اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات کلاهبرداری بزرگ ارزی در تهران


این خبرگزاری جزئیات جدید از پرونده بزرگ کلاهبرداری ارزی در تهران منتشر کرد که ردپای 6 نفر در این پرونده وجود دارد.

خبرگزاری مهر: جزئیات جدید از پرونده بزرگ کلاهبرداری ارزی در تهران منتشر کردیم که ردپای 6 نفر در این پرونده وجود دارد.

 کلاهبرداری بزرگ ارزی در تهران زمانی شکل گرفت که بازار ارز در ابتدای زمستان پارسال با نوسانات شدید مواجه شده بود.

این کلاهبرداری بزرگ که برای اولین بار دهان به دهان در بازار موبایل و کامپیوتر ایران و یا به عبارت دیگر، پاساژ علاءالدین پیچید، سپس در نامه‌های جداگانه‌ای به اطلاع رئیس قوه قضائیه، وزیر اطلاعات، دادستان عمومی و انقلاب تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

ماجرا از این قرار است که شش متهم این پرونده به نام‌های "هانی ن.ح"، "اصغر د.ف"، "حسین خ.ب"، "احمد ع" و "هاشم ه" و "علی آ" با راه‌اندازی دفتری در مرکز تهران اقدام به سودجویی از شهروندان و بعضا فعالان اقتصادی کردند که در تهران ریال به آنان می‌دادند و در امارات درهم تحویل می‌گرفتند.

به عبارت دیگر، نحوه خرید ارز به این گونه بوده که متهمان پرونده در تهران وجه ریالی دریافت و به فاصله شش روز بعد در دوبی درهم تحویل می‌دادند. این روند برای مدت نزدیک به یک ماه ادامه می‌یابد ولی درنهایت منجر به ناپدیدشدن موقتی سودجویان می‌شود؛ بدین ترتیب پرونده کلاهبرداری بزرگ در قوه قضائیه تشکیل و متهمان - بنابراسناد موجود از نامه‌نگاری‌ها- دستگیر و بازداشت می‌شوند.

در بخشی از نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه و وزیر اطلاعات با اشاره به کلاهبرداری صدها میلیارد تومانی در بازار، آمده است: تعدادی به عنوان معتمدین بیش از 5000 نفر از پیله وران و مرزنشینان شهرهای سردشت، پیرانشهر، اشنویه، بانه، مریوان، ارومیه و غیره از محل وجوهی که این پیله وران تامین کرده، در اختیار آنان قرار می دادند و با خریداری ارز و تحویل در دوبی، کالاهایی که وارد بازارچه های مرزی شهرهای غرب کشور می‌شد، خریداری می‌کردند.

در این نامه‌ها می خوانیم: حسب ادعای اهالی و معتمدین آنان، فروشندگان ارز از هفتم دی ماه سال 90 مخفی و از پاسخگویی‌ به تلفن‌های خریداران امتناع می‌ورزند و به این ترتیب کلاهبرداران با تمهیدات قبلی و با شیوه متقلبانه میلیاردها تومان از مردم تحصیل و تصاحب می کنند که نمایندگان تامین کنندگان وجه ریالی به ناچار در شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 12 تهران شکایتی تحت عنوان کلاهبرداری شش نفر مطرح کرده و پرونده برای تکمیل تحقیقات به آگاهی ارجاع و متهمان بازداشت شده‌اند.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ما، در حال حاضر پرونده کلاهبرداری بزرگ در دو دادگاه انقلاب و ولیعصر در دو بخش جداگانه "کلاهبرداران" و "مالباختگان" درحال بررسی است و مالباختگان از قوه قضائیه می‌خواهند که دستور برای تسریع در رسیدگی به این پرونده صادر کند.

زمستان سال گذشته نیز برای نخستین بار این خبرگزاری از کلاهبرداری بزرگ در بازار تهران خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
معاون عملیات پلیس تهران بزرگ از جزییات حادثه در ایستگاه متروی شهر ری می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات عملیات 110 پلیس تهران در هتل معروف /کلاهبرداری به فاصله تهران – اهواز + عکس



در مورخه دوم تیرماه سال جاری خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که به شیوه تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه دوم تیرماه سال جاری خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که به شیوه تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری


اظهارات شاکیه ( مالباخته ) :
مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 09:30 مورخه 01/05/1394 فردی با بنده تماس گرفت و [ با تغییر صدا ] خودش را یکی از بستگان نزدیک معرفی و عنوان داشت که در یک حادثه رانندگی دچار آسیب دیدگی شدید شده و [ به این بهانه ] نیاز شدیدی به پول جهت انجام اقدامات درمانی دارد ؛ در حالیکه از شنیدن این خبر بسیار مضطرب و سراسیمه شده بودم ، به سرعت خود را به دستگاه عابربانک رسانده و مبلغ سه میلیون تومان را به شماره حساب **** واریز کردم ؛ جهت اطمینان از رسیدن پول ، با شماره تلفن همراه بستگان خود تماس گرفته اما ایشان پس از شنیدن موضوع عنوان داشت که هیچگونه تماسی با بنده در خصوص تصادف رانندگی و یا درخواست پول نداشته است و آنزمان بود که متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفتم " .

دستگیری متهم :
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با بررسی تراکنس مالی حساب عابر بانک اعلامی به مالباخته اطلاع پیدا کردند که تمامی پول های واریز شده به حساب ، در شهر اهواز برداشت شده است ؛ در ادامه ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام امین . الف ( 42 ساله ) شدند که به شیوه تلفنی با شهروندان تهرانی و عمدتا زنان خانه دار تماس گرفته و تحت عنوان بستگان و به بهانه های مختلف اقدام به دریافت پول از آنها با استفاده از شماره حساب های مختلف کرده بود .

دستگیری "امین . الف" در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار داشت که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این مجرم سابقه دار ( با بیش از چندین فقره سابقه ارتکاب جرایم مختلف درگیری ، کلاهبرداری و تهدید به قتل ) ، به تازگی به تهران آمده و در حال حاضر در یکی از هتل های چند ستاره شمال شهر تهران اقامت دارد ؛ بلافاصله کارآگاهان به محل  هتل مراجعه و در مورخه 08/05/1394 اقدام به دستگیری وی کردند .

اعتراف به دهها فقره کلاهبرداری :
متهم امین . الف که پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجه شدن با دلایل ، اسناد و مدارک غیرقابل انکار چاره ای جز بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری از شهروندان تهرانی و به شیوه تلفنی اعتراف کرد ؛ متهم در خصوص نحوه انتخاب مالباختگان عنوان داشت : " به صورت تصادفی با شماره تلفن های مناطق شمال شهر تهران بویژه شماره هایی با پیش شماره 22 تماس می گرفتم و ضمن معرفی خود به عنوان اعضای خانواده ، بستگان و یا دوستان نزدیک اقدام به کلاهبرداری می کردم " .

شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان :
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی های پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری


یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم و تأیید موضوع کلاهبرداری ، به کارآگاهان گفت : " فرد ناشناسی در مورخه 22/04/1394 با منزل بنده تماس گرفت و گفت : آیا مرا می شناسید ؟ که من نیز با توجه به شباهت صدای این شخص با یکی از دوستان خانوادگی ، وی را با نام کوچک داوود صدا کردم و او نیز هویت داوود را تأیید کرد و عنوان داشت که تصادف رانندگی کرده و نیاز شدیدی به مبلغ سه میلیون تومان دارد " .

مالباخته در ادامه به کارآگاهان گفت : " آقا داوود کسی است که به برادرم در خارج از کشور کمک زیادی کرده و به همین علت زمانیکه شنیدم دچار سانحه تصادف شده ، بی درنگ تصمیم گرفتم تا مبلغ درخواستی را به ایشان برسانم و بلافاصله پول درخواستی را به حساب اعلام شده از سوی فرد تماس گیرنده واریز کردم ؛ چند ساعت پس از واریز پول ، زمانیکه برای جویا شدن از وضعیت جسمانی و انجام اقدامات درمانی از سوی آقا داوود با ایشان تماس گرفتم ، وی در کمال سلامت عنوان داشت که هیچگونه تماسی با بنده نداشته است " .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا  ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " از کلیه شهروندان محترم درخواست می شود که در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی و پیش از هرگونه انتقال پول به حساب افراد ناشناس ، شخصا با افرادی ( دوستان و بستگان ) که تصور می کنند پول را به حساب آنها واریز  می کنند تماس گرفته و از صحت موضوع و درخواست آنها اطمینان پیدا نمایند " .

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی ، در پایان این خبر نیز عنوان داشت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری بویژه در مناطق شمال شهر تهران ، تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .
 
 اخبار حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران