اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات پرونده تجاوز 4 افغان به یک توریست زن


با اقدام پلیس و دادگستری تهران پرونده تعرض ۴ افغانی به یک توریست زن در فرحزاد به دادگاه رفت.

خبرگزاری مهر: روز شنبه در مسیر کوهستانی مناطق شمال تهران ۴ افغانی غیرمجاز یک زن توریست فرانسوی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

بعد از رهایی این زن خود را به کلانتری رساند و طرح شکایت کرد. عوامل کلانتری بلافاصله با شناسایی متعرضین یک نفر از متهمان را که در یکی از نقاط کوهستانی مخفی شده بود دستگیر و طی یک سلسله عملیات پلیسی سه نفر دیگر از متجاوزین را در مرز افغانستان دستگیر و در نهایت هر چهار نفر متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

در جریان تحقیقات از توریست ۲۳ ساله تبعه فرانسه، مشخص شد وی از کوهنوردان حرفه ای بوده که ۱۴ شهریور امسال از طریق مرز ارمنستان وارد ایران شده بود.

شاکی به ماموران گفت: کوه های ایران را در اینترنت دیده بودم و علاقه زیادی به کوهنوردی در تهران داشتم. در حال کوهنوردی در منطقه فرحزاد بودم که چهار مرد جوان سد راهم شده و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران گفت: این پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد و در دست برررسی است. اینکه آیا تجاوز رخ داده است یا خیر، به نظریه پزشکی قانونی بستگی دارد و دادگاه این موضوع را رسیدگی و حکم قطعی را اعلام می‌کند.


ویدیو مرتبط :
تجاوز به یک زن خارجی توسط 4 تبعه افغان در پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات پرونده تجاوز 4 افغان به زن گردشگر


توریست فرانسوی که مدعی است در ایران توسط چند مرد افغان موردتعرض قرار گرفته، برای مواجهه حضوری با متهمان به دادگاه می‌رود.

روزنامه شرق: توریست فرانسوی که مدعی است در ایران توسط چند مرد افغان موردتعرض قرار گرفته، برای مواجهه حضوری با متهمان به دادگاه می‌رود.

این زن جوان چند ماه قبل درحالی‌که در ارتفاعات تهران در حال گشت‌زنی بود، از سوی چهار مرد افغان ربوده ‌شد و مورد آزار قرار گرفت. این زن با شکایت به پلیس خواستار مجازات متهمان شد.

زن فرانسوی به مأموران گفت: «من به‌عنوان توریست به ایران آمدم. در شمال تهران در حال گشت‌زنی و تفریح بودم که چهار مرد افغان به من نزدیک شدند، آنها مرا ربودند و در جایی مورد آزار قرار دادند، درحالی‌که آنها من را اذیت می‌کردند نفر پنجم رسید و حالا من از متهمان شکایت دارم». با معرفی زن فرانسوی به پزشکی‌ قانونی، تحقیقات مأموران ادامه پیدا کرد.

آنها از طریق سفارت فرانسه در ایران متوجه شدند این زن جوان کوه‌نورد است و روز حادثه هم برای کوه‌نوردی به بلندی‌های تهران رفته ‌بوده است. با اطلاعاتی که این زن به مأموران داد پلیس گروه ویژه‌ای برای دستگیری مردان افغان تشکیل داد و با کارهای اطلاعاتی انجام‌شده یکی از این مردان که هنوز در تهران بود، بازداشت شد.

وقتی او مورد بازجویی قرار گرفت اعلام کرد هم‌وطنانش برای خروج از ایران به سمت مرزهای شرقی رفته‌اند. به این ترتیب چهار مرد افغان در مرز ایران ردیابی و کارآگاهان متوجه شدند یکی از سه مرد از مرز خارج شده است. او زودتر از بقیه فهمیده ‌بود پلیس ایران در تعقیبش است.

سرانجام سه مرد دیگر هنگامی که آخرین اقدامات را برای خروج از ایران انجام می‌دادند شناسایی و دو نفر از آنها بازداشت شدند اما یکی از متهمان موفق به فرار شد. با انتقال مردان متهم به تهران، تحقیقات از آنها و همچنین متهمی که در پایتخت بازداشت شده‌ بود آغاز شد.

به‌جز متهمی که در تهران بازداشت شده‌ بود، دو متهم دیگر قبول کردند با زن فرانسوی رابطه داشتند آنها گفتند: «ما قبول داریم که با هم رابطه داشته‌ایم و حتی دو نفری که فرار کردند با این زن رابطه داشته‌اند اما او خودش به این رابطه راضی بود و ما به این زن تجاوز نکرده‌ایم».

متهم دیگر پرونده، داشتن هرگونه رابطه را انکار کرد و گفت وقتی متوجه شد دوستانش با زن فرانسوی رابطه برقرار کرده‌اند، سعی کرد به این زن کمک کند. این گفته‌ها از سوی شاکی فرانسوی هم موردتأیید قرار گرفت، او گفت: من در حال گردش بودم که چهار مرد افغان من را به چادری بردند و در آنجا من را  مورد تجاوز قرار دادند، نتوانستم در برابرشان مقاومت کنم اما یک نفر از این مردان افغان به من کمک کرد، او همان مردی است که در تهران بازداشت شد.

این مرد نفر پنجمی بود که به چادر رسید آن زمان چهار مرد دیگر به من تجاوز کرده ‌بودند این مرد وقتی وارد چادر شد و من را در آن وضعیت دید خیلی ناراحت شد، با چهار مرد دیگر دعوا کرد آنها را کتک زد و بعد هم به من کمک کرد که خودم را به خیابان اصلی برسانم و به محل اقامتم برگردم، من از او شکایتی ندارم اما چهار مرد دیگر به من تجاوز کردند.

با توجه به مطرح‌شدن اتهام تجاوز پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده‌ و زن فرانسوی به همراه یکی از مسئولان سفارت در این شعبه حاضر شد و یک‌ بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و خواستار مجازات متهمان شد اما یک‌ بار دیگر اعلام کرد نسبت به متهم پنجم شکایتی ندارد و اعلام رضایت می‌کند.

وقتی سه متهم در جایگاه حاضر شدند، جوانی که از زن فرانسوی رضایت گرفته‌ بود گفت: من ندیدم هم‌وطنانم به این زن تجاوز کنند زمانی که رسیدم از چهره وحشت‌زده این زن فهمیدم اتفاق بدی برایش افتاده‌ است. بلافاصله با دوستانم درگیر شدم و به زن جوان کمک کردم از آنجا برود. این در حالی بود که دو متهم قبول کردند با زن فرانسوی رابطه داشتند اما نپذیرفتند به‌زور این کار را کرده‌اند.

بنابراین قضات رسیدگی‌کننده به این پرونده تصمیم گرفتند متهمان را با شاکی مواجه کنند و به‌این‌ترتیب، متهمان به‌زودی مقابل شاکی خود قرار خواهند گرفت.

قاضی ممسن افتخاری، سرپرست مجتمع کیفری شماره یک استان تهران، روز گذشته در این خصوص به خبرگزاری «تسنیم» گفت: این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است و هنوز منتهی به صدور قرار نشده است.