاطرنشان کرد: ما در دل مردم رفتیم. ما به یک شهر می‌رویم و مردم به استقبال می‌آیند و بزرگواری می‌کنند. در انبوه جمعیت همه حرف می‌زنند و ما جوابشان را می‌دهیم. یکی از نشانه‌های مهرورزی همین پاسخ به 38 میلیون پیام و نامه است، ولو پاسخ منفی.

احمدی‌نژاد، رسیدگی به ایثارگران، محرومان و حتی زندانیان را ناشی از محبت دانست و افزود: ما در هر سفر استانی تعداد زیادی از زندانیان معسر را به کمک دولت آزاد کردیم و تا الان بیش از 20 هزار زندانی معسر آزاد شده‌اند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم مهرورزی، یعنی دولت مال مردم و مردم مال دولت هستند و نباید فاصله‌ای باشد.

یادم نمی‌آید تا الان بدِ کسی را خواسته باشم

بالاترین حد احترام به آزادی در این دولت بوده است

وی تاکید کرد: ‌من یادم نمی‌آید تا الان بد کسی را خواسته باشم حتی بد دشمنانم را. جلوه دیگر این احترام به انسان‌ها و آزادی آنهاست که وقتی کسی را دوست داری به او احترام می‌گذاری. بالاترین حد احترام به آزادی در این دولت بوده است. من این را اعلام می‌کنم و نیازی نیست آن را اثبات کنیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ‌هیچ‌کس پیدا نمی‌شود که برای انتقاد به این دولت کوچک‌ترین نگرانی در دلش باشد؛ البته فقط دولت و من با جای دیگر کاری ندارم. کسی نیست که به خاطر انتقاد به دولت مورد تعقیب و تنبیه قرار گرفته باشد. چنین چیزی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند آن را اثبات کند.

رییس‌جمهور همچنین یادآور شد: ما به بالاترین حد از آزادی احترام گذاشتیم که بعضا به سمت توهین و افترا منحرف شد و آن را هم تحمل کردیم. برای اینکه آن آزادی محفوظ باشد و اگر آزادی نباشد انسان بی‌معناست.

دولت هیچ سندی را علیه حقوق ملت امضا نکرده است

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این‌که مهربانی یعنی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها خود را جای مردم بگذاریم، اظهار کرد: با افتخار اعلام می‌کنم، دولت هیچ سندی را علیه حقوق ملت امضا نکرده است، حتی علیه فردی از آحاد ملت.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در برنامه‌ریزی‌ها خود را جای مردم گذاشته‌ایم، گفت: نمونه این موضوع، هدفمندی است، چون هدفمندی در این دولت هدفمندی شد و قبلا ریاست اقتصادی بود و همه می‌خواستند یارانه‌ها را حذف کنند، اما ما گفتیم چرا طبقات پایین که قبلا تبعیض را تحمل کرده‌اند، حالا باید فشار را تحمل کنند.

وی با بیان این‌که طرح ما باید پذیرش اجتماعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای جبران فشارها به مردم جبرانی گذاشتیم، اما خیلی‌ها مخالفت کردند و فشار آوردند و می‌خواهند تمام مشکلات اقتصادی جهان و تاریخ و تحریم را گردن پولی بیندازند که به مردم می‌دهیم.

آمده‌ایم به مردم کمک کنیم نه این‌که آنها را له کنیم


احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که دولت در تمام تصمیمات خود را جای مردم گذاشته است، گفت: دولت سعی می‌کند بررسی کند تصمیمات چه آثاری در زندگی مردم دارد. اگر اثر آن منفی است پس انجام نشود چون ما آمده‌ایم به مردم کمک کنیم نه این‌که آنها را له کنیم.

رییس جمهور با بیان این‌که دولت قسم خورده است که از حقوق ملت دفاع کند و ما سعی کرده‌ایم تمام توان خود را در این مسیر به کار ببندیم، تصریح کرد: البته ممکن است در درون دولت و لایه‌های آن تصمیم اشتباهی بگیرند، اما نیت‌ها به خصوص در خود دولت و کابینه، اینطور نبوده است.

وی با طرح این پرسش که تعداد روزنامه‌های مخالف دولت چند برابر است؟ گفت: هیچ‌وقت تلاش نکردیم روزنامه‌های طرفدار دولت راه بیندازیم و اتفاقا روزنامه‌های مخالف پول بیشتری می‌گیرند و یکی از روزنامه‌ها که تندترین اتهامات را به ما می‌زند، بیشترین کمک‌ها را می‌گیرد.

احمدی‌نژاد افزود: زمانی مسافرت خارج از کشور بودیم و یکی از روزنامه‌ها را بستند، وقتی برگشتم، وزیر را توبیخ کردم که چرا رای به بستن این روزنامه داده‌ای، چون طبیعی است که یک روزنامه انتقادی کند، شعر، طنز یا کاریکاتوری بسازد، باید به آن تذکر داد، البته مخالف من بود و برای من این کار را کرده بود. حالا بهانه‌اش من بودم، جای دیگر چیزی گفته بودند و می‌خواستند به نام احمدی‌نژاد تمامش کنند.

برخی وقتی راجع به امام زمان(عج) صحبت می‌کنند حرف صهیونیست‌ها را می‌زنند

رییس جمهور با تاکید بر این‌که بدون محبت مسائل کشور حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها وقتی راجع به امام زمان(عج) صحبت می‌کنند حرف صهیونیست‌ها را می‌زنند و می‌گویند امام زمان(عج) با شمشیر می‌آید و همه را نابود می‌کند که این حرف شیطان است چون امام با محبت دنیا را فتح خواهد کرد همانطور که پیامبرمان با محبت دنیا را فتح کرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که از ایرانیان خارج از کشور به طور مطلق حمایت حقوقی و سیاسی کردیم، اظهار کرد: طرح آتیه مهر را در این دولت داشتیم، همچنین ساعت کار پرستاران


ویدیو مرتبط :
گفتگوی احمدی نژاد با شبکه PBS آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی زنده تلویزیونی احمدی نژاد امشب در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه 2



 

رییس جمهور در آستانه شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما به طور زنده با مردم به گفت و گو خواهد نشست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد شامگاه یکشنبه بعد از خبر ساعت 22/30 ، در آستانه سفر به نیویورك برای شركت در شصت وششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم مهمترین مسایل داخلی و موضوعات روز منطقه ای و بین المللی را تشریح خواهد کرد.

پیش از این قرار بود این گفتگو از طریق شبکه اول سیما پخش شود که با توجه به برنامه ریزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پخش گفتگوهای سران سه قوه از شبکه دوم سیما، این گفتگو نیز بطور زنده از طریق این شبکه پخش می شود..../عصر ایران