اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات «پشت صحنه» از زبان احسان علیخانی


احسان علیخانی مجری جوان و سرشناس سیما می گوید پشت پرده بهترین جنگی است که برای صدا و سیما کار کرده.

خبرآنلاین: احسان علیخانی مجری جوان و سرشناس سیما می گوید پشت پرده بهترین جنگی است که برای صدا و سیما کار کرده.

احسان علیخانی  درباره جدیدترین کارش برای تلویزیون می گوید:« البته متاسفانه این کار کمی ورزشی جلوه پیدا کرده درحالی که ما یک کار اجتماعی ساختیم.

 چون با 32 چهره ورزشی همدم شدیم ، بار وزنی این ستاره های قهرمان برای همه تداعی می کند که ما یک برنامه ورزشی ساختیم درحالی که حالا با پخش برنامه همه می بینند که ما کمتر وارد زندگی ورزشی این بچه ها شدیم.



گروه ما برای این کار دو مرحله سخت را پشت سر گذاشت یک بار به شهر و منطقه تک به تک این قهرمانان رفتیم تا مستند زندگی شان را بسازیم. از نقده گرفته تا تبریز و قائمشهر رفتیم تا کوچ ایلات و عشایر جنوب کشور. مثلا خالوندی از قهرمانان پارالمپیک از عشایر خوب کشورمان است و ما تا کوچ عشایر هم برای سات این مستند رفتیم. »

 علیخانی در ادامه می گوید:« وقتی مستند ها آماده شد ما از هر یک از قهرمانان خواستیم به انتخاب خودشان 5 نفر را که دوست دارند به برنامه بیاورند. 5 نفری که وقتی مدال را گرفتند و روی سکو ایستاده بودند ، وقتی چشم های شان را بستند ، زحمات آنها جلوی چشم شان آمده بود. از پدر و مادر گرفته تا خانواده ، دوست ، رفیق یا حتی رقیب.

 ما گفتیم 5 نفر و برای انتخاب این مهمانان هم واقعا هیچ شرط و محدوده ای برای بچه ها نگذاشتیم. خودشان هر کسی را که دوست داشتند آوردند. من تقریبا در این برنامه سعی کردم بیشتر مهمانان حرف های شان را بدهند . فکر می کنم خیلی کار خوبی شده. خودم که پشت صحنه را برای اتفاقاتی که در ان افتاده بهترین کارم در این سال ها می دانم .امیدوارم که البته مردم خوب مان هم از این برنامه استقبال کنند.»


علیخانی درباره آیتم پایانی هر بخش هم می گوید:« آیتم پایانی جایی است که من از کادر بیرون می روم و قهرمان هر قسمت مدال هایی را به گردن 5 مهمانش می اندازد. راستش ما از میان 33 قهرمان مدال آور المپیک و پارالمپیک تنها احسان حدادی را نگرفتیم چون او به آمریکا رفته و هنوز برنگشته است. »

پشت صحنه از یکشنبه و ساعت 19:45 دقیقه روی آنتن شبکه 3 رفت. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه و به مدت 32 شب پخش می شود و هر قسمتش اختصاص به یکی از مدال آوران المپیک یا پارالمپیک لندن دارد.



از دیشب و در برنامه تازه احسان علیخانی

مدال آوران و محسن چاوشی در تلویزیون!

برنامه «پشت صحنه» از شب گذشته در حالی روی آنتن رفت که بهداد سلیمی اولین مهمان این برنامه بود. «پشت صحنه» با اجرای احسان علیخانی در 33 قسمت 50 دقیقه ای تولید شده است. علیخانی علاوه بر اجرا، کارگردانی و تهیه کنندگی این برنامه را هم برعهده دارد. این برنامه از چند بخش تشکیل شده که در یکی از قسمت ها مستندی از زندگی قهرمان مهمان تولید شده که با مستندهایی که تا به امروز از این چهره ها دیده ایم کاملا متفاوت است.

جالب اینجاست که گروه تولید این مستندها به زادگاه این قهرمانان، مدرسه ای که در آن درس خوانده اند و حتی همسایه های آنان سر زده اند. این گروه از مشهد تا بندر گناوه و بوشهر و حتی روستاهای دور افتاده برای تهیه و تولید مستندی از زندگی این قهرمانان سفر کرده اند. ویژگی این برنامه تفاوتش با باقی برنامه های ورزشی که پیرامون زندگی افراد تولید شده این است که صرفا یک گپ و گفت ورزشی نیست و قرار نبوده که درباره موضوعات متداول و کلیشه ای با این مدال آوران صحبت شود.

علیخانی برای جذاب کردن برنامه از مهمانانش خواسته که 5 نفر از کسانی را که در زندگی شان تاثیرگذار بودند، دعوت کنند و در آخر آن ورزشکار مدال طلا را به گردن این 5 نمفر بیندازد. اما با توجه به اطلاعاتی که «تماشا» از این برنامه دارد مهمان امشب «پشت صحنه» علی محمد یاری مدال آور رشته پرتاب دیسک در المپیک لندن است.

همچنین باید بدانید که تمامی مدال آوران المپیک لندن در این برنامه حضور پیدا کرده اند و تنها احسان حدادی از این قافله جا ماند که به دلیل سفرش به آمریکا نتوانست روبروی علیخانی بنشیند. در پایان باید گفت تیتراژ پایانی این برنامه را محسن چاوشی و فرزاد فرزین می خوانند.


ویدیو مرتبط :
احسان علیخانی در پشت صحنه ی موسیقی ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتظر پشت‌ صحنه احسان علیخانی باشید


مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما از پخش "ویتامین 3" با ساختاری جدید از 30 شهریور و ضبط برنامه "پشت صحنه" احسان علیخانی در پاییز و سپس پخش آن در زمستان خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما از پخش "ویتامین 3" با ساختاری جدید از 30 شهریور و ضبط برنامه "پشت صحنه" احسان علیخانی در پاییز و سپس پخش آن در زمستان خبر داد.

فضل الله شریعت‌پناهی در نشست تشریح برنامه‌های نیمه دوم سال که در حال حاضر در سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است، از پخش برنامه "ویتامین 3" با ساختاری جدید از 30 شهریور با اجرای سیدعلی ضیاء هر روز از ساعت 6:30 تا 8 صبح خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه "پشت صحنه" احسان علیخانی نیز که این مجری محبوب در آن با چهره‌های مختلف گفتگو می کند در پاییز ضبط شده و پس از پایان ضبط آن، در زمستان پخش می‌شود.

این برنامه که برخلاف رویه معمول احسان علیخانی، برنامه ای زنده نیست و به صورت ضبطی روی آنتن می رود. احسان علیخانی در این برنامه با ورزشکاران و قهرمانان المپیک و پارالمپیک گفتگوی متفاوتی می‌کند.

"ویتامین 3" به تهیه‌کنندگی علی زاهدی و با اجرای سیدعلی ضیاء قبل از ماه رمضان هر صبح روی آنتن می‌رفت که ضیاء اعلام کرده بود مدتی به استراحت نیاز دارد و همین امر باعث قطع موقت برنامه شد.