اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات طرح کارت منزلت ویژه تهرانی ها


طرح کارت منزلت ویژه شهروندان برای ارایه تخفیف 90 درصدی کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای 65 سال سن و بیشتر باشد.

خبرگزاری ایسنا: طرح کارت منزلت ویژه شهروندان برای ارایه تخفیف 90 درصدی کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای 65 سال سن و بیشتر باشد.

معصومه سادات عمارتی - رییس فرهنگ‌سرای امید - به عنوان نهاد متولی صدور کارت منزلت شهروندان با بیان اینکه کارت منزلت صادر شده از طریق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با کارت منزلت بازنشستگان کشوری متفاوت است، اظهار کرد: کارت منزلت بازنشستگی کشوری ویژه بازنشستگان کشوری است که شرط سنی ندارد، در حالی‌که کارت منزلت صادر شده از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیازمند احراز شرط سنی است و تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که 65 دارای سال سن و بیشتر باشند. بنابراین تمامی متولدین سال 1328 و به قبل می‌توانند به منظور دریافت این نوع کارت منزلت برای بهره‌مندی از تخفیف 90 درصدی کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس و نیز سایر خدمات آموزشی و رفاهی در نظر گرفته شده اقدام کند.

وی در مورد چگونگی مراجعه تمامی افراد با 65 سال سن و به بالا برای دریافت کارت منزلت، توضیح داد: این افراد با مراجعه به دفاتر پست منطقه خود و با تکمیل فرم ارائه شده به آن‌ها ثبت نام خود را انجام داده و پس از آن فرم تکمیلی از طریق دفاتر پستی مربوطه به ترتیب تاریخ فرهنگسرای امید شهرداری تهران واقع در منطقه 13 ارسال می‌شود. این در حالی است که در نهایت کارت منزلت صادر شده به ترتیب تاریخ از طریق دفاتر پستی به درب منازل افراد ارسال خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای امید که متولی طرح صدور کارت منزلت از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شده، ادامه داد: شهروندان حائز شرایط می‌توانند از این نوع کارت منزلت که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صادر می‌شود به منظور استفاده از خدمات مترو و اتوبوس طبق ضوابط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و از خدمات ورزشی طبق ضوابط سازمان ورزش شهرداری تهران استفاده کنند.

به گفته عمارتی تا پایان مرحله صدور و ارسال کارت منزلت چه در هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام و چه هنگام ارسال کارت به درب منزل حضور سالمند ضروری نیست و به دلیل ملاحظه شرایط سالمندان، آشنایان وی می‌توانند مراحل ثبت‌نام را به نیابت انجام دهند، اما در زمان تحویل کارت الکترونیک مدت‌دار مترو یا اتوبوس در اتاق شماره 13 ایستگاه مترو امام خمینی(ره) مراجعه حضوری خود سالمند ضروری است.

وی افزود: این در حالیست که برای دریافت کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس، افراد دارای کارت منزلت به منظور بهره‌مندی از تخفیف 90 درصدی با مراجعه به سایت با آدرس www.ezpay.ir ثبت نام کرده و کارت‌های مدت دار الکترونیک‌شان صادر می‌شود. پس از آن نیز افراد با مراجعه به اتاق 13 ایستگاه مترو امام خمینی (ره) می‌توانند برای دریافت کارت الکترونیک خود اقدام کنند.

رییس فرهنگ‌سرای امید، خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام کارت منزلت که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صادر می‌شود، حین مراجعه افراد به دفاتر پستی در دست داشتن یک قطعه عکس سه در چهار و کارت ملی ضروری است.


ویدیو مرتبط :
‫جزییات تکان دهنده از جدا کردن سر زن و مرد تهرانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات طرح کارت اعتباری انرژی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,طرح کارت اعتباری انرژی

 

 اخبار اقتصادی - جزییات طرح کارت اعتباری انرژی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران به نمایندگی از مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت جزییات طرح کارت اعتباری انرژی را اعلام کرد.

دکتر شهریار عامری که در سمینار هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح بازار انرژی به جای مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت حضور یافته بود، درباره‌ی چگونگی کارکرد کارت انرژی اظهار کرد: کارت انرژی سهمیه‌ای را که در حال حاضر در اختیار اتومبیل‌هاست به خانوار یا افراد انتقال می‌دهد.

وی با بیان این‌که این کارت ارزش مالی نخواهد داشت، گفت: با توجه به مصرف هر شخص اعتبار در کارت وی ریخته می‌شود تا هزینه‌ها را پرداخت کند که این کار ما را به قانون هدفمندی یارانه‌ها نزدیک می‌کند.

عامری خاطر نشان کرد: مشکلی که از 4-5 سال گذشته داریم مبالغی که به عنوان پول نقد در جامعه تزریق می‌شود و تورم‌زاست که این کارت این مشکل را حل می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: مبالغی که در سال‌های اول مردم برای بنزین، گازوئیل و برق پرداخت کردند 26 هزار میلیارد تومان بود، اما همان سال دولت حدود 42 هزار میلیارد تومان به مردم یارانه داده است. در عین حال دولت نمی‌تواند قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا نکند و اصل موضوع قانون این است که قیمت‌های انرژی تا پایان برنامه پنجم باید آزاد شود و ما می‌دانیم که این اتفاق نمی‌افتد اما به هرحال باید از یک جا شروع کنیم.

وی با بیان این‌که با استفاده از کارت اعتباری انرژی می‌توان قبوض برق، آب، گاز، بنزین و گازوئیل را پرداخت کرد، گفت: این کارت به هیچ عنوان نباید قابلیت نقد‌شدن داشته باشد، اما می‌توان اعتبار را به کارت‌های دیگر منتقل کرد.

عامری با بیان این‌که قیمت این کارت ثابت نیست، گفت: برای مثال اگر کسی در جایی شش سر عائله دارد براساس آنها اعتباری در کارت‌اش ریخته شود اما می‌تواند مقداری را که لازم ندارد به حساب‌های دیگر بریزد بنابراین این کارت به افرادی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند امتیاز می‌دهد که مابقی آن را تبدیل به پول کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که منظور از این کارت کوپن‌سازی نیست، اظهار کرد: این کارت کوپن‌ نیست و قرار نیست یک موضوع دائمی باشد، بلکه می‌خواهد ما را به آزاد‌سازی قیمت برساند.

وی افزود: نکته دومی که باید مطرح شود این است که آیا این کارت قرار است جایگزین طرح‌های مصرف انرژی شود و پاسخ این است که خیر، بلکه این یک ابزار است.

عامری با بیان این‌که طرح کارت اعتباری انرژی یک ایده ارزشمند در حال تدوین است، گفت: برای رسیدن به مرحله‌ی اجرایی مراحل گوناگونی برای آن تعریف شده و اگر این کارت قرار باشد ملی شود باید یک طرح پایلوت آن اجرا و بازخورد‌ آن گرفته شود که اگر مثبت بود گسترش یابد.
اخبار اقتصادی - ایسنا