اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات طرح سنجش پذیرش دانشجو


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی طرح سنجش پذیرش دانشجو در مجلس گفت: در این طرح به دنبال یک حرکت پنج ساله‌ایم تا حداقل 85 درصد ورودی دانشگاه‌ها براساس سابقه تحصیلی سه ساله دوره دبیرستان پذیرش شوند.

خبرگزاری فارس:  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی طرح سنجش پذیرش دانشجو در مجلس گفت: در این طرح به دنبال یک حرکت پنج ساله‌ایم تا حداقل 85 درصد ورودی دانشگاه‌ها براساس سابقه تحصیلی سه ساله دوره دبیرستان پذیرش شوند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات طرح سنجش پذیرش دانشجو اظهار داشت: در این طرح برنامه‌ریزی دقیق و استاندارد که وزارت آموزش و پرورش بایستی برای ایجاد سابقه تحصیلی انجام دهد، لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در بحث سنجش پذیرش دانشجو نکته مهم ایجاد سابقه تحصیلی استاندارد است، خاطرنشان کرد: این اقدام به برنامه‌ریزی هدفمند، سنگین و صحیحی در آموزش و پرورش نیاز دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با بیان اینکه در این طرح به دنبال آنیم که در یک حرکت پنج ساله حداقل 85 درصد ورودی دانشگاه‌ها  براساس سابقه تحصیلی سه ساله دوره دبیرستان پذیرش شوند، گفت: البته 85 درصد رقم حداقلی است و حداقل را برای این به کار بردیم که ممکن است برای رشته‌های پرمتقاضی سابقه تحصیلی تعداد زیادی از داوطلبان یکسان باشد، لذا تفکیک و رتبه‌بندی‌شان بر اساس سابقه تحصیلی امکان‌پذیر نیست و باید ملاک و معیارهای دیگری لحاظ شود که در آنجا برگزاری آزمون‌های عمومی و تخصصی درنظر گرفته شده است.

زاهدی در پایان تاکید کرد که تمامی سهمیه‌های پیشین و قوانین مربوط به پذیرش دانشجو تغییری نخواهد کرد و فقط شیوه سنجش و پذیرش دانشجو در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح ساماندهی نحوه سنجش و پذیرش دانشجو نهایی شد



طرح ساماندهی نحوه سنجش و پذیرش دانشجو

در کمیسیون آموزش مجلس؛

طرح ساماندهی نحوه سنجش و پذیرش دانشجو نهایی شد

طرح ساماندهی نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در جلسه کمیته آموزش عالی این کمیسیون نهایی شده و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است.

جواد هروی نایب رییس کمیسیون آموزش با بیان این مطلب به  ایسنا گفت: طرح ساماندهی نحوه سنجش و پذیرش دانشجو پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور مسوولان مربوطه و نهادهای مختلف در جلسه کمیته آموزش عالی این کمیسیون نهایی شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودتر این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفته تا نگرانی‌های موجود در این بخش برطرف شود.

وی با بیان اینکه این طرح قطعا در سال 92 قابلیت اجرایی نخواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه تا زمان نهایی شدن قطعی این طرح در صحن علنی مجلس بودجه 92 به تصویب می‌رسد، طبیعتا منبعی برای تامین اعتبار آن درنظر گرفته نشده است، بنابراین از سال 93 قابلیت اجرایی خواهد داشت./ایسنا