اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات نحوه عضویت در ایمیل "چاپار"


به دنبال ارسال نامه‌ وزیر ارتباطات به دستگاههای اجرایی برای ممنوعیت استفاده از ایمیلهای عمومی با میزبانی خارجی، سرویس دهندگان ایمیل داخلی برای سرویس دهی به کاربران اعلام آمادگی کردند که Chmail به عنوان یکی از این ایمیلهای داخلی معرفی می شود.

خبرگزاری مهر: به دنبال ارسال نامه‌ وزیر ارتباطات به دستگاههای اجرایی برای ممنوعیت استفاده از ایمیلهای عمومی با میزبانی خارجی، سرویس دهندگان ایمیل داخلی برای سرویس دهی به کاربران اعلام آمادگی کردند که Chmail به عنوان یکی از این ایمیلهای داخلی معرفی می شود.

پدیده پست الکترونیک (ایمیل یا رایانامه) که برای ارتقا و ایجاد بهره‌وری در زندگی انسان بوجود آمده براساس تحقیقات منتشرشده در رده تکنولوژی‌هایی قرار می گیرد که مسبب‌ تغییر و تحولات اجتماعی شده‌اند؛ براین اساس در ایران نیز با گذشت زمان و افزایش ارتباطات دجیتال و نیازمندی به ارتباطات به شدت نیازمندی به سرویس هایی زیرساختی از این جنس گسترش یافته است.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابلاغ نامه ای به دستگاههای اجرایی، رئیس کل بانک مرکزی و اپراتورهای ارتباطی ممنوعیت استفاده از ایمیل های عمومی با میزبانی خارجی از جملهYahoo ،Gmail ،Hotmail و MSN در مراودات خدماتی و بانکی و به دلیل توجه به مباحث امنیتی هشدار داد که در این زمینه شورایعالی اطلاع رسانی "پست‌الکترونیک چاپار" را با میزبانی در مراکز داده امن داخلی آماده سرویس‌دهی به کاربران اعلام کرد.

نگاهی به Chmail یا سرویس پست الکترونیک چاپار

سرویس پست الکترونیک چاپار یکی از محصولات مجموعه سرویسهای چاپار است که تحت نام chmail  در بین عموم مردم شناخته می‌شود؛ شورایعالی اطلاع رسانی این سرویس را جزء اولین سرویسهایی معرفی می کند که نشان از حضور ایرانیان در حوزه سرویسهای برخط مبتنی بر ساختارهای متن باز است.

این سیستم در ذات مبتنی بر 15 زبان در بیش از 25 زیرسیستم درحال گسترش است و در مراکز داده داخلی به سرویس دهی مشغول است و به صورت شبانه روزی نیز کاربران خود را پشتیبانی کرده و گسترش می باید.

Chmail اولین و تنها سرویس ایمیل ایرانی است که دارای مشخصات خط و زبان فارسی است و از مهمترین شاخص های آن می توان به ساختار ساده ثبت نام بدون هیچ گونه مدارک شناسایی، استفاده از خط و زبان فارسی در تمام بخشها، ساختار بازیابی ایمن کلمه عبور مبتنی بر روش های مختلف، سیستم آرشیوینگ مبتنی بر درخواست کاربر و رمزنگاری اطلاعات در خصوص اطلاعات مهم که امکان شنود در آن وجود دارد اشاره کرد.

تایید موافقتنامه ای برای استفاده از Chmail

کاربر برای ثبت نام در این پست الکترونیکی باید در وهله نخست موافقتنامه حقوقی این سرویس را مطالعه کرده و شرایط آن را بپذیرد.

سرویس چاپار براساس زبان فارسی است و موافقتنامه آن هم به زبان مذکور ارائه شده است. براساس این موافقتنامه کاربر تایید می کند که هر توقف دائمی و یا موقت سرویس و نوآوری در آن براساس صلاحدید چاپار بوده و می تواند بدون اطلاع قبلی به کاربر صورت پذیرد؛ همچنین کاربر تصدیق می کند که چاپار براساس صلاحدید و یا تخلف وی از شرایط موافقتنامه، اجازه خواهد داشت که از دسترسی کاربر به حساب کاربری و نیز استفاده از سرویس جلوگیری کند.

چاپار همچنین می تواند براساس صلاحدید خود می تواند بر میزان حجم ارسال و دریافت های کاربر (مانند میزان حجم بارگذاری فایل و...) و نیز بر میزان فضای ذخیره سازی (مانند میزان حجم صندوق ارسال و دریافت و...) اعمال تغییر کند تا سرویس مناسبی را به کاربرانش ارائه دهد.

در این موافقتنامه کاربر تایید می کند که از حساب کاربری و محتویات سرویس یا سرویس های مورد استفاده خود پشتیبان تهیه می کند و درصورت بروز هرگونه مشکل، چاپار هیچگونه مسئولیتی در برابر از بین رفتن اطلاعات وی نیز بازیابی آنها، نخواهد داشت.

در زمینه امنیت حساب کاربری و گذر واژه های کاربر نیز براساس این موافقتنامه، کاربر تصدیق می کند که برای همه فعالیتهایی که تحت عنوان حساب کاربری رخ می دهد، در برابر چاپار مسئول است.

دریافت نامه الکترونیکی به صورت پیامک

امکان دریافت ایمیل به صورت پیام کوتاه موبایل یکی از مزایای سرویس چاپار است که هزینه این سرویس بر پایه‌ تعرفه موبایل و بر روی قبوض تلفن همراه مشترکان سیم کارت دائمی محاسبه خواهد شد. همچنین محاسبه بر اساس تعداد کاراکترهای فرستاده شده و به ازای هر 200 کاراکتر، 50 تومان انجام می‌گیرد.

در حال حاضر این سرویس تنها برای دارندگان خطوط دائمی شرکت همراه اول قابل استفاده است و به زودی برای اپراتورهای دیگر نیز ارایه می‌شود؛ چنانچه تاخیر در ارسال پیامک مشاهده شود از طرف اپراتور است و مجموعه سرویس های چاپار دخالتی در تاخیر پیامک ندارد.

سرویس پست الکترونیکی چاپار رایگان بوده و همچنین دارای ظرفیت اولیه یک گیگابایت حافظه است و این نرم افزار مدیریت پست الکترونیک ایرانی با طراحی بومی مبتنی بر نیازهای کشور و ویراستیار خط و زبان فارسی براساس ماژول رمزنگاری مبتنی بر PGP نوشته شده است.

قابلیت رمزگذاری کل رایانامه (متن و همچنین ضمیمه ها) طبق درخواست کاربر در صورت وجود کلید عمومی برای حساب کاربری فرستنده، قابلیت امضای دیجیتال بر روی کل رایانامه ( متن و همچنین ضمیمه ها) طبق درخواست کاربردرصورت وجود کلید اختصاصی برای حساب کاربری فرستنده، قابلیت ذخیره سازی رایانامه تولید شده در پوشه پیش نویس ها قبل از ارسال، قابلیت پاسخ گویی به رایانامه های دریافتی به فرستنده اصلی، قابلیت پاسخگویی به تمامی فرستنده های رایانامه دریافتی و قابلیت ارسال مجدد رایانامه دریافتی به دیگری از دیگر قابلیتهای این پست الکترونیک است.

علاقمندان به استفاده از ایمیل چاپار باید به آدرس www.chmail.ir مراجعه کنند.     


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت ایمیل در چاپار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات توزیع كارت كنكور 91 اعلام شد/نحوه رفع نقص كارت كنكور



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نحوه رفع نقص كارت كنكور

جزییات توزیع كارت كنكور 91 اعلام شد: آغاز توزیع كارت كنكوریها از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات توزیع و رفع نقص كارت ورود به جلسه كنكور 91، گفت: توزیع كارت ورود به جلسه آزمون از فردا یكشنبه 4 تیر آغاز می‌شود.

حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا:  با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 91 از روز یكشنبه چهارم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: توزیع كارت‌های‌ شركت در‌ آزمون‌ كلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان‌های‌ خارجی‌ تا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان باید با وارد كردن اطلاعات مندرج بر روی كارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كدرهگیری و شماره شناسنامه یك نسخه پرینت از كارت شركت در آزمون تهیه كنند.

 

وی با بیان اینكه داوطلبانی كه در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شركت در كنكور شده‌اند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم وسوم خود اقدام كنند، اظهاركرد: برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و همچنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

توكلی افزود: چنانچه هر یك از داوطلبان موفق به پرینت كارت شركت در آزمون نشوند و یا اطلاعات كارت اعتباری را در اختیار ندارند، باید با همراه داشتن كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصاً از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه91 از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه كنند.

 

نحوه رفع نقص كارت كنكور91

وی در خصوص نحوه رفع نقص كارت ورود به جلسه آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام خانوادگی و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم ، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان كارت شركت در آزمون مشاهده كنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذكور با مراجعه به سایت سازمان سنجش حداكثر تا 10 تیر ماه اقدام كنند.

 

وی افزود: البته داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1384 به بعد است، چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود هستند، با توجه به اینكه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت كرده‌اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: همچنین داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن هستند و در یكی از رشته‌های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ كرده‌اند و یا به یكی از رشته‌های مذكور تغییر می‌دهند، باید كد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سازمان سنجش دریافت كنند و آن را در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود اقدام كنند.

 

وی با اشاره به نحوه اصلاح مواردی چون جنس، دین ، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار در صورت مغایرت در كارت شركت در آزمون، تصریح كرد: داوطلبان می‌توانند برای اصلاح از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه با به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

 

وی افزود: همچنین چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و . . . است باید در مهلت مذكور با به همراه داشتن 2 قطعه عكس 4*3 ، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه كنند و موضوع را پیگیری كنند تا مشكل رفع شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان‌های برگزاری كنكور هر یك از گروه‌های آزمایشی پنجگانه، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنج شنبه هشتم تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح و گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر روز جمعه 9نهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه 10 تیر ماه در 346 شهرستان و بخش مختلف برگزار می‌شود.

 

حوزه‌های رفع نقص كارت كنكور در تهران

نشانی‌ محل رفع نقص كارت شركت در آزمون برای‌ داوطلبان‌ گروههای‌آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان های‌ خارجی‌سال 1391 كه‌ شهرستان محل برگزاری آزمون و رفع نقص كارت ورودی شهرستان تهران می‌باشد.

 

حوزه خواهران

مركز آموزش‌های نیمه‌حضوری و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی

كلیه متولدین سال 1361 و سال‌های قبل از آن، صبح دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال‌های 1363، 1362، 1364، 1366، 1365 و 1367، عصر دوشنبه پنج تیر ماه

كلیه متولدین سال‌های 1368، 1369 و 1370، صبح سه‌شنبه 6 تیر

كلیه متولدین سال‌ 1371 صبح سه‌شنبه ششم تیر

دانشگاه تربیت معلم تهران

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س) صبح دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (ش) تا (ی) عصر دوشنبه

كلیه متولدین سال 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س) صبح سه‌شنبه 6 تیر

كلیه متولدین سال 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام‌خانوادگی (ش) تا (ی) عصر سه‌شنبه ششم تیر

 

حوزه برادران

دانشگاه صنعتی امیركبیر

كلیه متولدین سال 1361 و سال‌های قبل از آن صبح دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال‌های 1362، 1363، 1364،‌1366، 1365 و 1367 عصر دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال‌های 1369، 1368 و 1370 صبح سه‌شنبه ششم تیر

كلیه متولدین سال 1371 عصر سه‌شنبه ششم تیر

دانشگاه علم و صنعت ایران

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س)، صبح دوشنبه پنجم تیرماه

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (ش) تا (ی) عصر دوشنبه پنجم تیر

كلیه متولدین سال‌های 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س) صبح سه‌شنبه ششم تیر

كلیه متولدین سال 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام خانوادگی (ش) تا (ی) عصر سه‌شنبه ششم تیر

 

آدرس حوزه‌های رفع نقص كارت كنكور

مركز آموزش‌های نیمه حضوری و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی: تهران،خیابان كارگر جنوبی، پایین‌تر از چهارراه لشگر، جنب پمپ بنزین، مركز آموزش‌های نیمه‌حضوری و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی.

دانشگاه تربیت معلم تهران: خیابان شهید مفتح، نرسیده به خیابان انقلاب شماره 49

دانشگاه صنعتی امیركبیر: خیابان حافظ، مقابل خیابان سمیه

دانشگاه علم و صنعت ایران: میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه علم و صنعت ایران/ایسنا