اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات متلاشی شدن 15 شبکه هرمی


5 سر شاخه اصلی شرکتهای هرمی در عملیات سحرگاهی کارآگاهان پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.

مهر: 5 سر شاخه اصلی شرکتهای هرمی در عملیات سحرگاهی کارآگاهان پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.

 چندی قبل ماموران پلیس آگاهی در جریان فعالیت گسترده تعدادی از سرشاخه های شبکه هرمی گلدکوئست در اینترنت قرار گرفتند. بررسی ماموران نشان داد پس از عملیات های گسترده برعلیه سرشاخه های شرکت های هرمی در تهران این بار آنها فعالیتهای خود را به شهر های دیگر منتقل کرده اند.

آغاز تحقیقات نامحسوس

با ردیابی های تخصصی مشخص شد، تعدادی از سرشاخه های شرکتهای هرمی در اصفهان فعالیت مخفیانه ای را آغاز کرده و پس از جذب و اغفال طعمه های خود در استانهای دیگر از طریق اینترنت آنها را به این شهر می کشانند.

ماموران پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) پس از سه ماه کارهای اطلاعاتی سرانجام 15 دفتر سرشاخه های شرکتهای هرمی را در اصفهان شناسایی کرده و آنها را زیر نظر گرفتند.

سرانجام با تکمیل فاز تحقیقات اطلاعاتی ماموران اواخر هفته گذشته در عملیاتی سحرگاهی و همزمان سراغ سرشاخه های این شرکت در 15 منطقه اصفهان رفته و آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین حسین زاده - رییس پلیس آگاهی استان اصفهان – در تشریح این عملیات به خبرنگار مهر گفت: این عملیات که به طور همزمان اجرا شد ضربه محکمی به شرکت گلدکوئست وارد کرد.

 ماموران پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در این عملیات ها 115 نفر را دستگیر کردند که 25 نفر آنها از سرشاخه ها و اعضای اصلی شرکتهای هرمی بودند.

آرزوی ویلا در جزیره نخل

وی افزود: پس از تحقیقات از دستگیرشدگان مشخص شد 90 درصد آنها بومی استان نبوده و از استانهای بوشهر، بندرعباس،خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و... به اصفهان آماده بودند. میانگین سنی متهمان 25 سال و سطح سواد آنها سیکل تا فوق دیپلم است.

سرشاخه ها آنها در اینترنت فریب داده و به بهانه سود کلان به دفاتر خود در اصفهان کشانده بودند. در جیب اغلب دستگیر شدند فهرستی از آرزوهایشان وجود داشت. یکی از زیرشاخه ها در فهرست خود آرزو کرده بود که یک ویلای 600 متری در جزیره نخل امارات داشته باشد.همچنین مغازه ای 150 میلیونی برای برادرش و یک خودروی گرانقیمت برای پدرش بخرد. در حالی که پدر او توانایی رانندگی ندارد.

سرهنگ حسین زاده ادامه داد: سر شاخه ها در هر آپارتمان بین 15 تا 30 نفر را نگهداری کرده و از هر کدام از آنها بین دو تا 10 میلیون تومان گرفته بودند. سر آفیس ها همچنین لباس شیک و خودروهای گرانقیمت داشته و ادعا می کردند با سرمایه گذاری در گلدکوئست به اینجا رسیده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تاکید کرد: اغلب سرشاخه ها پیش از این نیز به اتهام فعالیت در شرکتهای هرمی دستگیر شده اما پس از آزادی با قرار وثیقه دوباره فعالیت خود را از سر گرفته بودند.

حسابهای سر شاخه ها با دستور قضایی مسدود شده و در حال بررسی و شناسایی حسابهای آنها در خارج از کشور هستیم. پس از توجیه زیر شاخه ها و اطلاع آنها درباره نحوه کلاهبرداری سرآفیس ها ، شاهد شکایت آنها از بالا دستی های خود بودیم.


ویدیو مرتبط :
15: سرمایه گذاری در شرکت های هرمی ، هدر دادن دارایی های

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبکه بزرگ هرمی گاما متلاشی شد


در بررسیها مشخص شد گرداننده اصلی این گروه به همراه گرداننده سایت شرکت با اعضای شرکت گاما در انگلیس در ارتباط بوده و با عملیات متقلبانه و تبلیغات کذب در محیط های دانشگاهی و خانوادگی عضو می گرفتند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان جزئیات عملیات بزرگ انهدام شبکه بزرگ هرمی گاما و دستگیری سرشاخه های اصلی این گروه را تشریح کرد.

سرهنگ حسین حسین زاده گفت: از ماهها قبل تحقیقات در خصوص فعالیت شرکت هرمی گاما از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز و مشخص شد اعضای این شبکه در استانهای اصفهان و تهران فعالیت داشته و فعالیت آنها مخرب در نظم اقتصادی کشور می باشد.

وی افزود: امروز در عملیات همزمانی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و هماهنگی قضائی در تهران و اصفهان سرشبکه ها و موسس اصلی این شرکت دستگیر و دیگر این شرکت هرمی وجود خارجی ندارد.
 
سرهنگ حسین زاده ادامه داد: در بررسیها مشخص شد گرداننده اصلی این گروه به همراه گرداننده سایت شرکت با اعضای شرکت گاما در انگلیس در ارتباط بوده و با عملیات متقلبانه و تبلیغات کذب در محیط های دانشگاهی و خانوادگی عضو می گرفتند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تاکید کرد: اعضای اصلی این شبکه پولهای دریافتی را به صورت نقدینگی مخفی مانند دلار، طلا، املاک و خودروهای گران قیمت نگهداری می کردند که تعداد زیادی خودروی گران قیمت از جمله حامر، بنز، بی ام و و لکسوس از آنها توقیف شد.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از ورود به سایت این شرکت مشخص شد حدود 83 هزار نفر در ایران عضو این شرکت هرمی شده که 25 نفر از اعضای رده دوم آن شناسایی و دستگیر شدند. همچنین بررسیها نشان داد، سرشاخه های این شرکت حدود 30 میلیارد تومان از زیرشاخه ها دریافت کرده بودند که با عملیات گسترده امروز دیگر فعالیت این شرکت برای همیشه پایان یافت.
 
سرهنگ حسین زاده در این خصوص هشدار داد: شهروندان از هر گونه فعالیت در شرکتهای هرمی پرهیز کرده و فریب این شرکتها را که در قالب هاست و دامین تورهای زیارتی و سیاحتی فعالیت می کنند، نخورند. مطالعات صورت گرفته نشان می دهد تنها 2 درصد از اعضای شرکتهای هرمی سود می‌برند و منابع مالی 98 درصد دیگر در اختیار این 2 درصد قرار می گیرد.

وی افزود: تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات استان اصفهان ادامه دارد که به زودی جزئیات تازه ای از فعالیت اعضای این شرکت اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین افرادی که در این زمینه شکایتی دارند، می توانند با شماره 2184334-0311 تماس گرفته و یا به پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه کنند.