اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید سقوط هواپیما در روسیه


یک مقام سازمان هواپیمایی روسیه اعلام کرد از 62 سرنشین هواپیمای مسافربری بویینگ 738 که در فرودگاه راستف نادانو سقوط کرد، 11 نفر اتباع خارجی بودند.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام سازمان هواپیمایی روسیه اعلام کرد از 62 سرنشین هواپیمای مسافربری بویینگ 738 که در فرودگاه راستف نادانو سقوط کرد، 11 نفر اتباع خارجی بودند.

این مقام سازمان هواپیمایی روسیه روز شنبه به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفت: در حادثه سقوط هواپیمای بویینگ در راستف نادانو 55 مسافر هواپیما و هفت خدمه جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری ایتارتاس، هواپیمای مسافربری بویینگ 738 به شرکت هواپیمایی «فلای دوبی» FlyDubai تعلق داشت و هفت خدمه هواپیما اتباع کشور امارات عربی متحده بودند.
یک مقام کنسولگری روسیه در دوبی با استناد به فهرست مسافران این هواپیما در فرودگاه دوبی گفت که در هواپیما 62 نفر ازجمله 55 مسافر قرار داشتند که همه آنها در هنگام سقوط هواپیما کشته شده اند.

سه شهروند اوکراین، یک تبعه ازبکستان و یک تبعه هند جزو قربانیان سانحه هواپیمای مسافربری بویینگ 738 هستند.

در همین حال، خانم «ایرینا چتورتاکووا» سخنگوی استاندار استان راستف به خبرنگاران گفت که مسافران هواپیما شامل چهار کودک، 18 مرد و 33 زن بودند که شماری از آنها را گردشگرانی تشکیل می دادند که از سفر گردشگری در امارات بازگشته بودند.

در بین کشته شدگان، دو نفر از نمایندگان شورای محلی شهر راستف نادانو هم قرار داشتند.

هواپیمای مسافربری بویینگ در حالی که حدود دو ساعت دور فرودگاه راستف نادانو (به دلیل شرایط نامساعد جوی) می چرخید، هنگام فرود در فرودگاه با باند فرودگاه برخورد کرد و منفجر شد و قطعات هواپیما تا شعاع یک کیلومتری پخش شد.

این سانحه هوایی ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد امروز شنبه به وقت مسکو رخ داد و گفته می شود علت سقوط هواپیما شرایط نامساعد جوی بوده و هنگام سانحه در شهر راستف نادانو باران می بارید و سرعت باد به 22 متر در ثانیه رسیده بود. اکنون فرودگاه راستف نادانو فعالیت ندارد و چندین پرواز فرودگاه به تاخیر افتاده است.


ویدیو مرتبط :
صحنه سقوط هواپیما و تصادف در اتوبان روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزشكاران هشت كشور خارجی در سقوط هواپیما در روسیه كشته شدند



 

 سرمربی كانادایی و دروازه بان اوكراینی تیم هاكی لكوموتیو یاروسلاول از جمله كشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای ' یاك 42' هستند.

در جریان سقوط یك فروند هواپیمای 'یاك -42' در روسیه،ورزشكاران هشت كشور خارجی كشته شدند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام كردند: در جریان سقوط این هواپیما افزون بر بازیكنان روس، بازیكنان هاكی از كشورهای اوكراین، آلمان، اسلواكی، كانادا، لتونی، بلاروس، سوئد و چك كشته شده اند.

یك فروند هواپیمای 'یاك -42' بعد از ظهر چهارشنبه در نزدیكی فرودگاه منطقه 'تونوشنا' در استان 'یاروسلاول' روسیه سقوط كرد و از 45 سرنشین و خدمه آن ، 43 تن كشته و 2 نفر نجات یافتند.

در این حادثه 20 نفر از بازیكنان تیم 'لكوموتیو' یاروسلاول كشته شدند.

گفتنی است، سرمربی كانادایی و دروازه بان اوكراینی تیم هاكی لكوموتیو یاروسلاول از جمله كشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای ' یاك 42' هستند.

به گزارش سفارت اسلواكی در مسكو، 'پاول دمیترا' مهاجم تیم ملی هاكی اسلواكی كه برای تیم لكوموتیو بازی می كرد ، در بین كشته شدگان این حادثه است.

تیم هاكی لكوموتیو یاروسلاول از تیم های مطرح هاكی روسیه است كه سه بار در سالهای 1997، 2002 و 2003 میلادی قهرمان لیگ هاكی روسیه شده بود......./ تحلیل :عصر ایران