اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات نامه محمدرضا عارف به ضرغامی


محمدرضا عارف در نامه‌ای به رییس سازمان صدا وسیما از تلاش رسانه ملی برای خلق حماسه سیاسی تشکر کرد و گفت: با گشوده شدن فصل جدیدی از همدلی و همکاری در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش همگرایی‌ها و کاهش واگرایی‌ها تعیین کننده خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا عارف در نامه‌ای به رییس سازمان صدا وسیما از تلاش رسانه ملی برای خلق حماسه سیاسی تشکر کرد و گفت: با گشوده شدن فصل جدیدی از همدلی و همکاری در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش همگرایی‌ها و کاهش واگرایی‌ها تعیین کننده خواهد بود.

متن نامه عارف به عزت‌الله ضرغامی به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای مهندس عزت‌الله ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با اهداء سلام و درود

اینک که به لطف یگانه متعال و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور فهیمانه و پرشور و شعور ملت شریف و عزیز ایران، حماسه سیاسی به بهترین شکل ممکن محقق شد، بر خود لازم می‌دانم که صمیمانه از تلاش‌های شبانه روزی جنابعالی، کلیه مدیران، کارمندان، تهیه کنندگان، گزارشگران، فیلم برداران و سایر عوامل دست‌اندرکار در رسانه ملی که به حق در خلق این حماسه نقش تعیین کننده و بی بدیلی ایفا نمودند، قدردانی و تشکر نمایم.

پوشش مناسب و نسبتاً عادلانه اخبار کلیه نامزدهای محترم، چه در برنامه‌های برنامه‌ریزی شده نظیر مناظرات، گفتگوهای خبری و برنامه‌های شبکه‌های مختلف و چه در پوشش اخبار سفرهای نامزدهای محترم در این دوره از انتخابات می‌تواند برگ زرینی در کارنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باشد.

در اینجا باید به طور خاص از تغییر روند انجام مناظرات که به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از نظرات و برنامه‌های نامزدهای محترم، انجام گرفت، تشکر نمایم. یقین دارم که با گشوده شدن فصل جدیدی از همدلی و همکاری در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش همگرایی‌ها و کاهش واگرایی‌ها بسیار تعیین کننده خواهد بود که نوع عملکرد صدا و سیما در مدت برگزاری انتخابات نشاندهنده این ظرفیت رسانه ملی است.

در پایان باید یکبار دیگر از جنابعالی و کلیه همکاران و عزیزان زحمتکش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایجاد هماهنگی کامل در ایام انتخابات تشکر و از ایجاد هرگونه زحمت عذرخواهی نمایم.»


ویدیو مرتبط :
تحریم مناظره توسط محمدرضا عارف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ضرغامی به نامه‌ محمدرضا عارف


رییس سازمان صداوسیما با ارسال نامه‌ای به عارف از مراتب قدرشناسی و جامع‌نگری وی درخصوص عملکرد رسانه ملی تشکر کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان صداوسیما با ارسال نامه‌ای به عارف از مراتب قدرشناسی و جامع‌نگری وی درخصوص عملکرد رسانه ملی تشکر کرد.

 سید عزت‌ الله ضرغامی در این نامه ضمن قدردانی از نامه محبت آمیز عارف درخصوص تقدیر از رسانه ملی اعلام کرد: نامه محبت آمیز شما که حاکی از قدر شناسی وجامع نگری است، موجب خوشحالی اینجانب و همه خدمتگزاران نظام در رسانه ملی شد. متقابلا رضایت همکاران در ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما از تعامل بسیار اخلاقی وصمیمانه جنابعالی با آنان را خدمت شما اعلام می‌کنم.

روابط عمومی صداوسیما گزارش داد، ضرغامی با قدردانی از رفتار صادقانه عارف در مناظره‌های تلویزیونی تاکید کرد: چه خوب می‌شد اگر همه جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی در عین حفظ مواضع فردی و گروهی، جانب انصاف را روا می‌داشتند و نسبت به آنچه پیرامون آنان می‌گذرد واقع بینانه برخورد کرده و نقاط قوت و ضعف رقیب را صادقانه در بستری از تقوای الهی ارزیابی و قضاوت می‌کردند.

ضرغامی در پایان آورده است: رفتار جنابعالی در طول این مدت الگوی خوبی برای تحقق این آرزوست.

نامه عارف به ضرغامی

محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری که در روزهای پایانی از شرکت در رای‌گیری انصراف داد، در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به لطف یگانه متعال و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد، نوشت:

«اینک که به لطف یگانه متعال و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور فهیمانه و پرشور و شعور ملت شریف و عزیز ایران، حماسه سیاسی به بهترین شکل ممکن محقق شد، بر خود لازم می‌دانم که صمیمانه از تلاش‌های شبانه‌روزی جنابعالی، کلیه مدیران، کارمندان، تهیه‌کنندگان، گزارشگران، فیلم برداران و سایر عوامل دست‌اندرکار در رسانه ملی که به حق در خلق این حماسه نقش تعیین‌کننده و بی‌بدیلی ایفا نمودند، قدردانی و تشکر کنم.»

روابط عمومی کل سازمان صداوسیما گزارش داد، وی با اشاره به پوشش مناسب و عادلانه اخبار از سوی رسانه ملی نوشت:

«پوشش مناسب اخبار کلیه نامزدهای محترم، چه در برنامه‌های برنامه‌ریزی شده نظیر مناظرات، گفتگوهای خبری و برنامه‌های شبکه‌های مختلف و چه در پوشش اخبار سفرهای نامزدهای محترم در این دوره از انتخابات می‌تواند برگ زرینی در کارنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باشد.»

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به ایفای نقش ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش همگرایی‌ها و کاهش واگرایی‌ها آورده است:

«در اینجا باید به طور خاص از تغییر روند انجام مناظرات که به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از نظرات و برنامه‌های نامزدهای محترم، انجام گرفت، تشکر نمایم. یقین دارم که با گشوده شدن فصل جدیدی از همدلی و همکاری در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش همگرایی‌ها و کاهش واگرایی‌ها بسیار تعیین کننده خواهد بود که نوع عملکرد صدا و سیما در مدت برگزاری انتخابات نشاندهنده این ظرفیت رسانه ملی است.»

عارف در پایان نامه خود ضمن قدردانی از رییس و کلیه عوامل رسانه ملی می‌نویسد:

«در پایان باید یک بار دیگر از جنابعالی و کلیه همکاران و عزیزان زحمتکش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایجاد هماهنگی کامل در ایام انتخابات تشکر و از ایجاد هرگونه زحمت عذرخواهی کنم.»