اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جلسه دادگاه فائزه هاشمی


جلسه محاکمه فائزه هاشمی دقایقی قبل در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به پایان رسید.

خبرگزاری مهر:  جلسه محاکمه فائزه هاشمی دقایقی قبل در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به پایان رسید.

صبح امروز جلسه محاکمه فائزه هاشمی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

فائزه هاشمی بر اساس کیفرخواست صادر شده متهم به اخلال در نظم زندان است که امروز همراه وکیل مدافعش در دادگاه حاضر شد.

متهم پرونده قبل از حضور در جلسه دادگاه گفت: پرونده ام روند قانونی و درستی ندارد که امروز قرار است به این موضوع در دادگاه رسیدگی شود. روند غیرقانونی پرونده ام اصلاح شده است ولی اطلاع خاصی از روند امروز دادگاه ندارم. فعلا حرفی نمی زنم تا دادگاه برگزار شود.

خبرنگاری پرسید: امروز قصد دفاع از خود را دارید که فائزه هاشمی در پاسخ گفت: در حال حاضر با هدف دفاع از خود به دادگاه آمده ام.اتهام من اخلال در نظم زندان است.

وکیل مدافع فائزه هاشمی نیز در جمع خبرنگاران گفت: رونده موکلم 50 برگ دارد که زمان کافی برای مطالعه آن را داشتم، امروز نیز با مطالعه کامل پرونده از موکلم دفاع خواهم کرد.

وی افزود: اظهار نظر درباره دادگاه بستگی به علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه دارد، اگر قاضی دادگاه را غیرعلنی اعلام کند ما اجازه نداریم از محتویات پرونده حرفی بزنیم.

قبل از ورود فائزه هاشمی به دادگاه افرادی سراغ او رفتند و برای رسیدگی به پرونده اشان درخواست کمک کردند که فائزه در پاسخ گفت : من خودم متهم هستم.

فائزه: از روند دادگاه راضی هستم

فائزه هاشمی پس از آخرین دفاعیاتش گفت: از روند دادگاه راضی هستم و باید منتظر رای قاضی باشیم.

وی بعد از جلسه محاکمه خود در دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین دفاعیات از من اخذ شد و با توجه به اینکه جلسه محاکمه غیرعلنی بود نمی توانم درباره محتویات آن صحبت کنم.

وی افزود: در دادگاه واقعیتها را گفتم و روند دادگاه خوب بود، حالا باید منتظر رای قاضی باشیم.جلسه امروز به شکل قانونی برگزار شده بود و اعتراضی به جلسه امروز ندارم.

غلامعلی ریاحی وکیل فائزه نیز گفت: من توضیحات شفاهی ام را در دادگاه مطرح کردم و همان توضیحات را به صورت کتبی به قاضی ارائه کردم. جلسه دادگاه غیرعلنی بود و نمی توانم درباره جزئیات آن صحبت کنم.

وی افزود: توهین به مقامات ارشد و مسئولان کشور از جمله اتهامات موکلم بود که سه ماه قبل برای این اتهام قرار منع تعقیب صادر شد و امروز موکلم به اتهام اخلال در نظم زندان محاکمه شد.

ریاحی درباره رای دادگاه نیز گفت: در خصوص رای دادگاه نمی توان صحبت کرد و مهم این است که قاضی دفاعیات ما را قبول کند یا نه. اگر رای مورد رضایت ما نباشد قطعا به آن اعتراض خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
حاشیه های چهارمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان اولین جلسه دادگاه فائزه هاشمی


اولین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات «فائزه هاشمی» سوم دی ماه 90 در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.

اولین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات «فائزه هاشمی» سوم دی ماه 90 در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.

غلامعلی ریاحی، وكیل فائزه هاشمی از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات موكلش در سوم دی ماه خبر داد.

پیش از این قرار بود اولین جلسه‌ رسیدگی به اتهامات خانم هاشمی صبح روز یك‌شنبه ـ 23 مرداد ماه ـ‌ در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود كه به دلیل درخواست استمهال وكیل پرونده و برای تداركات دفاع و موافقت دادگاه با این درخواست، جلسه‌ دادگاه به تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز تجدید شد.

این پرونده با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تشكیل شده است و اتهام انتسابی به «فائزه هاشمی» نیز به دلیل مصاحبه او با سایت روزآنلاین بوده است.

منبع:ایسنا