اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات معافیت‌ مالیاتی صاحب خانه‌ ها


رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه املاک مسکونی تا ۱۵۰ متر معاف از مالیات هستند، جزئیات معافیت‌های مالیاتی املاک در تهران را تشریح کرد. خبرگزاری مهر: رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه املاک مسکونی تا ۱۵۰ متر معاف از مالیات هستند، جزئیات معافیت‌های مالیاتی املاک در تهران را تشریح کرد.


حسین بنی صفار‌ با بیان اینکه در تهران مالکان املاک مسکونی اجاری تا ۱۵۰ متر معاف از مالیات هستند، گفت: با این حال همه مالکان باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند تا بتوانند از این معافیت استفاده کنند.
 
این مقام مسئول افزود: از نظر سازمان امور مالیاتی همه موجرها مشمول مالیات نیستند، اما همه ‌آنها موظفند برای استفاده از معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه مالکان باید تا آخر تیر اظهارنامه های خود را ارائه می‌دادند و اگر مالکی تا کنون این کار را نکرده می تواند همچنان با مراجعه به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه خود را ارائه دهد، تصریح کرد: اگر این کار انجام نشود ما پرونده ها را رسیدگی و حتماً مالیات را مطالبه خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر اینکه از نظر این سازمان املاکی که در اختیار غیرمالک است اعم از مسکونی و تجاری اجاره ای تلقی می شود، تصریح کرد: البته املاکی که به بخش تجاری و اداری به اجاره داده شده اند شامل معافیت مالیاتی نیستند.
 
بنی صفار با اعلام اینکه اگر مستاجر شخصیت حقوقی یا مشمولان بند الف و یا ادارات باشد در پرداخت مالیات به صورت علی الحساب مالیات اجاره را محاسبه و آن را از مبلغ اجاره کم کرده و به نظام مالیاتی خواهند پرداخت، تبیین کرد: اما خود موجر در پایان سال تکلیف دارد که اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهد.
 
بنی صفار در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی تا کنون اظهارنامه مالیاتی را نداده می تواند خارج از موعد اظهارنامه را ارائه دهد.


ویدیو مرتبط :
اعلام معافیت های مالیاتی حقوق بگیران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش نشان‌ها به داد صاحب‌خانه رسیدند!



 

آتش نشان‌ها به داد صاحب‌خانه رسیدند!

 

برنا: یک منبع موثق با نقل داستانی که چند روز پیش به وقوع پیوسته، علاقه وافر فوتبالیست ها به حضور در میهمانی های شبانه و البته ولخرجی های آنچنانی را تایید کرد.

 

داستان از این قرار است که چند روز پیش صاحب خانه ای که ملک مسکونی اش را برای انجام میهمانی ها اجاره می دهد، خانه اش را برای یک شب به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان در اختیار فوتبالیستی مشهور قرار می دهد و البته از این کار به شدت پشیمان می شود!

ظاهراً میهمانان حاضر در این پارتی شبانه با بازگذاشتن شیر آب، باعث مشکلات آب و فاضلابی در این خانه می شوند و اوضاع آنقدر وخیم می شود که ماموران آتش نشانی با حضور در محل حادثه غائله را ختم به خیر می کنند.

لازم به یادآوری است که میهمانی‌ای که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم، هیچ ارتباطی به میهمانی ای که در آن چند فوتبالیست و مربی دستگیر شدند، ندارد.../برنا