اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات حمله احتمالی آمریکا به سوریه


روزنامه معاریو از طرح نظامی آمریکا و انگلیس برای حمله احتمالی به سوریه با مشارکت اردن، ترکیه و رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه معاریو از طرح نظامی آمریکا و انگلیس برای حمله احتمالی به سوریه با مشارکت اردن، ترکیه و رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

این روزنامه گزارش داد: آمریکا و انگلیس با مشارکت نیروهای اردنی و ترکیه‌ای و اسرائیلی اقدام به ارائه یک طرح نظامی برای حمله به سوریه کرده‌اند.

روزنامه "تایمز" نیز در خصوص جزئیات این طرح نوشت: به موجب این طرح قرار است 75 هزار تن از نیروهای زمینی و یگان‌های کوماندو وابسته به کشورهای مذکور کنترل انبارهای سلاح شیمیایی در سوریه را به دست بگیرند و به نیروهای مسلح آمریکا و اسرائیل برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه کمک کنند تا مانع از حملات جنگنده‌های سوری شوند.

در مانورهای نظامی که ماه مه با حضور آمریکا و 19 کشور دیگر در اردن برگزار شد، شرکت کنندگان تست‌هایی را به منظور آمادگی برای رویارویی با سناریوهای مختلف از جمله استفاده از سلاح‌های شیمایی انجام دادند.

این امر موجب شد تا روزنامه تایمز بر آمادگی رژیم صهیونیستی و واشنگتن و هم پیمانان اصلی آن‌ها برای رویارویی با بحران کنونی در سوریه تاکید کند.


ویدیو مرتبط :
پاسخ مردم سوریه به یورونیوز درباره حمله احتمالی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دمشق: ادعای کری «دروغ»است/اردوغان: هدف اقدام نظامی سرنگونی اسد است+تصاویر اهداف احتمالی آمریکا برای حمله به سوریه



در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا
دمشق: ادعای کری «دروغ» است/ اطلاعات بر گرفته از گزارش تروریست‌هاست

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در آن دمشق را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرد، این ادعا را دروغ و بر گرفته از گزارش و اطلاعات قدیمی تروریست‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه های سوری، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به اظهارات شب گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و تاکید کرد که آنچه وی در گزارش خود ارائه کرده اطلاعات قدیمی بود که تروریست‌ها یک هفته پیش آن را منتشر کرده بودند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود تصریح می کند که دلایل آمریکا برای استفاده دولت دمشق از سلاح شیمیایی «دروغ» و بدون مدرک است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که سوریه اولین کشوری بود که طرح عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح‌های شیمیایی را مطرح کرد ولی واشنگتن آن را متوقف کرد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود با اشاره به آمار اعلام شده از سوی جان کری که در آن مدعی شده بود" 1429 نفر در این حمله شیمیایی کشته شده‌اند" ، تاکید کرد، آماری که کری اعلام کرد وهمی ، خیالی و نادرست است.

جان کری در گزارش دیشب خود مدعی شده بود که دولت آمریکا اکنون می‌داند دست‌کم 1429 نفر از مردم سوریه در این حمله کشته شده‌اند که دست‌کم 426 نفر از آنها کودک بوده‌اند.

وزارت خارجه سوریه بر ادامه همکاری با تیم بازرسان سازمان ملل در سوریه تاکید و اعلام کرد که دمشق در مسیر کار آنها مانع تراشی نمی کند.

وزیر خارجه آمریکا دیشب بیانیه‌ای درباره آنچه گفته می‌شود اطلاعات از طبقه‌بندی خارج شده واشنگتن درباره ادعاهای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه است، قرائت کرد.

جان کری گفت رئیس جمهور این کشور با متحدان آمریکا درباره اقدام نظامی در سوریه مشورت کرده است.

مسکو: تهدیدات واشنگتن مبنی بر توسل به زور در سوریه غیرقابل قبول است

مسکو پس از آنکه مقامات آمریکایی پیش از اعلام نتایج تحقیقات کمیته حقیقت یاب سازمان ملل لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای علیه سوریه مطرح کردند این تهدیدات را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تهدیدات واشنگتن مبنی بر توسل به زور علیه سوریه غیرقابل قبول است.

این بیانیه می‌افزاید هر گونه اقدام یکجانبه نظامی در سوریه دورنمای حل سیاسی و دیپلماتیک را از بین می‌برد.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه هر گونه اقدام نظامی یکجانبه دور جدیدی از درگیری‌ها در سوریه را موجب خواهد شد که این کشور گفته نمی‌توانند اجازه دهد اتفاق بیفتد.

این بیانیه در شرایطی صادر شده که جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه (8 شهریور) در بیانیه‌ای قبل از آنکه نتایج تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل اعلام شود دولت بشار اسد را در استفاده از سلاح‌های شیمیایی مسئول دانست.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما می‌دانیم که موشک‌ها از مناطقی که تحت کنترل دولت هستند، شلیک شده‌اند.»

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم پس از جان کری به اظهار نظر درباره تحولات سوریه پرداخت و از اقدام نظامی محدود در آن کشور خبر داد.

وی گفت: «تیم نظامی اقدام محدود در سوریه را بررسی می‌کند، حمله بلند مدت در سوریه در کار نیست.»

پیش از آن، پارلمان انگلیس روز پنجشنبه 7 شهریور در اقدامی غیرمنتظره به طرح پیشنهادی آقای «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس برای دخالت نظامی در کشور سوریه به عنوان پاسخی به ادعاهای استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی رأی منفی داد.

به دنبال اعلام این خبر روز جمعه 8 شهریور گزارش‌هایی از مخالفت دست‌کم ده عضو ائتلاف ناتو، از جمله انگلیس با دخالت نظامی در سوریه منتشر شد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.


اردوغان: هدف اقدام نظامی باید سرنگونی اسد باشد/حمله محدود ترکیه را راضی نمی‌کند

نخست وزیر ترکیه پس از اظهارات مقامات آمریکایی که از حمله نظامی محدود علیه سوریه خبر داده بودند، گفت: هدف اقدام نظامی باید سرنگونی دولت بشار اسد باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه امروز، جمعه پس از سخنان مقامات آمریکایی که از حمله نظامی محدود به سوریه خبر دادند، گفت هدف هر گونه اقدام نظامی باید سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باشد.

به گزارش روزنامه تودی زمان، اردوغان گفت حمله نظامی محدود، ترکیه را راضی نمی‌کند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت که کمپینی که غربی‌ها ظرف روزهای آینده در حال طراحی آن هستند باید مشابه عملیات ناتو در کوزوو در سال 1999 باشد که در خلال آن 79 روز حمله هوایی به تهاجم صربستان به مردم جدایی‌طلب پایان داد.

نخست وزیر ترکیه گفت: «مداخله نظامی در سوریه نباید یک یا دو روز ادامه داشته و محدود باشد.»

نخست وزیر ترکیه در حالی این اظهارات را مطرح می‌کرد که وزیر خارجه آمریکا و رئیس جمهور این کشور از عدم استفاده از نیروهای زمینی در حمله علیه سوریه خبر دادند و گفتند هر گونه اقدام نظامی در سوریه محدود خواهد بود.

این خبر در حالی اعلام شده که پارلمان انگلیس شب گذشته (پنجشنبه 7 شهریور) در اقدامی غیرمنتظره به طرح پیشنهادی آقای «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس برای دخالت نظامی در کشور سوریه به عنوان پاسخی به ادعاهای استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی رأی منفی داد.

 به دنبال اعلام این خبر، دیروز (جمعه 8 شهریور) گزارش‌هایی از مخالفت دست‌کم 10 عضو ائتلاف ناتو، از جمله انگلیس با دخالت نظامی در سوریه منتشر شد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار سلفی های وهابی بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

اهداف احتمالی آمریکا برای حمله به سوریه+تصاویر

الجزیره قطر اهداف احتمالی آمریکا برای هدف قرار دادن در خاک سوریه را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویری از مناطقی که آمریکا در صورت حمله به سوریه هدف قرار خواهد داد را منتشر کرد که طی آن نشان داده شده که آمریکا علاوه بر 38 منطقه اعلام شده ده‌ها منطقه دیگر را نیز هدف قرار خواهد داد تا زیرساخت‌های سوریه را منهدم کند.

بنابراین گزارش، در اولین تصویر منتشر شده فرودگاه‌ها و مناطقی که به عنوان ذاغه تسلیحات شیمیایی نشان داده شده‌اند در حمله آمریکا هدف قرار خواهند گرفت.

نکته جالب توجه این است که در تمام مناطقی که افراد مسلح درحال درگیری با ارتش سوریه هستند و ارتش در آستانه پیروزی بر مخالفان قرار دارد، نقاطی به عنوان مراکز تسلیحات شیمیایی به عنوان اهداف موشک‌های آمریکایی مشخص شده است.

این مناطق عبارتند از حلب، حمص، حماه، لاذقیه و ریف دمشق که در طی ماه‌های اخیر ارتش توانسته مخالفان مسلح را در آنجا وادار به عقب نشینی کند.ارتش در ماه‌های گذشته تروریست‌ها را در خالدیه و القصیر در حمص شکست داد، در حلب نیز تروریست‌ها را تحت محاصره قرار داده است، همچنین در لاذقیه طرح حمله افراد مسلح برای دستیابی به ساحل مدیترانه را ناکام گذاشته و اخیراً نیز در عملیاتی تحت عنوان «سپر پایتخت» افراد مسلح را در آستانه شکستی راهبردی در ریف دمشق قرار داده است.

همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که آمریکا فرودگاه‌های سوریه در تمام مناطق این کشور را جزء اهداف احتمالی اعلام کرده که نشان دهنده زمینه سازی کاخ سفید برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

عکس دیگری که الجزیره منتشر کرده، مناطقی است که آمریکا در دمشق هدف قرار می‌دهد که از آن جمله؛ کاخ ریاست جمهوری و مقر گارد ریاست جمهوری، مقر ستاد کل، مراکز اطلاعات ارتش و اطلاعات نیروی هوایی و مرکز اطلاعات سیاسی ارتش سوریه است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

هرچند آمریکا مدعی است که تنها قصد هدف قرار دادن اهداف نظامی در دمشق را دارد ولی انتظار می‌رود در صورت حمله به این مناطق که اغلب در مرکز شهر دمشق و مناطق پر رفت و آمد این شهر است، تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته شوند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بار دیگر با متهم کردن دمشق به بکارگیری سلاح شیمیایی تاکید کرد که قصد مجازات کردن دولت سوریه را دارد و اقدام نظامی این کشور در سوریه محدود خواهد بود.
فارس