اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات سفر آمانو به ایران


مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفتگو با دانشمندان هسته‌ای ایرانی به تهران سفر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: دو مقام دیپلماتیک اعلام کردند یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، قصد دارد به منظور انجام گفتگو با دانشمندان ایرانی درباره فعالیت های ادعایی مرتبط با تسلیحات هسته‌ای  در گذشته، به تهران سفر کند.

آسوشیتد پرس نوشت: این سفر آمانو در حالی انجام می شود که کمتر از یک ماه به ضرب الاجل 15 اکتبر برای جمع آوری اطلاعات درباره ادعاهای مطرح شده در این زمینه باقی مانده است.

این مقامات دیپلماتیک در این باره اعلام کردند: سفر آمانو به تهران ممکن است تا آخر هفته  انجام شود.

فردریک دال، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، در این باره گفت: آمانو در حال بررسی سفر خود به تهران است؛ اما جزئیات این سفر هنوز نهایی نشده است. وی از اظهار نظر درباره جزئیات این سفر خودداری کرد.

این مقامات دیپلماتیک همچنین اعلام کردند:" آمانو درباره بازرسی از سایت پارچین نیز با مقامات ایران گفتگو خواهد کرد. بر اساس اتهام های نسبت داده شده به ایران، برخی از فعالیت های ادعایی مرتبط با تسلیحات هسته ای در این تاسیسات صورت گرفته است."

این مقامات دیپلماتیک که از دیدگاه آژانس دارای اعتبار هستند، خواستند نامشان فاش نشود.

گفتگو با دانشمندان ایرانی و بازرسی از پارچین برای تکمیل تلاش های تحقیقاتی آژانس در خصوص بررسی این ادعاها از اهمیت بالایی برخوردار است.


ویدیو مرتبط :
سخنان آمانو درباره تاسیسات نظامی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتون و کری دیدار کردند/ علت حضور کری در جلسه ظریف و اشتون // آمانو دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفت



دیدار اشتون و کریب

اشتون و کری دیدار کردند/ علت حضور کری در جلسه ظریف و اشتون

وزیر امور خارجه امریکا و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هم دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ژنو، جان کری و کاترین اشتون دقایقی قبل در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

گفته می شود موضوع دیدار اشتون و کری رایزنی درباره نشست سه جانبه با ایران است.

همچنین یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته ای به خبرنگار مهر گفت: بیانیه در حال تنظیم بیانیه مشترک ایران و 3+3 است که قرار است در نشست نهایی خوانده شود.

وی در رابطه با علت حضور کری در دیدار سه جانبه با ظریف و اشتون نیز گفت: دلیل حضور کری و برگزاری جلسه سه جانبه هم این است که باید خیلی از مشکلات با حضور آمریکایی ها حل شود.

 

 

------------------------------------------------------------
آمانو دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفت

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت ایران برای سفر به تهران در روز دوشنبه را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، صدای روسیه گزارش داد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت ایران برای سفر به تهران و مذاکره درباره برنامه هسته‌ای کشورمان را پذیرفته است.

پیش از این گزارش شده بود «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی از یوکیو آمانو، مدیر کل این نهاد نظارتی سازمان ملل برای حضور در ایران دعوت کرده است.

آقای صالحی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: « بنده از آقای آمانو برای سفر به تهران در 20 آبان (11 نوامبر) دعوت کرده‌ام و امیدواریم ایشان این دعوت را بپذیرند اما هنوز پاسخ قطعی ندادند».

روز دوشنبه 28 اکتبر «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران دیداری را انجام دادند که در آن دیپلمات ایرانی «رویکرد جدید» جمهوری اسلامی در مناسبات خود با این سازمان بین‌المللی را اعلام کرد.
مهر/فارس