اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات شلیک به دادستان خرمشهر



اخبار,اخبار سیاسی,ترور علیرضا باوی


 اخبار سیاسی - شلیك به دادستان خرمشهر

20 روز پس از اعدام عاملان ترور دادستان زابل، علیرضا باوی، دادستان خرمشهر در حالی كه با خودروی شخصی‌اش در نزدیكی پل پنجم اهواز درحال رانندگی بود به دلیل آنچه كه هنوز علت اصلی آن مشخص نیست به ضرب گلوله‌یی كه از اسلحه شكاری شلیك شده بود، زخمی و راهی بیمارستان شد.

به گزارش اعتماد، دادستان خرمشهر بامداد روز شنبه 27 اردیبهشت ماه توسط افراد نامعلومی از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. تاكنون مشخص نیست كه این اتفاق با چه انگیزه‌یی و از سوی چه افرادی انجام شده است.

ضارب یا ضاربان از سمت راننده با سلاح شكاری به شیشه خودرو شلیك كرده‌اند كه دادستان خرمشهر از ناحیه سر و صورت مورد هدف قرار گرفته است. وضعیت دادستان خرمشهر هم‌اكنون نگران‌كننده نیست.

محمدباقر الفت، رییس كل دادگستری استان خوزستان با تایید این خبر گفت: علیرضا باوی، دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر مورد سوء‌قصد قرار گرفته اما تاكنون مشخص نشده دلیل این سوءقصد چه بوده و در رابطه با همین موضوع گروه خاصی شناسایی نشده‌اند.

الفت در تشریح این حادثه افزود: از آنجایی كه ساچمه‌های متعددی به صورت دادستان برخورد كرده و باعث جراحات زیادی شده است واضح بود كه ترور دادستان خرمشهر توسط اسلحه شكاری از نوع ساچمه‌یی بوده كه پس از حادثه به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد. تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه ادامه دارد و حال دادستان درحال حاضر مساعد است.

همچنین قدرت‌الله دهقان، معاونت امنیتی و انتظامی خوزستان با بیان اینكه هنوز نمی‌توان این حادثه را ترور دانست، گفت: انتساب عمل ترور به این مساله هنوز قطعیت نیافته و موضوع توسط یگان‌های ذی‌ربط در حال بررسی است.

وی ادامه داد: دادستان خرمشهر پس از این حادثه بلافاصله به بیمارستان گلستان اهواز منتقل و خوشبختانه به‌صورت سرپایی معالجه شد. تنها یك ساچمه به ناحیه صورت وی اصابت كرده بود كه توسط پزشكان خارج و خطر رفع شد و هم اینك در سلامت كامل به سر می‌برد.

 معان امنیتی و انتظامی استان خوزستان با تاكید بر انجام بررسی‌های لازم افزود: اسلحه استفاده شده در این حادثه از نوع اسلحه شكاری بوده ولی انگیزه ضارب یا ضاربان هنوز معلوم نشده است. عمل ترور به این مساله هنوز قطعیت نیافته و موضوع توسط یگان‌های ذی‌ربط در حال بررسی است.

چندی پیش درست 15 آبان سال گذشته موسی نوری قلعه نو، دادستان عمومی و انقلاب زابل به همراه راننده خود مهدی مرعی، زمانی كه در جاده زاهدان بودند از سوی سرنشینان مسلح یك خودروی پژو مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

در پی دستگیری دو مظنون توسط فرماندهی انتظامی شهرستان زابل و اقدامات اطلاعاتی اداره كل اطلاعات سیستان و بلوچستان و انجام عملیات پیچیده توسط قرارگاه منطقه‌یی قدس، سه نفر از عوامل ترور شهید نوری، دادستان شهرستان زابل در این شهرستان دستگیر شدند.

هشتم بهمن ماه 92 اعضای گروه 12 نفره ترور دادستان زابل دستگیر شدند و در 24 فروردین امسال حكم اعدام سه نفر از عوامل ترور به نام‌های امید پیری، ایمان گلوی و علیرضا ده مرده قطعی شد و سرانجام 7 اردیبهشت امسال عاملان شهادت دادستان فقید زابل اعدام شدند.
اخبار سیاسی - اعتماد


ویدیو مرتبط :
خرمشهر-ماجرای روبه روشدن دو تانک در نبرد خرمشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات دستگیری عامل اصلی ترور دادستان زابل



اخبار,اخباراجتماعی, عامل اصلی ترور دادستان زابل


اخبار اجتماعی - جزییات دستگیری عامل اصلی ترور دادستان زابل

سربازان امام زمان (عج) عامل اصلی ترور دادستان زابل به همراه ۲ تن از افراد مرتبط با این موضوع را در یزد دستگیر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از منابع آگاه، سربازان امام زمان (عج) عامل اصلی ترور دادستان زابل به همراه ۲ تن از افراد مرتبط با این موضوع را در یزد دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش طی یک عملیات مشترک با نیروهای اطلاعاتی سپاه الغدیر استان یزد، قاتل شناسایی و با تلاش نیروهای گمنام دستگیر شد.  
 
گفتنی است ساعت هشت صبح روز ۱۵ آبان ماه امسال، موسی نوری قلعه‌نو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل به همراه راننده خود به نام مهدی مرعی عازم محل کارشان بودند که به دست سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو روبروی بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل به آنان تیراندازی شد و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبر نگاران